Společnost Google dostala v Evropě již třetí pokutu kvůli zneužívání svého postavení. Tentokrát mu Evropská komise nařídila zaplatit 1,49 miliardy eur (více než 38 miliard korun) za to, že omezuje konkurenty na trhu s internetovou reklamou.
První pokutu, 2,42 miliardy eur, od Evropské komise dostala americká firma již v roce 2017. Důvodem bylo zvýhodňování jejich služeb při porovnávání obchodních nabídek.
Loni tato instituce Googlu vyměřila dokonce 4,34 miliardy eur, a to kvůli zneužívání pozice systému Android.
Google má přitom v posledních letech na evropském trhu internetové reklamy nejsilnější postavení. Podle Evropské komise má podíl více než 70 %.
Pokuta, která byla stanovena minulý týden, odpovídá 1,29 % loňského obratu společnosti. Google totiž podle komise porušoval antimonopolní pravidla Evropské unie. Vyžadoval, aby webové stránky ke zobrazovaní reklamy používaly pouze platformu AdSense.
AdSense umožňuje, aby se uživatelům na stránkách objevovaly reklamy podle toho, co vyhledávají. Pokud chtěl ale majitel stránek využívat tuto službu, musel ve smlouvě souhlasit s tím, že konkurence Googlu na jeho stránkách nebude moci zobrazovat reklamu.
Internetová firma se takto před konkurencí chránila více než 10 let. Inzerenti i majitelé stránek tak byli značně omezeni ve svém výběru, což mohlo mít za následek i vyšší ceny na trhu.
Google přislíbil, že během příštích aktualizací svých produktů přinese velké množství změn, které povedou i ke zviditelnění jejich konkurentů.
Zdroj: Evropská komise
25. 3. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
Google do rozšíření YouTube Extension přidal možnost konverzovat s chatbotem Bard o obsahu videí na platformě.
Televizní operátor Telly se od 1. ledna 2024 stane primárním vlastníkem přenosových práv pro Česko a Slovensko...
Ulož.to kvůli novým evropským pravidlům omezí možnost sdílení souborů s dalšími uživateli. Od 1. prosince bude možné...
Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.
YouTube podle svých slov "zahájil globální úsilí o potlačení blokátorů reklam“. Uživatelům s adblockerem začal...
V říjnu se průměrná rychlost Wi-Fi nijak nezměnila. Podívejte se, jakých hodnot dosáhl váš kraj a poskytovatel.