Úvod > Články > Boj proti iTunes

Boj proti iTunes

O tom, že Steve Jobs a jeho ultrapopulární služba iTunes pije zbytku nahrávacího průmyslu krev, se ví již delší dobu. Když se konkurenci nedařilo porazit Apple pomocí kvalitnější nabídky nebo nižší ceny, zkoušela to pomocí nejrůznějších stížností. Nic nepomohlo.

Teď jsme se dočkali jiného přístupu – Verizon se spojil s MTV Networks (patřící do stáje Viacom) a RealNetworks s jedinou snahou – porazit iTunes. MTV Networks vsadí peníze (mluví se o 230 miliónech dolarů) a dojde ke spojení dvou on-linových obchodů s digitálními písničkami, Urge a Rhapsody. Nový obchod se bude jmenovat Rhapsody America. Role firmy Verizon Wireless, což je spojení Verizon Communications a Vodafone Group, bude sloužit coby exkluzivní distributor.

Analytici se zatím shodují na tom, že nová firma bude mít při opravdu masivní reklamní kampani možnost ukrojit kousek krajíce legálního on-linového prodeje písniček, ale příliš velkou šanci na vystrnadění iTunes z první pozice ji nedávají.

MTV založila svůj on-linový obchod Urge minulý rok, a i přes úzkou spolupráci s Microsoftem s ním žádnou díru do světa neudělala. Není divu, Microsoft věren své politice nebrat na obchodní partnery ohledy, krátce potom přišel s vlastním on-linovým obchodem postaveným kolem přehrávače Zune (který byl z komerčního hlediska značný propadák).

S další spoluprací, pochopitelně také namířenou proti Applu a jeho iTunes, přicházejí firmy Universal a SonyBMG. I tyto firmy se spojily a utvořily společný on-linový obchod Gbox, který bude nabízet písničky ke stahování za stejnou cenu 99 centů jako iTunes. Vedle přímého stažení z Gboxu lze využít i služby firmy Amazon, v obou případech se ale zatím jedná pouze o americké zákazníky. Další výhodou Gboxu bude speciální smlouva s Googlem, který bude výsledky svého vyhledávače špikovat odkazy na Gbox.

Gbox bude, stejně jako iTunes, nabízet některé songy bez digitální ochrany DRM, ale v tomto případě nebude cena vyšší. Otázkou zůstává, jak velkou šanci bude mít systém, který nebude mít podporu ani ve speciálním a populárním přehrávači MP3, ani v desítkách dalších hardwarových aplikacích, které se kolem iPodů vynořily.

6. 9. 2007

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

YouTube testuje 11 nepřeskočitelných reklam před začátkem videa

YouTube nedávno experimentoval s 5 nepřeskočitelnými reklamami před videem. Nyní ale testy ještě rozšířil a začal...

 

Americký start up pracuje na optických discích, které umožní zálohovat až 4 TB dat

Americký start up Folio Photonics představil technologii, díky které bude možné na optický disk velikosti CD...

 

5 nepřeskočitelných reklam na začátku videa? YouTube testuje novinku, která uživatele příliš nepotěší

YouTube nedávno zavedl nový formát reklamy, který začne platit už tento měsíc. Uživatelům bez aktivního předplatného...

Nejčtenější články

O2 od dnešního dne zvyšuje ceny internetu a televize

 

O2 k 1. září zdražilo většinu internetových a televizních tarifů. Připlatíte si i za zvýhodněné balíčky O2 Spolu.

Satelitní internet Starlink zlevňuje, na hardwaru i měsíčním poplatku ušetříte tisíce

 

Satelitní internet Starlink je od 24. srpna mnohem dostupnější. Měsíční poplatek zlevnil o téměř 1200 Kč a tisíce...

K čemu slouží IP adresa 10.0.0.138 a co dělat, když nefunguje?

 

Se soukromou IP adresou 10.0.0.138 se setkáte třeba při nastavování vašeho routeru. Co ale dělat, když tato adresa...