Výzkumníci odhalili největší únik hesel v historii. Obsahuje přístupy ke službám jako Apple, Google nebo Facebook a může vést k rozsáhlým útokům.
Výzkumníci potvrdili největší únik přihlašovacích údajů v historii. Databáze obsahuje 16 miliard záznamů, včetně přístupů ke účtům u služeb Apple, Google nebo Facebook.
Podle pracovníků serveru Cybernews se jedná o nová data, nikoliv jen staré úniky. Soubory obsahují přihlašovací jména, hesla a URL adresy, které cílí na sociální sítě, vývojářské portály nebo vládní služby.
„Toto není jen únik – je to návod k masovému zneužití,“ uvedli výzkumníci. Údaje lze použít pro phishing nebo převzetí účtů. Hesla se prodávají na darknetu za minimální částky, takže riziko se týká každého.
Bob Diachenko z SecurityDiscovery ale veřejnost ujistil, že nedošlo k průniku do systémů Applu, Googlu ani Facebooku. Hesla pochází z malware, který zaznamenává přihlášení uživatelů, například přes infostealery.
Experti doporučují nepoužívat stejné heslo na více místech, zapnout dvoufázové ověření a využívat správce hesel nebo modernější přístup pomocí passkey. Facebook, Apple i Google již podporují tuto bezpečnější alternativu.
„Je jedno, jak složité je vaše heslo. Pokud útočník získá databázi, má ho také,“ upozornil Evan Dornbush z Desired Effect. Riziko se týká i cloudových služeb, kde jsou citlivá data často špatně zabezpečena.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
28. 6. 2025
Autor: Redakce DSL.cz
YouTube zpřísňuje podmínky pro tvůrce. Monetizace se nově nebude týkat neautentického obsahu, který často vzniká za...
V Egyptě platí od letoška nové pravidlo, které může zablokovat váš telefon. Místo místních SIM karet tak raději...
Slovenský regulační úřad úspěšně ukončil největší aukci frekvencí v historii země. Zájem operátorů výrazně překonal...
Od července se mění pravidla pro rozhlasové a televizní poplatky. Podnikatelé musí do 30. června ČT a ČRo oznámit...
Britská komisařka Rachel de Souza požaduje úplný zákaz AI nástrojů, které upravují nebo generují obrázky nahých...
Meta po 11 letech zavádí reklamy přímo do WhatsAppu. Budou se zobrazovat v záložce Updates, mimo osobní chaty.