Úvod > Články > Boj proti iTunes

Boj proti iTunes

O tom, že Steve Jobs a jeho ultrapopulární služba iTunes pije zbytku nahrávacího průmyslu krev, se ví již delší dobu. Když se konkurenci nedařilo porazit Apple pomocí kvalitnější nabídky nebo nižší ceny, zkoušela to pomocí nejrůznějších stížností. Nic nepomohlo.

Teď jsme se dočkali jiného přístupu – Verizon se spojil s MTV Networks (patřící do stáje Viacom) a RealNetworks s jedinou snahou – porazit iTunes. MTV Networks vsadí peníze (mluví se o 230 miliónech dolarů) a dojde ke spojení dvou on-linových obchodů s digitálními písničkami, Urge a Rhapsody. Nový obchod se bude jmenovat Rhapsody America. Role firmy Verizon Wireless, což je spojení Verizon Communications a Vodafone Group, bude sloužit coby exkluzivní distributor.

Analytici se zatím shodují na tom, že nová firma bude mít při opravdu masivní reklamní kampani možnost ukrojit kousek krajíce legálního on-linového prodeje písniček, ale příliš velkou šanci na vystrnadění iTunes z první pozice ji nedávají.

MTV založila svůj on-linový obchod Urge minulý rok, a i přes úzkou spolupráci s Microsoftem s ním žádnou díru do světa neudělala. Není divu, Microsoft věren své politice nebrat na obchodní partnery ohledy, krátce potom přišel s vlastním on-linovým obchodem postaveným kolem přehrávače Zune (který byl z komerčního hlediska značný propadák).

S další spoluprací, pochopitelně také namířenou proti Applu a jeho iTunes, přicházejí firmy Universal a SonyBMG. I tyto firmy se spojily a utvořily společný on-linový obchod Gbox, který bude nabízet písničky ke stahování za stejnou cenu 99 centů jako iTunes. Vedle přímého stažení z Gboxu lze využít i služby firmy Amazon, v obou případech se ale zatím jedná pouze o americké zákazníky. Další výhodou Gboxu bude speciální smlouva s Googlem, který bude výsledky svého vyhledávače špikovat odkazy na Gbox.

Gbox bude, stejně jako iTunes, nabízet některé songy bez digitální ochrany DRM, ale v tomto případě nebude cena vyšší. Otázkou zůstává, jak velkou šanci bude mít systém, který nebude mít podporu ani ve speciálním a populárním přehrávači MP3, ani v desítkách dalších hardwarových aplikacích, které se kolem iPodů vynořily.

6. 9. 2007

Autor: Václav Větvička

Témata

multimedia

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Netflix koupí filmové a streamingové aktivity Warner Bros.

Netflix oznámil akvizici filmových a streamingových aktivit Warner Bros. za 72 miliard dolarů. Spojení je nyní ve...

 

Rádio Svobodná Evropa ukončuje provoz v Maďarsku

Rádio Svobodná Evropa, které financují USA, končí v Maďarsku. Podle úřadů podkopávalo Trumpovu zahraniční politiku...

 

Warner Bros Discovery zvažuje prodej všech svých aktiv

Warner Bros Discovery zvažuje prodat všechna svá aktiva nebo změnit strukturu společnosti. Nyní odmítl téměř...

Nejčtenější články

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v říjnu 2025

 

V říjnu rychlost Wi-Fi internetu opět rostla. Podívejte se, jak skončil váš poskytovatel a u které firmy jsme...

Dvojnásobná rychlost, stejná cena: O2 uvádí nový tarif Internet MAX 500

 

O2 představil nový tarif Internet MAX 500, který přináší dvojnásobnou rychlost připojení díky technologii VDSL...

Výpadek Cloudflare ochromil X i ChatGPT, firma se omluvila a přiznala chybu

 

Technické problémy u společnosti Cloudflare způsobily v úterý výpadek řady známých webů a aplikací včetně ChatGPT a...