Úvod > Články > Koupí Twitter Soudcloud či Spotify?

Koupí Twitter Soudcloud či Spotify?

Twitter by rád podpořil svůj růst v oblasti streamované hudby, a tak se čile spekuluje o tom, že by mohl získat některého z významných hráčů, jakými jsou Soudcloud či Spotify.

Sociální síť Twitter má na burze problémy – její akce klesly o polovinu od uvedení na trh a ani ekonomické výsledky nejsou úplně optimistické. Síť není schopná generovat zisk a tempo získávání nových uživatelů se zpomaluje, což zhoršuje výhled do budoucna.

V tomto kontextu je pochopitelné, že se dívá po akvizicích, které by jí mohly pomoci nejen s rozvojem, ale také s velkými čísly týkající se zisků či návštěvnosti.

O tom, že hitem jara jsou služby pro streamování hudby, není třeba nikoho přesvědčovat, ostatně koupě společnosti Beats firmou Apple je toho pěknou ukázkou (ač se v poslední době rojí spekulace o tom, že primárním cílem mohla být právě sluchátková divize této korporace). Okolo Twitteru se aktuálně hovoří o dvou společnostech - Soudcloudu či Spotify.

Soundcloud je sociální síť zaměřená na sdílení hudby a v zásadě jde o alternativu k YouTube, jen v oblasti zvuku. Společnost by byla v ekonomických možnostech Twitteru, má vlastní komunitu a obchodní model. Na druhé straně není právě zisková a provází ji problémy s autorskými právy, což jsou údajně důvody, proč se nákup zatím nezrealizoval.

Firmou zcela jiné kategorie je Spotify, která nabízí streamování hudby buď zdarma, nebo za poplatek. Jde o jeden z největších projektů svého druhu, je ziskový a má také silnou značku. Na druhou stranu může být problémem cena, která bude jistě nad čtyřmi miliardami dolarů, což je (shodou okolností) zřejmě maximální částka, kterou Twitter disponuje. Pokud si nákup z nejrůznějších důvodů nepovedl, mohl by mít vážné problémy. Není také úplně jasné, jak by služba zapadla do ekosytému mikroblogovací sociální sítě.

Otevřených otázek tak zůstává relativně hodně, jako například zda se k velkému nákupu neodhodlá také Google, který má peněz na investice více než dost. V hledáčku jeho zájmu by mohla být zmíněné Spotify či Pandora. Hudební služby každopádně zažívají renesanci a bude zajímavé sledovat, jaké další investice se v této oblasti letos uskuteční.

12. 6. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

YouTube zpřísňuje pravidla, tvůrcům už nebude platit za obsah generovaný AI

YouTube zpřísňuje podmínky pro tvůrce. Monetizace se nově nebude týkat neautentického obsahu, který často vzniká za...

 

Netflix jedná se Spotify o rozšíření nabídky živého obsahu

Netflix jedná o spolupráci se Spotify na živých přenosech, jako jsou koncerty nebo hudební ceny. Firma chce přilákat...

 

Rádio Svobodná Evropa žaluje Trumpovu administrativu kvůli ukončení dotací

USA ukončily dotace pro rádio Svobodná Evropa. To nyní podalo žalobu, podle které jde o rozpor s federálními zákony...

Nejčtenější články

Všichni podnikatelé se musí do 30. června registrovat u České televize a Českého rozhlasu

 

Od července se mění pravidla pro rozhlasové a televizní poplatky. Podnikatelé musí do 30. června ČT a ČRo oznámit...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2025

 

Minulý měsíc se rychlosti internetu, s výjimkou Wi-Fi, propadaly. Podívejte se na červnové statistiky i na to, jak...

O2 rozdává v létě dvojnásobek Dat naplno a maximální rychlost 5G

 

Zákazníci O2 mají během července a srpna dvojnásobnou porci Dat naplno. Užijí si také maximální rychlost 5G a nové...