Již řadu let se hovoří o tom, že dobré prodeje nedělá u spotřební elektroniky hardware, ale služby, které jsou na něj navázány, a marketing. V tomto ohledu může být nový telefon od Amazonu slibným projektem.
Amazon s výrobou nejrůznějších zařízení má již poměrně bohaté zkušenosti. Čtečka Kindle nejen že vytvořila zcela nový trh, ale vlastně definovala, jak by mělo dobré zařízení tohoto druhu vypadat. Kindle Fire, což je tablet s napojením na služby Amazonu pak dosáhnul okolo 2 % na trhu, což není ani špatný, ale také ani nijak výborný výsledek a vzhledem k tomu, že další verze nebyla ohlášena, v nějakém velkém propagování a rozvoji se zřejmě nedá příliš mluvit.
Novým produktem, který by měl změnit trh, může být Fire Phone, o kterém se spekulovalo dlouhé roky. Nabízí podporu 3D obrazu a co se vybavení týče, jde spíše o Android vyšší střední třídy a s cenou srovnatelnou s iPhone, než o produkt, který by byl nějak mimořádný. To co jej odlišuje od konkurence je spojení s ekosystémem Amazonu a funkce Světluška – Firefly.
Světluška umí číst 3D kódy, QR kódy, ale také vizuálně identifikovat obrovské množství předmětů – od potravin po umělecká díla – a nabídnout jejich zakoupení u Amazonu. Není tak třeba zjišťovat, o jaký předmět jde, kde se prodává a za kolik. To vše by měl zvládnout nástroj, který stojí u Fire Phone místo Google Now či Siri.
Samozřejmostí je navázání na Amazon Prime, tedy přístup k videu, hudbě nebo knihám formou předplatného, nebo bezplatné doručování zboží. Autoři se rozhodli, že tato služba bude rok implementována v ceně telefonu a doufají, že po skončení zkušebního provozu se nikomu nebude chtít komfort obsahu dostupného kdykoliv opustit.
Na druhou stranu je třeba říci, že Google se obsah snaží prodávat také. A i když Světluška slibuje revoluci v nakupování, lze mít velké otazníky nad tím, zda se skutečně ujme a prosadí. Ruku na srdce – kolikrát v životě byste podobnou funkci využili? Nebo jde jen o zvyk, který se podaří Amazonu překonat? Jeho akcionáři si to zatím úplně nemyslí.
26. 6. 2014
Autor:
Rakouská skupina NOYB podala stížnost na společnost Meta. Vadí ji poplatek za využívání platformy bez reklam.
Společnost ByteDance začala na čínské verzi své sociální sítě TikTok testovat funkci placeného obsahu pro tvůrce.
Instagram po měsících testování představil veřejnosti možnost sdílet příspěvky ve feedu pouze se seznamem Blízkých...
Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.
YouTube podle svých slov "zahájil globální úsilí o potlačení blokátorů reklam“. Uživatelům s adblockerem začal...
V říjnu se průměrná rychlost Wi-Fi nijak nezměnila. Podívejte se, jakých hodnot dosáhl váš kraj a poskytovatel.