Růst české e-commerce se ve druhém čtvrtletí téměř zastavil. Tržby sice rostly, ale celkový počet objednávek se snížil o 16 %.

Čeští zákazníci ve druhém kvartálu roku 2022 utratili na e-shopech 52,92 miliardy korun. To je sice o téměř miliardu korun více než v loňském roce, ale nárůst tržeb způsobila především inflace.
Frekvence nákupů totiž naopak klesla. Počet objednávek se oproti stejnému období minulého roku propadl o 16 %.
Tato situace má největší dopad na velké firmy. Zákazníci se totiž začali více zajímat o ceny produktů a častěji hledají levné alternativy. Do popředí se tak dostávají i menší internetové obchody.
„Zákazníci jsou opatrnější a také vybíravější. V tomto ohledu se ukazuje, že drakonický marketing a časté ohýbání cen, které bývá u velkých eshopů běžné, se postupně obrací proti nim. Lidé hledají alternativy k vybraným značkám nebo tipům zboží a především vyhledávají lepší ceny. Ty jim nabízí menší podnikatelé, jejichž výsledky jsou díky tomu stabilnější a odolnější vůči současným otřesům na trhu,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.
V minulém čtvrtletí uživatelé nejvíce utráceli za cestování. Po koronavirovém období vzrostl zájem o letenky, jízdenky, zájezdy a ubytování. Meziroční nárůst v tomto segmentu dosáhl více než 200 %.
Naopak klesla poptávka po oblečení, módních doplňcích a dalších produktech spojených se zkrášlováním.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

22. 7. 2022
Autor: Redakce DSL.cz
X zavedla štítky se zemí původu účtů v rámci větší transparentnosti. Odborníci i bývalí zaměstnanci ale varují, že...
OpenAI odhaduje, že do roku 2030 bude za předplatné ChatGPT platit asi 8,5 % z 2,6 miliardy uživatelů, tedy zhruba...
Čínské technologické skupiny přesouvají trénování AI modelů do jihovýchodní Asie, aby měly přístup k čipům Nvidia i...
Vánoční kampaně českých operátorů přinášejí zvýhodněné telefony, tarify i příslušenství. Zákazníci mohou získat...
Vodafone upraví ceny starších paušálních tarifů řad Red Basic a Neomezený. Zdražení začne platit 4. prosince 2025 a...
T-Mobile spustil vánoční nabídku slev na telefony, tablety i další zařízení až 8 000 Kč. Nechybí adventní kalendář...