Úvod > Články > Boj proti iTunes

Boj proti iTunes

O tom, že Steve Jobs a jeho ultrapopulární služba iTunes pije zbytku nahrávacího průmyslu krev, se ví již delší dobu. Když se konkurenci nedařilo porazit Apple pomocí kvalitnější nabídky nebo nižší ceny, zkoušela to pomocí nejrůznějších stížností. Nic nepomohlo.

Teď jsme se dočkali jiného přístupu – Verizon se spojil s MTV Networks (patřící do stáje Viacom) a RealNetworks s jedinou snahou – porazit iTunes. MTV Networks vsadí peníze (mluví se o 230 miliónech dolarů) a dojde ke spojení dvou on-linových obchodů s digitálními písničkami, Urge a Rhapsody. Nový obchod se bude jmenovat Rhapsody America. Role firmy Verizon Wireless, což je spojení Verizon Communications a Vodafone Group, bude sloužit coby exkluzivní distributor.

Analytici se zatím shodují na tom, že nová firma bude mít při opravdu masivní reklamní kampani možnost ukrojit kousek krajíce legálního on-linového prodeje písniček, ale příliš velkou šanci na vystrnadění iTunes z první pozice ji nedávají.

MTV založila svůj on-linový obchod Urge minulý rok, a i přes úzkou spolupráci s Microsoftem s ním žádnou díru do světa neudělala. Není divu, Microsoft věren své politice nebrat na obchodní partnery ohledy, krátce potom přišel s vlastním on-linovým obchodem postaveným kolem přehrávače Zune (který byl z komerčního hlediska značný propadák).

S další spoluprací, pochopitelně také namířenou proti Applu a jeho iTunes, přicházejí firmy Universal a SonyBMG. I tyto firmy se spojily a utvořily společný on-linový obchod Gbox, který bude nabízet písničky ke stahování za stejnou cenu 99 centů jako iTunes. Vedle přímého stažení z Gboxu lze využít i služby firmy Amazon, v obou případech se ale zatím jedná pouze o americké zákazníky. Další výhodou Gboxu bude speciální smlouva s Googlem, který bude výsledky svého vyhledávače špikovat odkazy na Gbox.

Gbox bude, stejně jako iTunes, nabízet některé songy bez digitální ochrany DRM, ale v tomto případě nebude cena vyšší. Otázkou zůstává, jak velkou šanci bude mít systém, který nebude mít podporu ani ve speciálním a populárním přehrávači MP3, ani v desítkách dalších hardwarových aplikacích, které se kolem iPodů vynořily.

6. 9. 2007

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Netflix nabídne v nejlevnějším tarifu možnost stahování pořadů

Netflix přidává dvě nové funkce, které by měly zlepšit zážitek v rámci tarifů podporovaných reklamou – možnost...

 

YouTube omezil sledování videí pro uživatele s blokátory reklam

YouTube podle svých slov "zahájil globální úsilí o potlačení blokátorů reklam“. Uživatelům s adblockerem začal...

 

Netflix po ukončení stávky v Hollywoodu opět zdraží své služby

Netflix plánuje zvýšit cenu svých tarifů bez reklam poté, co skončí stávka hollywoodských herců. Změna by mohla...

Nejčtenější články

Magenta TV spustila vysílání nového kanálu DVTV Extra

 

Digitální a satelitní Magenta TV přidala do své nabídky novou stanici DVTV Extra, za kterou stojí moderátoři Daniela...

O2 představilo vánoční nabídku telefonů, na splátku vám stačí odměna za využívání služeb O2 a AirBank

 

O2 odhalilo vánoční nabídku telefonů, které si můžete pořídit i na splátky bez navýšení. Splátku vám přitom pokryje...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2023

 

Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.