Úvod > Články > Fire Phone od Amazonu: telefon se Světluškou

Fire Phone od Amazonu: telefon se Světluškou

Již řadu let se hovoří o tom, že dobré prodeje nedělá u spotřební elektroniky hardware, ale služby, které jsou na něj navázány, a marketing. V tomto ohledu může být nový telefon od Amazonu slibným projektem.

Amazon s výrobou nejrůznějších zařízení má již poměrně bohaté zkušenosti. Čtečka Kindle nejen že vytvořila zcela nový trh, ale vlastně definovala, jak by mělo dobré zařízení tohoto druhu vypadat. Kindle Fire, což je tablet s napojením na služby Amazonu pak dosáhnul okolo 2 % na trhu, což není ani špatný, ale také ani nijak výborný výsledek a vzhledem k tomu, že další verze nebyla ohlášena, v nějakém velkém propagování a rozvoji se zřejmě nedá příliš mluvit.

Novým produktem, který by měl změnit trh, může být Fire Phone, o kterém se spekulovalo dlouhé roky. Nabízí podporu 3D obrazu a co se vybavení týče, jde spíše o Android vyšší střední třídy a s cenou srovnatelnou s iPhone, než o produkt, který by byl nějak mimořádný. To co jej odlišuje od konkurence je spojení s ekosystémem Amazonu a funkce Světluška – Firefly.

Světluška umí číst 3D kódy, QR kódy, ale také vizuálně identifikovat obrovské množství předmětů – od potravin po umělecká díla – a nabídnout jejich zakoupení u Amazonu. Není tak třeba zjišťovat, o jaký předmět jde, kde se prodává a za kolik. To vše by měl zvládnout nástroj, který stojí u Fire Phone místo Google Now či Siri.

Samozřejmostí je navázání na Amazon Prime, tedy přístup k videu, hudbě nebo knihám formou předplatného, nebo bezplatné doručování zboží. Autoři se rozhodli, že tato služba bude rok implementována v ceně telefonu a doufají, že po skončení zkušebního provozu se nikomu nebude chtít komfort obsahu dostupného kdykoliv opustit.

Na druhou stranu je třeba říci, že Google se obsah snaží prodávat také. A i když Světluška slibuje revoluci v nakupování, lze mít velké otazníky nad tím, zda se skutečně ujme a prosadí. Ruku na srdce – kolikrát v životě byste podobnou funkci využili? Nebo jde jen o zvyk, který se podaří Amazonu překonat? Jeho akcionáři si to zatím úplně nemyslí.

26. 6. 2014

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

TikTok zakáže teenagerům používat zkrášlující filtry

TikTok v následujících týdnech zakáže zkrášlující filtry pro mladistvé uživatele. Nechce, aby se porovnávali s...

 

Meta spustí reklamy v Threads na začátku roku 2025

Spuštění reklam na sociální síti Threads se už blíží. Meta umožní vybraným inzerentům publikovat reklamy už na...

 

X v rámci snah o větší transparentnost mění pravidla blokování

Platforma X mění pravidla pro blokování uživatelů. Nově lidé uvidí vaše veřejné příspěvky i poté, co si je zablokujete.

Nejčtenější články

Black Friday u Vodafonu: Neomezený tarif za 399 Kč

 

Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.

Black Friday je tady! Pořiďte si neomezený tarif od Vodafonu za 399 Kč

 

Black Friday odstartoval a s ním i sleva na neomezené tarify od Vodafonu. Pořídit si je můžete za historicky...

Nova ukončila spolupráci s Vodafonem a T-Mobilem, stahuje Voyo z TV balíčků

 

Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...