A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci."/>A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci." />
Úvod > Články > Amerika odhaluje nepříjemná zjištění o svém broadbandu

Amerika odhaluje nepříjemná zjištění o svém broadbandu

Teprve nyní, na konci listopadu, byla zveřejněna zářijová zpráva Ministerstva obchodu Spojených států pod označením „A Nation Online: Entering the Broadband Age“. Důvod, proč byly její výsledky doposud utajeny, je prostý: zjištění zrovna neodpovídá zdání o širokopásmové velmoci.

Bushova administrativa zjistila, že sice počet Američanů používajících rychlé přípojky k Internetu se mezi rokem 2001 a 2003 zdvojnásobil, ale to není důvodem k nějaké zvláštní radosti. Je to totiž méně, než se předpokládalo, a zejména se zaostává v penetraci širokopásmových přípojek ve venkovských oblastech a u minoritních skupin jako Hispánci nebo Afroameričané.

Ve své předvolební kampani vítězný kandidát proklamoval svůj dřívější záměru dovést rychlý přístup k Internetu do všech amerických domácností do roku 2007. Zpráva však ukazuje, že dosavadní kroky nevedly zdaleka ke zlepšení postavení USA v penetraci rychlého přístupu k Internetu ve srovnání s rivaly jako je Jižní Korea, Taiwan, nebo (snad ještě bolestnější zjištění) Kanada. USA zaostává ale i za těmi zeměmi, které zdaleka nepovažuje za své konkurenty…

Zprávu připravila NTIA (National Telecommunications and Information Administration) spadající pod Ministerstvo obchodu. Průzkum byl proveden mezi 57 tisíci domácnostmi s celkem 134 tisíci obyvateli, výsledky byly známy v září, ale teprve nyní jsou zveřejněny na webové stránce NTIA v různých formátech.

Obrázek: Penetrace populárních technologií v amerických domácnostech
 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zdroj: OECD, Information Technology Outlook, 2004

Venkov zaostává

Experti především poukazují na hrozivou propast mezi městem a venkovem při pohledu na komunikační infrastrukturu, která má přitom být základem rozvinuté ekonomiky. Ve městech má zavedenou rychlou přípojku přes 40% domácností, ve venkovských oblastech je to pouze necelá čtvrtina domácností. Značná část Američanů žijících mimo městské oblasti tvrdí, že rychlý přístup k Internetu není v jejich lokalitě vůbec k dispozici. Obecně je ale pro nepřítomnost rychlé přípojky doma důvodem vysoká cena nebo její nepotřebnost, jak ji vidí obyvatelé domácnosti.

Zatímco v průměru každá pátá americká domácnost (před rokem, kdy se datují poslední statistické údaje ve zprávě) má rychlou přípojku, pouze každý sedmý černoch a každý osmý Hispánec žije v domácnosti vybavené širokopásmovým přístupem k Internetu. Průměr tedy zvyšuje „bělošská“ populace, protože každý čtvrtý bílý Američan doma využívá rychlý přístup k Internetu.

 

 

29. 11. 2004

Autor: Ing. Rita Pužmanová, CSc., MBA

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

TV Speciál: Kde sledovat ME ve fotbale?

Mistrovství Evropy ve fotbale začalo a už dnes se můžete těšit na první zápas českého týmu. Podívejte se, kde a kdy...

 

EU zkoumá nová pravidla Mety, umožňují používání osobních údajů pro trénování modelů AI

Společnost Meta se v EU potýká s dalšími problémy. Společnost změnila podmínky a plánuje používat osobní údaje...

 

Google v Británii čelí žalobě kvůli dominantní pozici na trhu s online reklamou

Google se potýká s další žalobou ve Velké Británii. Místní vydavatelé a majitelé webových stránek si stěžují na jeho...

Nejčtenější články

Finále Ligy mistrů můžete sledovat v sobotu na Nova Sport 3

 

Liga mistrů UEFA se blíží do finále. O slavný pohár se v sobotu 1. června utká Borussia Dortmund a Real Madrid...

Od roku 2025 se zvýší koncesionářské poplatky, platit se bude i za mobily a tablety

 

Koncesionářské poplatky za Českou televizi a Český rozhlas se od příštího roku navýší. Změny se dotknou domácností i...

O2 uvedlo na trh vlastní lokalizační čip O2 tag

 

O2 uvedlo na trh vlastní lokalizační čip s název O2 tag. Členové ekosystému Unity si ho mohou pořídit za pouhých 199 Kč.