Úvod > Články > Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Twitch koupil nakonec Amazon, a nikoli Google, jak se původně očekávalo. Web zaměřující se na streaming počítačových her ukazuje, že video není mrtvý formát a může mnohým překvapit.

Na úvod si dovolím omluvu – v článku Je předplatné budoucností internetu? jsem napsal, že Twitch koupil Google. Není tomu tak a minulý týden se stala tato služba největší akvizicí v dějinách Amazonu. Ten, na rozdíl od Apple, Facebooku či Google, nenakupuje úplně často a neutrácí za to velké peníze. Tentokráte udělal výjimku a koupil Twitch.

Jestli službu neznáte, není se čemu divit. Zřejmě zdaleka nejpopulárnější je mezi mladými hráči počítačových her. Velice jednoduše lze nastavit stream z vlastního hraní, a vaši přátelé to mohou sledovat v přímém přenosu.

Jde o zábavu, která odpovídá prvku sociální interakce (obvykle sledujeme známé, kamarády či jinak zajímavé lidi), ale také požadavku na pasivní zábavu. Televize je pro mladé příliš těžkopádná a nezajímavá. Twitch zobrazuje něco, co je baví, hrají tam jejich kamarádi a u toho mohou ještě odpočívat nebo dělat něco jiného.

A že nejde o nějakou okrajovou záležitost, ukazují čísla – ve špičce má služba více diváků než CNN, MSNBC nebo třeba MTV. A i když je oproti YouTube asi 40krát menší, má jasnou cílovou skupinu, což je zajímavé pro inzerenty. Ti potřebují nějak oslovit ty, kteří se na klasickou televizi nedívají a Twitch je zřejmě ideální volba.

Jen pro dokreslení – v červenci diváci zhlédli více než 155 miliard minut obsahu vytvořeného více než milionem uživatelů, mezi kterými jsou profesionální hráči, velká studia, ale především obyčejní hráči, kteří nejsou ničím mimořádní nebo jedineční. Mimo to, že zde mají své kamarády a známé. Počet unikátních návštěvníků byl v tomto měsíci přes 50 miliónů, což je meziroční nárůst téměř o polovinu.

A této masy lidí je si vědom také Amazon. Jaké má se službou plány není jasné, ale Jeff Bezos se nechal slyšet, že služba s takovými čísly je zajímavá sama o sobě. Když k tomu přičteme skutečnost, že Amazon velice aktivně na video obsahu vydělá, rýsuje se zajímavé spojení.

Twitch jednoznačně ukazuje, že video na internetu není mrtvým nebo rozebraným trhem, kde mimo Netflix a YouTube není místo. Je ale třeba se dívat na něj jinak, než velcí hráči, pak zde prostor pro další projekty jednoznačně zůstává

3. 9. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Máte nekvalitní TV signál? Poradíme vám, jak problém řešit

Pokud máte problém s nekvalitním televizním nebo rozhlasovým signálem, poradíme vám, jak postupovat při jeho řešení.

 

Hollywood bojuje za omezení umělé inteligence, Netflix mezitím hledá nové pracovníky se specializací na AI

Netflix vypisal výběrové řízení na produktového manažera s umělou inteligencí za 900 000 dolarů a další pracovníky...

 

Spotify navyšuje ceny tarifů i v Česku

Společnost Spotify v červenci oznámila zdražení svých služeb. Česka se změny původně netýkaly, ale nakonec si...

Nejčtenější články

Velké srovnání studentských tarifů

 

Všichni velcí operátoři mají v nabídce tarify pro studenty a zákazníky do 26 let. V dnešním článku vám přinášíme...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v srpnu 2023

 

V srpnu rostly rychlosti mobilního i pevného internetu. Podívejte se, jak si vedly jednotlivé technologie a...

Co je to hotspot a jak ho používat?

 

Hotspot je funkce na telefonu nebo samostatné zařízení, pomocí kterého se můžete připojit k mobilnímu internetu. Jak...