Úvod > Články > Pozvánka na Gmail? Brnkačka!

Pozvánka na Gmail? Brnkačka!

Jako vzor pro mnohé freemaily se před několika lety stal Gmail a ještě stále patří jeho funkce a design uživatelského rozhraní k tomu nejlepšímu na internetu. Jeho užívání je ale spojeno s pozváním, které musíte získat. V článku vám poradíme, jak na to.

Gmail je bezplatná webmailová služba provozovatele vyhledávače Google. V současné době se nachází ještě v betafázi testování. Gmail byl prvním freemailem, který překročil hranici 1 GB, avšak volný prostor stále narůstá a nyní má Gmail přes 2,7 GB. Zatím se lze zaregistrovat do Gmailu pouze na pozvání jiného uživatele - provozovatel se tak snaží zamezit šíření spamu pomocí svého mailu. Uživatelé v USA mají možnost zaregistrovat se také pomocí mobilního telefonu nacházejícího se ve Spojených státech. V ČR ale není situace tak růžová, musíte si tedy pomoci jinak. V několika bodech si tak představíme způsoby, jak toho docílit.

Cesta první: zapátrejte v okolí

Možná o tom ani nevíte, ale ve svém okolí můžete znát řadu lidí, kteří gmail využívají nebo kteří jej nevyužívají stabilně, ale mají zde z minula svůj účet. Často jde o vaše kolegy nebo přátele z ICQ či aplikace Skype. Když je poprosíte o pozvánku, myslím, že vás neodmítnou. Obvykle totiž mají uživatelé velké množství pozvánek, někdo již nemá pozvánky omezeny. V době, kdy Gmail začínal, měl každý, tuším, maximálně 5 pozvánek. Dnes je situace jiná. První cestou za kontem v Gmailu by tedy mělo být otestování vašich přátel, pokud je ale nechcete otravovat, pak zvolte jinou cestu.

Cesta druhá: diskutujte v komunitních sítích

Komunitní sítě nejsou v podstatě ničím jiným než kombinací webhostingové služby a vyhledávače. Každý uživatel si vyplní svůj profil a hned poté může hledat a být nalézán jinými uživateli. Komunitní síť pak poskytuje stejně orientovaným lidem zázemí v podobě chatu, diskusních fór, blogů apod. k výměně názorů, zkušeností či k pouhé diskusi. Například na webu 43thing.com můžete v této sekci nalézt lidi, kteří považují za své životní krédo (jedno ze čtyřicetitří) dát někomu pozvánku do služeb Gmailu. Podobně orientovaný web naleznete také zde.

Cesta třetí: výměnné brány

Jde o specializované weby, které fungují na takové principu, že pokud má někdo volné pozvánky na Gmail, tak pozve sám sebe a tento pozívací mail vloží na podobný web. Následně, přijde-li na tuto stránku člověk žádající členství v Gmail, je mu odeslána pozvánka. To platí pouze tehdy, jsou-li v systému volné pozvánky. Velice populární je tento web, kde bylo rozdáno již několik stovek tisíc pozvánek. Podobně je na tom také web Bytetest.com nebo Invitationgmail.info (není v anglické lokalizaci, nutná intuice a jisté zkušenosti). Další informace naleznete třeba na tomto webu.

Resumé

Jak patrno z článku, je mnoho způsobů, jak se dobrat k pozvánce na Gmail. Za služby a spolehlivost to rozhodně stojí. Poté, co je Gmail také v české lokalizaci, nebude jeho ovládání oříškem pro žádného z vás.

8. 2. 2007

Autor: David Procházka

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...