Úvod > Články > Telefon s FirefoxOS se začne prodávat v ČR

Telefon s FirefoxOS se začne prodávat v ČR

Operační systém FirefoxOS by měl konečně zamířit do Česka. Mimo podpory HTML5 aplikací a otevřenosti by měl být lákadlem pro operátory. Telefon Alcatel One Touch Fire zaujme také nízkou cenou.

FirefoxOS prozatím míří především na nejlevnější telefony, kterým se snaží nabídnout něco více než pomalu a nespolehlivě běžící Android. Cílem operačního systému je poskytnout co nejotevřenější softwarové řešení, které by umožňovalo vývojářům snadnou tvorbu hardwarových doplňků i aplikací. Ostatně Panasonic bude tento operační systém používat u nové generace svých chytrých televizorů. Ještě letos by se měla objevit HDMI konkurence Chromecastu přímo od Mozilly.

Vývoj všech aplikací je realizován dle W3C standardů, především HTML5, což jednak usnadňuje vývoj a zvětšuje obec programátorů, ale současně otvírá prostor pro snadný přenos běžné dynamické webové stránky do nativních aplikací.

Na českém trhu se bude prodávat Alcatel One Touch Fire, který bude poháněn právě zmíněným operačním systémem. Stejný model zamíří také na Polský a Maďarský trh. U nás za jeho uvedením stojí Telefonica a T-mobile, kteří jej chtějí nabídnout již v září. Cena by měla být okolo dvou tisíc, což z něj dělá jedno z nejlevnějších chytrých zařízení.

Zajímavá je v tomto ohledu motivace obou operátorů. Ti nejen, že budou chtít cílit na technologické nadšence nebo usilovat o zvýšení pestrosti nabídky, ale živě se diskutuje nad tím, že hlavní motivací bude prodej služeb či programů.

Zatímco u Androidu celý zisk z prodeje služeb bere Google a jejich šance se prosadit s doplňkovým portfoliem je jen omezená, v případě FirefoxOS by to mělo být lepší – reálná je tak možnost představení vlastních obchodů, pomocí kterých by bylo možné konzumovat obsah. Jistě je možné je změnit, ale alespoň část uživatelů zůstane u továrního nastavení.

Telefonica, které tržby z klasických telekomunikací razantně klesají, se tak zřejmě snaží vrátit k obchodnímu modelu, kdy se prodávaly vyzváněcí melodie, loga či tapety. Jen vše zabalí do moderního kabátu. Otázkou je, zda má podobná snaha, u tak (zatím) minoritního produktu, jako je FirefoxOS na českém trhu, smysl a rentabilitu.

7. 8. 2014

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Meta čelí v Rakousku stížnostem kvůli předplatnému bez reklam

Rakouská skupina NOYB podala stížnost na společnost Meta. Vadí ji poplatek za využívání platformy bez reklam.

 

ByteDance testuje zpoplatnění obsahu v čínské verzi TikToku

Společnost ByteDance začala na čínské verzi své sociální sítě TikTok testovat funkci placeného obsahu pro tvůrce.

 

Instagram spustil možnost sdílení příspěvků pro Blízké přátele

Instagram po měsících testování představil veřejnosti možnost sdílet příspěvky ve feedu pouze se seznamem Blízkých...

Nejčtenější články

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v říjnu 2023

 

V říjnu se průměrná rychlost Wi-Fi nijak nezměnila. Podívejte se, jakých hodnot dosáhl váš kraj a poskytovatel.

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v říjnu 2023

 

Který operátor v říjnu nabízel nejrychlejší mobilní internet? A ve kterém kraji jsme naměřili nejvyšší rychlosti...

Ulož.to omezí sdílení souborů s ostatními uživateli

 

Ulož.to kvůli novým evropským pravidlům omezí možnost sdílení souborů s dalšími uživateli. Od 1. prosince bude možné...