Úvod > Články > Telefon s FirefoxOS se začne prodávat v ČR

Telefon s FirefoxOS se začne prodávat v ČR

Operační systém FirefoxOS by měl konečně zamířit do Česka. Mimo podpory HTML5 aplikací a otevřenosti by měl být lákadlem pro operátory. Telefon Alcatel One Touch Fire zaujme také nízkou cenou.

FirefoxOS prozatím míří především na nejlevnější telefony, kterým se snaží nabídnout něco více než pomalu a nespolehlivě běžící Android. Cílem operačního systému je poskytnout co nejotevřenější softwarové řešení, které by umožňovalo vývojářům snadnou tvorbu hardwarových doplňků i aplikací. Ostatně Panasonic bude tento operační systém používat u nové generace svých chytrých televizorů. Ještě letos by se měla objevit HDMI konkurence Chromecastu přímo od Mozilly.

Vývoj všech aplikací je realizován dle W3C standardů, především HTML5, což jednak usnadňuje vývoj a zvětšuje obec programátorů, ale současně otvírá prostor pro snadný přenos běžné dynamické webové stránky do nativních aplikací.

Na českém trhu se bude prodávat Alcatel One Touch Fire, který bude poháněn právě zmíněným operačním systémem. Stejný model zamíří také na Polský a Maďarský trh. U nás za jeho uvedením stojí Telefonica a T-mobile, kteří jej chtějí nabídnout již v září. Cena by měla být okolo dvou tisíc, což z něj dělá jedno z nejlevnějších chytrých zařízení.

Zajímavá je v tomto ohledu motivace obou operátorů. Ti nejen, že budou chtít cílit na technologické nadšence nebo usilovat o zvýšení pestrosti nabídky, ale živě se diskutuje nad tím, že hlavní motivací bude prodej služeb či programů.

Zatímco u Androidu celý zisk z prodeje služeb bere Google a jejich šance se prosadit s doplňkovým portfoliem je jen omezená, v případě FirefoxOS by to mělo být lepší – reálná je tak možnost představení vlastních obchodů, pomocí kterých by bylo možné konzumovat obsah. Jistě je možné je změnit, ale alespoň část uživatelů zůstane u továrního nastavení.

Telefonica, které tržby z klasických telekomunikací razantně klesají, se tak zřejmě snaží vrátit k obchodnímu modelu, kdy se prodávaly vyzváněcí melodie, loga či tapety. Jen vše zabalí do moderního kabátu. Otázkou je, zda má podobná snaha, u tak (zatím) minoritního produktu, jako je FirefoxOS na českém trhu, smysl a rentabilitu.

7. 8. 2014

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Meta začala testovat reklamy v platformě Threads

Meta spustila první reklamy v aplikaci Threads. Testování probíhá s vybranými značkami v USA a Japonsku.

 

OpenAI představila Operator, AI agenta, který za vás bude provádět online úkoly

Společnost OpenAI představila nového AI agenta s názvem Operator, díky kterému můžete automatizovat řadu úkolů ve...

 

Zákaz TikToku vydržel 12 hodin, v USA už je opět dostupný

Přibližně 12 hodin poté, co se v USA vypnul, už je TikTok zpět. Na návratu má zásluhu prezident Donald Trump, který...

Nejčtenější články

Přechod z Voyo a O2 TV na Oneplay: Co se pro vás mění a jak postupovat?

 

Oneplay od 10. března nahradí O2 TV a Voyo. Co se pro vás s přechodem na novou aplikaci změní? A na co byste si měli...

Oneplay: Jak se liší od tarifů O2 TV a kolik zaplatíte?

 

Oneplay od 10. března nahradí končící O2 TV a Voyo. Nabídne přitom čtyři různé balíčky – co v nich najdete a kolik...

Komu se Oneplay vyplatí a kdo při přechodu z Voyo a O2 TV „prodělá“?

 

Oneplay nabídne bohatý výběr filmů, seriálů, sportovních přenosů i televizních kanálů. Pro některé uživatele je to...