Růst české e-commerce se ve druhém čtvrtletí téměř zastavil. Tržby sice rostly, ale celkový počet objednávek se snížil o 16 %.
Čeští zákazníci ve druhém kvartálu roku 2022 utratili na e-shopech 52,92 miliardy korun. To je sice o téměř miliardu korun více než v loňském roce, ale nárůst tržeb způsobila především inflace.
Frekvence nákupů totiž naopak klesla. Počet objednávek se oproti stejnému období minulého roku propadl o 16 %.
Tato situace má největší dopad na velké firmy. Zákazníci se totiž začali více zajímat o ceny produktů a častěji hledají levné alternativy. Do popředí se tak dostávají i menší internetové obchody.
„Zákazníci jsou opatrnější a také vybíravější. V tomto ohledu se ukazuje, že drakonický marketing a časté ohýbání cen, které bývá u velkých eshopů běžné, se postupně obrací proti nim. Lidé hledají alternativy k vybraným značkám nebo tipům zboží a především vyhledávají lepší ceny. Ty jim nabízí menší podnikatelé, jejichž výsledky jsou díky tomu stabilnější a odolnější vůči současným otřesům na trhu,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.
V minulém čtvrtletí uživatelé nejvíce utráceli za cestování. Po koronavirovém období vzrostl zájem o letenky, jízdenky, zájezdy a ubytování. Meziroční nárůst v tomto segmentu dosáhl více než 200 %.
Naopak klesla poptávka po oblečení, módních doplňcích a dalších produktech spojených se zkrášlováním.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
22. 7. 2022
Autor: Redakce DSL.cz
Evropská komise oznámila, že Google porušuje zákon Digital Markets Act (DMA). Upřednostňuje vlastní služby a omezuje...
Technologické platformy musí ve Velké Británii zavést opatření pro ochranu uživatelů před dětskou pornografií a...
USA ukončily dotace pro rádio Svobodná Evropa. To nyní podalo žalobu, podle které jde o rozpor s federálními zákony...
Oneplay od 10. března nahradí O2 TV a Voyo. Co se pro vás s přechodem na novou aplikaci změní? A na co byste si měli...
Oneplay od 10. března nahradí končící O2 TV a Voyo. Nabídne přitom čtyři různé balíčky – co v nich najdete a kolik...
Oneplay nabídne bohatý výběr filmů, seriálů, sportovních přenosů i televizních kanálů. Pro některé uživatele je to...