Úvod > Články > Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Twitch koupil nakonec Amazon, a nikoli Google, jak se původně očekávalo. Web zaměřující se na streaming počítačových her ukazuje, že video není mrtvý formát a může mnohým překvapit.

Na úvod si dovolím omluvu – v článku Je předplatné budoucností internetu? jsem napsal, že Twitch koupil Google. Není tomu tak a minulý týden se stala tato služba největší akvizicí v dějinách Amazonu. Ten, na rozdíl od Apple, Facebooku či Google, nenakupuje úplně často a neutrácí za to velké peníze. Tentokráte udělal výjimku a koupil Twitch.

Jestli službu neznáte, není se čemu divit. Zřejmě zdaleka nejpopulárnější je mezi mladými hráči počítačových her. Velice jednoduše lze nastavit stream z vlastního hraní, a vaši přátelé to mohou sledovat v přímém přenosu.

Jde o zábavu, která odpovídá prvku sociální interakce (obvykle sledujeme známé, kamarády či jinak zajímavé lidi), ale také požadavku na pasivní zábavu. Televize je pro mladé příliš těžkopádná a nezajímavá. Twitch zobrazuje něco, co je baví, hrají tam jejich kamarádi a u toho mohou ještě odpočívat nebo dělat něco jiného.

A že nejde o nějakou okrajovou záležitost, ukazují čísla – ve špičce má služba více diváků než CNN, MSNBC nebo třeba MTV. A i když je oproti YouTube asi 40krát menší, má jasnou cílovou skupinu, což je zajímavé pro inzerenty. Ti potřebují nějak oslovit ty, kteří se na klasickou televizi nedívají a Twitch je zřejmě ideální volba.

Jen pro dokreslení – v červenci diváci zhlédli více než 155 miliard minut obsahu vytvořeného více než milionem uživatelů, mezi kterými jsou profesionální hráči, velká studia, ale především obyčejní hráči, kteří nejsou ničím mimořádní nebo jedineční. Mimo to, že zde mají své kamarády a známé. Počet unikátních návštěvníků byl v tomto měsíci přes 50 miliónů, což je meziroční nárůst téměř o polovinu.

A této masy lidí je si vědom také Amazon. Jaké má se službou plány není jasné, ale Jeff Bezos se nechal slyšet, že služba s takovými čísly je zajímavá sama o sobě. Když k tomu přičteme skutečnost, že Amazon velice aktivně na video obsahu vydělá, rýsuje se zajímavé spojení.

Twitch jednoznačně ukazuje, že video na internetu není mrtvým nebo rozebraným trhem, kde mimo Netflix a YouTube není místo. Je ale třeba se dívat na něj jinak, než velcí hráči, pak zde prostor pro další projekty jednoznačně zůstává

3. 9. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Google a Facebook musí začít platit australským médiím za obsah

Australský parlament schválil zákon, podle kterého musí společnosti Google a Facebook platit místním médiím za...

 

Microsoft chce koupit Pinterest, nabídl za ně 51 miliard dolarů

Microsoft má zájem o převzetí sociální sítě Pinterest. Podle serveru Financial Times za něj nabídl 51 miliard dolarů...

 

Philips představil sluchátka, která přenáší zvuk přes kosti

Philips ukázal světu opravdu nezvyklou novinku. Jejich nová bezdrátová sluchátka A6606 totiž nekončí v ušním otvoru...

Nejčtenější články

CETIN zveřejnil statistiky rychlostí internetu. Jaký je u nás průměr?

 

CETIN každoročně investuje miliardy korun do modernizace své komunikační infrastruktury. Kolik internetových...

T-Mobile a O2 obnovují prodej bondingu

 

CETIN znovu obnovil prodej bondingu. Od 1. února si tak můžete bonding znovu objednat jak u T-Mobilu, tak u O2...

Operátoři musí nově uvádět reálné rychlosti připojení: Při odchylce máte nárok na slevu

 

Operátoři mají od 1. ledna povinnost uvádět v cenících a smlouvách reálné rychlosti připojení. Pokud tyto hodnoty...