Evropská komise se začala zabývat plánem Googlu na převzetí výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit. Transakce by totiž mohla ještě více upevnit pozici Googlu na trhu.
Google plánuje koupit Fitbit za 2,1 miliardy dolarů (47 miliard korun). Dohodu o převzetí zveřejnil už loni v listopadu a chce tak konkurovat firmám jako Apple a Google.
Touto transakcí ale zároveň získá data, která může využít pro personalizovanou reklamu. Podle Evropské komise by tento krok mohl narušit hospodářskou soutěž.
Americký gigant sice slíbil, že data z Fitbitu nebude pro reklamu využívat, ale podle Margrethe Vestager, komisařky pro hospodářskou soutěž, je slib nedostatečný.
Organizace na ochranu soukromí a spotřebitelů se také obávají, že bude narušeno soukromí uživatelů a zároveň dojde k porušení antimonopolních zákonů. Vyzvaly proto úřady, aby dohodu zastavily.
Evropská komise již zahájila hloubkové vyšetřování, a tak nezbývá než počkat, k jakému verdiktu během něj dojde.
7. 8. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Seznam.cz Email testuje funkci, která automaticky navrhne předmět zprávy. Využívá vlastní jazykový model a běží na...
Evropská unie uvolní mimořádné financování pro Rádio Svobodná Evropa. Stanice přišla o americké peníze po zásahu...
Vodafone TV spouští tři nové filmové programy bez reklam během sledování. Kanály Vodafone Family, Comedy a CZ/SK...
Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...
T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...
Severoněmecká spolková země Šlesvicko-Holštýnsko se rozhodla přestat používat Windows a Office od Microsoftu. Přes...