Evropská komise se začala zabývat plánem Googlu na převzetí výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit. Transakce by totiž mohla ještě více upevnit pozici Googlu na trhu.
Google plánuje koupit Fitbit za 2,1 miliardy dolarů (47 miliard korun). Dohodu o převzetí zveřejnil už loni v listopadu a chce tak konkurovat firmám jako Apple a Google.
Touto transakcí ale zároveň získá data, která může využít pro personalizovanou reklamu. Podle Evropské komise by tento krok mohl narušit hospodářskou soutěž.
Americký gigant sice slíbil, že data z Fitbitu nebude pro reklamu využívat, ale podle Margrethe Vestager, komisařky pro hospodářskou soutěž, je slib nedostatečný.
Organizace na ochranu soukromí a spotřebitelů se také obávají, že bude narušeno soukromí uživatelů a zároveň dojde k porušení antimonopolních zákonů. Vyzvaly proto úřady, aby dohodu zastavily.
Evropská komise již zahájila hloubkové vyšetřování, a tak nezbývá než počkat, k jakému verdiktu během něj dojde.
7. 8. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Inzerenti žalovali LinkedIn kvůli nadhodnocování výkonu reklam a účtování příliš vysokých poplatů za inzerci...
O2 nepřetržitě pracuje na obnově sítě po ničivých povodních. Většina vysílačů už je opět v provozu a tam, kde není...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...
Vodafone odstartoval novou kampaň, díky které si zájemci mohou vyzkoušet jeho služby bez závazků a za výhodné ceny.
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Vodafone zařadil do své nabídky tarif Red Basic Lite. Za akční cenu 363 Kč získáte neomezené volání a SMS a 3 GB dat.