Úvod > Články > VisitEurope.com – nový portál propagující Evropu

VisitEurope.com – nový portál propagující Evropu

Evropská komise (EK) spustila portál propagující starý kontinent a lákající k jeho návštěvě. Jde o strategii, která má prezentovat 34 evropských zemí a přesvědčit zejména váhající obyvatele USA, Kanady a asijských zemí.

Základní myšlenka

Na stránkách www.visiteurope.com byla spuštěna prezentace evropských zemí. Jak bylo novinářům sděleno, počet turistů sice trvalé neklesá, ale jejich počet by měl být dle předpokladu vyšší. Portál sice sdružuje důležité informace o každé zemi, ale základem je jednoznačný přehled nad údaji o evropských zemích a odkaz na místní turistická centra. Ambiciózní projekt má jistě velkou budoucnost a některým národům (pro které jsou Češi na stejné úrovni jako Ukrajinci nebo Rumuni), může přinést nové informace.

Grafika, přehlednost a hodnota informací

Po grafické stránce je web udělán velmi dobře, hned na úvodní stránce vybíráte jazyk – je překvapující, jak dalece se EK soustředila na USA a Kanadu. Filmový pás nabízející pohled na největší kulturní evropské dominanty je velice hezký a působivý. Po vstupu na samotný portál zjistíte, že je přehledný a má dostatečnou solidnost. Pro někoho ale přijde šok, pokud přejde na stranu s informacemi o naší zemi. Jako sekundární pojmenování je zde uvedeno mimo jiné „Czechoslovakia“. Ne, že bych proti tomuto něco měl, někteří turisté naši zemi stále takto nazývají, ale autoři mohli poznamenat do závorky, že tento název již neplatí. Informace o naší zemi jsou strohé, v zásadě ihned jste odkázáni na web vládní agentury Czech Tourism.

Czech Tourism je klasa

Stránky vládní agentury Czech Tourism jsou již mnohem propracovanější, hned při vstupu lze vybírat z mnoha světových jazyků, nevyjímaje například Japonštinu nebo Čínštinu. Grafika webu je podobná portálu VisitEurope.com, ale informační hodnota je mnohem lepší. Mimo vyzdvižení kulturních památek web odkazuje i na zajímavé kulturní akce probíhající v tomto roce. Své místo zde mají také lázně, regionální dovolenkové prezentace nebo kongresová turistika. Takových webů by mělo být na českém internetu rozhodně více.

Závěrem

Ač nabízí VisitEurope.com základní informace, musíme přihlížet k nedávnému spuštění služby. Možná se časem dočkáme hodnotnějších a podrobnějších informací, stejně jako více jazykových verzí, které jsou podstatné zejména pro asijské turisty.

31. 3. 2006

Autor: David Procházka

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...