Meta přináší nové funkce pro bezpečnost mladistvých na Facebooku a Messengeru. Reaguje tak na kritiku ohledně nedostačující ochrany dětí na sociálních sítích.
Meta minulý rok na Instagramu zavedla tzv. účty pro teenagery. Všechny takové instagramové účty jsou ve výchozím stavu nastavené jako soukromé a mohou jim posílat zprávy a označovat je na fotkách pouze uživatelé, které sledují nebo jsou s nimi připojeni.
Společnost nově tuto funkci zavedla také na Facebook a Messenger. Cílem je posílit soukromí mladistvých uživatelů a zvýšit rodičovskou kontrolu.
Uživatelé do 16 let budou nově také potřebovat souhlas rodičů, než spustí živé vysílání. Automaticky u nich bude aktivní i nástroj, který rozmazává obrázky obsahující potenciální nahotu v soukromých zprávách.
„Tyto aktualizace začneme postupně zavádět během příštích měsíců,“ uvedli zástupci Mety.
Nové opatření přichází v době, kdy společnost čelí stovkám žalob za údajné negativní dopady svých platforem na děti a mladistvé. Jen v roce 2023 Metu žalovalo 33 amerických států za údajné klamání veřejnosti o bezpečnosti svých sociálních sítí.
Americký Kongres se zároveň snaží prosadit zákon KOSA (Kids Online Safety Act), který má zvýšit odpovědnost sociálních sítí za ochranu mladistvých.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
16. 4. 2025
Autor: Redakce DSL.cz
Evropská unie uvolní mimořádné financování pro Rádio Svobodná Evropa. Stanice přišla o americké peníze po zásahu...
Vodafone TV spouští tři nové filmové programy bez reklam během sledování. Kanály Vodafone Family, Comedy a CZ/SK...
Evropská komise obvinila TikTok z porušení pravidel DSA. Společnosti hrozí pokuta až 6 % z globálního obratu kvůli...
Od května 2025 zdražují poplatky za televizi a rádio. Nově budou platit i domácnosti s mobily a tablety schopnými...
T-Mobile rozdává předplatné umělé inteligence Perplexity Pro na rok zdarma. Aktivovat si ho mohou všichni zákazníci...
Čínské e-shopy Temu a Shein výrazně snižují výdaje na digitální reklamu v USA. Důvodem jsou nová cla na levné...