Úvod > Články > Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Amazon koupil Twitch za 970 miliónů dolarů

Twitch koupil nakonec Amazon, a nikoli Google, jak se původně očekávalo. Web zaměřující se na streaming počítačových her ukazuje, že video není mrtvý formát a může mnohým překvapit.

Na úvod si dovolím omluvu – v článku Je předplatné budoucností internetu? jsem napsal, že Twitch koupil Google. Není tomu tak a minulý týden se stala tato služba největší akvizicí v dějinách Amazonu. Ten, na rozdíl od Apple, Facebooku či Google, nenakupuje úplně často a neutrácí za to velké peníze. Tentokráte udělal výjimku a koupil Twitch.

Jestli službu neznáte, není se čemu divit. Zřejmě zdaleka nejpopulárnější je mezi mladými hráči počítačových her. Velice jednoduše lze nastavit stream z vlastního hraní, a vaši přátelé to mohou sledovat v přímém přenosu.

Jde o zábavu, která odpovídá prvku sociální interakce (obvykle sledujeme známé, kamarády či jinak zajímavé lidi), ale také požadavku na pasivní zábavu. Televize je pro mladé příliš těžkopádná a nezajímavá. Twitch zobrazuje něco, co je baví, hrají tam jejich kamarádi a u toho mohou ještě odpočívat nebo dělat něco jiného.

A že nejde o nějakou okrajovou záležitost, ukazují čísla – ve špičce má služba více diváků než CNN, MSNBC nebo třeba MTV. A i když je oproti YouTube asi 40krát menší, má jasnou cílovou skupinu, což je zajímavé pro inzerenty. Ti potřebují nějak oslovit ty, kteří se na klasickou televizi nedívají a Twitch je zřejmě ideální volba.

Jen pro dokreslení – v červenci diváci zhlédli více než 155 miliard minut obsahu vytvořeného více než milionem uživatelů, mezi kterými jsou profesionální hráči, velká studia, ale především obyčejní hráči, kteří nejsou ničím mimořádní nebo jedineční. Mimo to, že zde mají své kamarády a známé. Počet unikátních návštěvníků byl v tomto měsíci přes 50 miliónů, což je meziroční nárůst téměř o polovinu.

A této masy lidí je si vědom také Amazon. Jaké má se službou plány není jasné, ale Jeff Bezos se nechal slyšet, že služba s takovými čísly je zajímavá sama o sobě. Když k tomu přičteme skutečnost, že Amazon velice aktivně na video obsahu vydělá, rýsuje se zajímavé spojení.

Twitch jednoznačně ukazuje, že video na internetu není mrtvým nebo rozebraným trhem, kde mimo Netflix a YouTube není místo. Je ale třeba se dívat na něj jinak, než velcí hráči, pak zde prostor pro další projekty jednoznačně zůstává

3. 9. 2014

Autor:

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

YouTube Music, Apple Music a Deezer čelí žalobě: autorům prý neplatí za poslech hudby

Společnost Pro Music Rights podala žalobu na velké hudební streamovací služby. Obviňuje je z toho, že využívají...

 

Chrome a Firefox budou blokovat žádosti webů o zasílání notifikací

Většinu uživatelů obtěžuje, když na ně po otevření webové stránky vyskočí žádost o povolení notifikací. Chrom a...

 

OSA vybírala neoprávněné poplatky, dostala pokutu 10 milionů

OSA podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v letech 2008 a 2014 nezákonně vymáhala platby od hotelů za...

Nejčtenější články

Cetin investuje stamiliony do zavedení rychlého internetu na vesnicích

 

Cetin dostane z evropských fondů dotaci ve výši 338 milionů korun na vybudování internetových přípojek v méně...

Skylink znovu zvýší servisní poplatky

 

Satelitní televize Skylink od 1.3. znovu zvýší servisní poplatky, a to u měsíčního předplatného i u plateb na 1 a 2...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v lednu 2020

 

Jak rychle jsme v lednu surfovali na internetu? Který poskytovatel měl tentokrát nejrychlejší připojení? Podívejte...