Úvod > Články > Google vstupuje na pole TV reklamy

Google vstupuje na pole TV reklamy

Jak vidno, podnikání velikánů nezná mezí a stále nacházejí nové obory, kde mohou rozvíjet své aktivity. V kuloárech zazněla informace, že se nově Google pouští na trh s televizní reklamou, prozatím pouze na území USA.

Vyhledávač Google, který je vlastněn stejnojmennou americkou společností, vstoupil společně s další zámořskou společností EchoStar na trhy televizní reklamy. Pro Google je to premiéra na poli televizní reklamy a dle odborníků by se mohlo jednat o zlom ve způsobu, kterým se dnes měří dopad televizní reklamy na diváky a na přesnost čísel o sledovanosti. Tuto informaci přinesla před časem agentura Reuters. EchoStar Communications je v USA provozovatelem satelitní televize a prostřednictvím partnerství s Googlem vytvoří automatizovaný systém nákupu, prodeje a měření dopadu televizní reklamy na diváky, kterou EchoStar vysílá na své celonárodní síti Dish Network. Přes tuto síť je divákům nabízeno na 125 televizních kanálů.

Jaký bude vstup Google na trh s TV reklamou?

Google již před časem zavedl systém pay-per-click , který se používá také mimo internet. Na internetu jde o službu AdSense, která byla před nedávnem spuštěna také pro český trh. Program AdSense je zdarma a je postaven na kombinaci „platby za kliknutí“ (pay per click) a „platby za zobrazení“ (pay-per-impression). Poskytovatel obsahu získává peníze při každém kliknutí uživatele na inzerát na jeho stránce. Samotní inzerenti se navíc mohou snažit získat místo na stránkách prostřednictvím on-line aukce. Systém se prosazuje i v rozhlase a na TV začne fungovat pomocí služby TV Ads.

Ke spuštění dojde v průběhu května. Díky této nové službě by mohli být provozovatelé sítí a nákupčí reklamního prostoru schopni dokonaleji oslovit také diváky před televizní obrazovkou, což zpravidla bývá kvůli košatosti tohoto segmentu trhu náročnější. Google může ovšem narazit na odpor větších kabelových operátorů, jako je Comcast, Time Warner Cable nebo Cox Communications. Tyto společnosti si úzkostlivě střeží všechna data o tom, co jejich diváci v televizi sledují a nehodlají tato data poskytovat dále, rozhodně ne zdarma. Vzhledem k tomu, že prodávají reklamní čas, považují tyto údaje za velmi cenné.

Jak se v USA utrácí za TV reklamu

V Americe je po všech stránkách v oblasti marketingu jiná situace než v Evropě. Nejvíce peněz americké podniky vydávají za reklamu v televizi a to jak v kabelových rozvodech, tak na satelitu, z čehož se dá usuzovat, že chtějí mít co nejpřesnější informace o sledovanosti. Zajímají se ale také o složení věkových skupin diváků a další podrobná data. Podle toho pak rozhodují, kolik peněz a na který televizní kanál vloží. Až Google pronikne hlouběji na americký trh televizní reklamy, chce expandovat stejným způsobem do světa. Zástupci firmy ale zatím o žádném časovém harmonogramu nehovoří.

Google táhne na branku v mnoha oborech

To, že Google koupil YouTube, je již poněkud stará informace. Novější je ta, že konečně zprovoznil dlouho očekávanou sadu webových aplikací na editaci dokumentů nazvanou Google Docs & Spreadsheets. Padesát amerických dolarů zaplatí zájemci o nový webový balík kancelářských programů společnosti Google. K tomu získají 10 GB diskového prostoru. V  zásadě jde o implementaci textového editoru a tabulkového kalkulátoru, který si můžete vyzkoušet na webu http://docs.google.com. Podmínkou je založený účet na Google nebo Gmailu, což dnes již není žádný problém.

Závěrem

Google zkrátka expanduje do všech internetových projektů a má k tomu své důvody – jde o jednu z nejrychleji se rozvíjejících společností světového trhu, která má dost peněz na akvizice a jiné investice v rámci internetových služeb. Můžeme se modlit, aby nám časem Google nepřerostl takříkajíc přes hlavu.

17. 4. 2007

Autor: David Procházka

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mafra posiluje své postavení na realitním trhu

Vydavatelství Mafra rozšířilo své portfolio o společnost AdInternet. Česká firma se specializuje na prodej realit...

 

Elop končí v Microsoftu, co s ním bude teď?

Dvaapadesátiletý Stephen Elop opustil pozici výkonného viceprezidenta Devices & Services ve společnosti Microsoft...

 

Hlídejte si své účty před kyberútoky

Kyberloupeže a útoky na účty klientů bank v České republice během posledního roku rapidně stouply. Banky posilují...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...