Google se v žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100 umístil na prvním místě, druhý skončil letošní vítěz Apple. Nejdražšími značkami světa jsou technologické firmy.
Hodnota vítězného Googlu vyrostla v porovnání s minulým rokem o třetinu na 229,2 miliardy dolarů. Hodnota Applu je o 700 milionů dolarů méně.
To, že Apple neobhájil prvenství z minulého roku je následkem čekání na nový iPhone, který by měl být dostupný v druhé polovině letošního roku. Společnost tak nemá převratný produkt, který by zákazníky zaujal. "Firma sice rozjíždí i jiné inovativní projekty jako Apple Watch nebo vlastní autonomní auta, jejím hlavním byznysem ale zůstává prodej iPhonů," řekl Hospodářským novinám analytik investiční skupiny DRFG Michal Šperka.
Google a jeho server YouTube využívá každý den více jak miliarda lidí z celého světa, zatímco iPhone vlastní přibližně miliarda a pokud firma nepřichází s něčím novým, jejich zájem se snižuje.
V žebříčku, který pořádá agentura Millward Brown, se na třetím místě umístil Microsoft. Do nejlepší desítky se nově dostal Facebook, který skončil na pátém místě a Amazon se sedmou příčkou. Společnosti Coca-Cola a Malboro, které se ještě minulý rok držely na předních příčkách, se letos do desítky nehodnotnějších značek nedostaly.
Jak je vidět, technologické značky v žebříčku dominují. Jejich souhrnná cena se letos vyšplhala na 1,1 bilionu dolarů. Hodnota všech značek, které se v žebříčku umístily je 3,4 bilionu dolarů.
11. 6. 2016
Autor: Redakce DSL.cz
Nový S-class od Mercedesu bude využívat mobilní služby od Huaweie. Místo aplikací od Googlu dostane Huawei Mobile...
Americká společnost Facebook pracuje na vývoji vlastních chytrých hodinek. Po smartphonech, displejích a solárních...
Pojďme se podívat na statistiky TOP15 nejčtenějších článků za rok 2020. Které články vás loni zajímaly nejvíce? A o...
CETIN každoročně investuje miliardy korun do modernizace své komunikační infrastruktury. Kolik internetových...
CETIN znovu obnovil prodej bondingu. Od 1. února si tak můžete bonding znovu objednat jak u T-Mobilu, tak u O2...
Operátoři mají od 1. ledna povinnost uvádět v cenících a smlouvách reálné rychlosti připojení. Pokud tyto hodnoty...