Úvod > Články > Koupí Twitter Soudcloud či Spotify?

Koupí Twitter Soudcloud či Spotify?

Twitter by rád podpořil svůj růst v oblasti streamované hudby, a tak se čile spekuluje o tom, že by mohl získat některého z významných hráčů, jakými jsou Soudcloud či Spotify.

Sociální síť Twitter má na burze problémy – její akce klesly o polovinu od uvedení na trh a ani ekonomické výsledky nejsou úplně optimistické. Síť není schopná generovat zisk a tempo získávání nových uživatelů se zpomaluje, což zhoršuje výhled do budoucna.

V tomto kontextu je pochopitelné, že se dívá po akvizicích, které by jí mohly pomoci nejen s rozvojem, ale také s velkými čísly týkající se zisků či návštěvnosti.

O tom, že hitem jara jsou služby pro streamování hudby, není třeba nikoho přesvědčovat, ostatně koupě společnosti Beats firmou Apple je toho pěknou ukázkou (ač se v poslední době rojí spekulace o tom, že primárním cílem mohla být právě sluchátková divize této korporace). Okolo Twitteru se aktuálně hovoří o dvou společnostech - Soudcloudu či Spotify.

Soundcloud je sociální síť zaměřená na sdílení hudby a v zásadě jde o alternativu k YouTube, jen v oblasti zvuku. Společnost by byla v ekonomických možnostech Twitteru, má vlastní komunitu a obchodní model. Na druhé straně není právě zisková a provází ji problémy s autorskými právy, což jsou údajně důvody, proč se nákup zatím nezrealizoval.

Firmou zcela jiné kategorie je Spotify, která nabízí streamování hudby buď zdarma, nebo za poplatek. Jde o jeden z největších projektů svého druhu, je ziskový a má také silnou značku. Na druhou stranu může být problémem cena, která bude jistě nad čtyřmi miliardami dolarů, což je (shodou okolností) zřejmě maximální částka, kterou Twitter disponuje. Pokud si nákup z nejrůznějších důvodů nepovedl, mohl by mít vážné problémy. Není také úplně jasné, jak by služba zapadla do ekosytému mikroblogovací sociální sítě.

Otevřených otázek tak zůstává relativně hodně, jako například zda se k velkému nákupu neodhodlá také Google, který má peněz na investice více než dost. V hledáčku jeho zájmu by mohla být zmíněné Spotify či Pandora. Hudební služby každopádně zažívají renesanci a bude zajímavé sledovat, jaké další investice se v této oblasti letos uskuteční.

12. 6. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

ČT3 bude vysílat maximálně do září

Česká televize informovala, že vysílání programu ČT3 bude provozováno pouze po dobu nouzového stavu, nepočítá ale s...

 

ČTÚ a Ministerstvo průmyslu vyzývají streamovací služby, aby snížily rozlišení videí

Evropská komise začala v minulém týdnu vyzývat streamovací platformy, aby přešly na SD kvalitu videí. Tento týden...

 

Bundesliga odvysílá zápasy na výšku

Německá fotbalová liga jde s dobou a rozhodla se, že kvůli zvyšující se oblibě mobilů odvysílá zápasy Bundesligy na...

Nejčtenější články

Vyzkoušeno: O2 Smart Box má lepší Wi-Fi!

 

Smart Box od O2 jsme již testovali v roce 2017. Protože nám zákazníci stále píší dotazy, jak je to doopravdy s...

Na Skylinku končí Eurosport a s ním i exkluzivní tenis

 

Skylink oznámil, že 31. května opustí programovou nabídku několik kanálů, mezi kterými je i Eurosport. Diváci tak...

Víme, kde se od května 2020 připojíte k 5G internetu!

 

Vysokorychlostní 5G internet od Nordic Telecomu pokrývá od května několik dalších lokalit. Zjistěte, jestli je...