Poslanecká sněmovna tento týden přehlasovala Senát a schválila novelu zákona o elektronických komunikacích. Novela nyní čeká na podpis prezidenta.
Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o elektronických komunikacích v původní verzi a odmítla senátní změny, které navrhovali mírnější pravidla pro telemarketing.
Díky sněmovní verzi novely budou firmy moci volat pouze lidem, kteří s tím výslovně souhlasili. Nyní je to přesně naopak, abyste se nevyžádaným hovorům vyhnuli, musíte vyjádřit výslovný nesouhlas.
Zákon bude platit od začátku roku 2022 a u každého uživatele bude automaticky předpokládáno, že telemarketingové hovory nechce dostávat.
„Schválená změna zajistí lepší prokazatelnost, a tedy i možnosti trestání případných porušení zákona, čímž jednoznačně dojde k posílení postavení českých spotřebitelů. Nepochybně také nastane určitá kultivace podnikatelského prostředí a jeho narovnání pro společnosti, které dnes daných nepřijatelných praktik nezneužívají,“ uvedl Lukáš Zelený, člen Rady Českého telekomunikačního úřadu.
Pokud tedy chcete být o nabídkách informováni i nadále, kontaktujte svého mobilního operátora a dejte mu souhlas. Společnosti, se kterými už smluvní vztah máte, vás ale budou moci s nabídkami kontaktovat i nadále.
Stejná pravidla platí i pro provozovatele internetových stránek. Ty už nebudou moci automaticky sbírat informace o návštěvnících, pokud od nich nejprve nezískají aktivní souhlas.
Případné porušení pravidel bude řešit stejně jako doposud Český telekomunikační úřad a Úřad pro ochranu osobních údajů.
17. 9. 2021
Autor: Redakce DSL.cz
Americký Senát schválil návrh zákona, který zakazuje TikTok v obchodech s aplikacemi, pokud ji její čínský vlastník...
Italská vláda jedná o návrhu zákona, podle kterého by za trestné činy spojené s AI nástroji hrozily mnohem přísnější...
Avast dostal od českého Úřadu pro ochranu osobních údajů pokutu ve výši 351 milionů korun Důvodem je neoprávněné...
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...
Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...