Evropská komise se začala zabývat plánem Googlu na převzetí výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit. Transakce by totiž mohla ještě více upevnit pozici Googlu na trhu.

Google plánuje koupit Fitbit za 2,1 miliardy dolarů (47 miliard korun). Dohodu o převzetí zveřejnil už loni v listopadu a chce tak konkurovat firmám jako Apple a Google.
Touto transakcí ale zároveň získá data, která může využít pro personalizovanou reklamu. Podle Evropské komise by tento krok mohl narušit hospodářskou soutěž.
Americký gigant sice slíbil, že data z Fitbitu nebude pro reklamu využívat, ale podle Margrethe Vestager, komisařky pro hospodářskou soutěž, je slib nedostatečný.
Organizace na ochranu soukromí a spotřebitelů se také obávají, že bude narušeno soukromí uživatelů a zároveň dojde k porušení antimonopolních zákonů. Vyzvaly proto úřady, aby dohodu zastavily.
Evropská komise již zahájila hloubkové vyšetřování, a tak nezbývá než počkat, k jakému verdiktu během něj dojde.
7. 8. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
X zavedla štítky se zemí původu účtů v rámci větší transparentnosti. Odborníci i bývalí zaměstnanci ale varují, že...
OpenAI odhaduje, že do roku 2030 bude za předplatné ChatGPT platit asi 8,5 % z 2,6 miliardy uživatelů, tedy zhruba...
Čínské technologické skupiny přesouvají trénování AI modelů do jihovýchodní Asie, aby měly přístup k čipům Nvidia i...
Vánoční kampaně českých operátorů přinášejí zvýhodněné telefony, tarify i příslušenství. Zákazníci mohou získat...
Vodafone upraví ceny starších paušálních tarifů řad Red Basic a Neomezený. Zdražení začne platit 4. prosince 2025 a...
T-Mobile spustil vánoční nabídku slev na telefony, tablety i další zařízení až 8 000 Kč. Nechybí adventní kalendář...