Rozhodnutí Microsoftu o tom, že se vrhne na výrobu hardwaru, bylo od samého počátku poněkud sporné. Když pomineme dlouhodobou ztrátovost XBoxu a debakl v podobě jak vlastních mobilů, tak i přehrávače Zune, není jisté, jak to dopadne.
Na jedné straně mohl Microsoft využít Surface RT jako startovní model vlastních tabletů, na druhé straně zase dopálil své partnery, protože jim přes noc přibyla nečekaná konkurence.
Takže ve chvíli, kdy nový CEO Microsoftu Satya Nadella zahájil představení Surface Pro 3 větou, že „Microsoft nechce konkurovat svým partnerům“, bylo jasné, že něco není správně. Buď Nadella kecal, nebo si firma připravuje zadní vrátka, jak z celé taškařice zase vycouvat.
Pokud Microsoft prodává Surface Pro 3 jak ve vlastních obchodech, tak i v dalších prodejnách vedle dalších podobných tabletů nabízených partnery, tak to podle mého pohledu konkurence je, a nemalá. Partneři sice dnes remcají jen potichu, protože na odchod Microsoftu z hřiště to nevypadá, a dokud bude software z Redmondu kritický pro firemní kšefty, nemohou si moc vyskakovat.
Surface Pro 3 není pro spřátelené firmy žádné labůžo. Podle Microsoftu by měl nahradit laptop. To nepochybně muselo u výrobců laptopů vzbudit záchvaty nadšení. Část výroku, kterého se dopustil Panos Panay, je samozřejmě čirý marketing, nicméně myšlenka o tom, že by Pro 3 mohl laptopy nahradit, bude ještě nějakou dobu rezonovat. A bude záležet na Microsoftu, jak moc bude tuto možnost prosazovat.
Ano, Surface Pro 3 je skutečně silný přístroj, robustní ve všech ohledech, a pokud si ho dovybavím klávesnicí a vším možným, zvládne všechno, co zvládne laptop. Bude mít jen dva drobné problémy – nezvládne to pohodlněji, ba naopak.
A druhý problém, cena naroste exponenciální měrou, za ty prachy mohu mít laptopy dva, jeden na všední dny, druhý na víkendy. Koneckonců když kdysi Steve Jobs představoval první iPad, říkal to jasně – jde o produkt určený pro používání, a ne pro produktivitu.
Pro Microsoft musí nutně být základní otázka, jestli vůbec má pokračovat ve výrobě hardwaru. S výjimkou Lenova ztrácí všichni ostatní výrobci PC a laptopů. Navíc odpadl hlavní důvod pro to, aby se Microsoft výrobou zabýval – firma prostě nevěřila, že její partneři mohou vyrobit přístroj, který by se iPadu vyrovnal.
Navíc spřáteleným firmám se do tabletu s Windows 8 příliš nechtělo. To už dnes neplatí. A hlavně – i když Surface Pro je slušný design, Microsoft tradičně neumí své železo prodat. Když to nechá na firmách jako je Lenovo, má šanci.
20. 6. 2014
Autor: Václav Větvička
Vánoce jsou plné nezapomenutelných okamžiků. Podívejte se, jak snadno a bezpečně zálohovat ve vašem zařízení nebo...
Zítra opět usedneme k televizím a začne vánoční pohádkový maraton. V dnešním článku najdete velký přehled pohádek a...
Vánoce jsou spojené s pohádkami a romantickými komediemi. Není tomu jinak ani na Netflixu. Vybrali jsme pro vás...
TikTok plánuje vypnout svou aplikaci pro uživatele v USA už tuto neděli, kdy by mohl vstoupit v platnost federální...
V prosinci rychlost Wi-Fi internetu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš pskytovatel a ve kterém regionu jsme...
Vodafone odstartoval dvoutýdenní Crazy Week. V rámci akce zlevnil pevný internet, včetně gigabitové rychlosti, na...