Úvod > Články > O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

Operátor mění podmínky služeb, zákazníci by měli mít možnost odstoupit od smlouvy. O2 to však umožnit nechce, sdružení dTest chystá na operátora žalobu. Podle O2 vypnutí mobilního internetu po vyčerpání dat je nařízení ČTÚ, úřad tvrdí něco jiného.

O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

Informovali jsme vás o tom, že operátor O2 bude vypínat internet v mobilu po vyčerpání předplacených dat. Podle zákona by zákazník měl mít možnost odstoupit od smlouvy bez sankcí, jelikož se jedná o zhoršení postavení účastníka. Operátor ovšem tvrdí, že možnost bezplatného surfování po internetu byla jen doplňkovou funkcí a odmítá zákazníkům ukončit smlouvu bez toho, aby zaplatili pokutu za předčasné ukončení smlouvy.

Podle spotřebitelského sdružení dTest O2 tímto klame zákazníky a sdružení chystá žalobu. “Společnost O2 jsme dnes vyzvali ke zdržení se protiprávní činnosti. Je to první krok k tomu, abychom mohli podat žalobu, která by operátorovi takovou činnost soudně zakázala, k čemuž jsme oprávněni dle zákona o ochraně spotřebitele,“ uvádí Miloš Borovička, právní poradce dTestu.

ČTÚ k blokování nevyzýval

Tisková mluvčí společnosti O2 na výzvu dTestu uvedla, že vypínání internetu jim údajně nařídil Český telekomunikační úřad. Ten ovšem tvrzení odmítá. Tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina uvádí, že ČTÚ v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat, ani jiným způsobem takovou povinnost nikdy neuložil.

Přistoupí-li operátor k úpravě své politiky účtování dat na maloobchodním trhu, jde o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě však musí splnit všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí patřičným způsobem a včas informovat své zákazníky o chystané změně a o jejich právu ve smluvním vztahu bez jakýchkoliv sankcí dál nepokračovat, pokud s touto změnou smluvních podmínek nebudou souhlasit.

ČTÚ obecně doporučuje účastníkům, kteří by s požadavkem na ukončení smlouvy ke dni účinnosti změny smlouvy bez jakýchkoliv smluvních pokut u operátora neuspěli, aby následné vyúčtování se smluvní pokutou včas reklamovali, a v případě, že s reklamací neuspějí, aby se na ČTÚ obrátili v námitkovém řízení.

4. 7. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetO2

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

O2 v rámci Black Friday rozdává dvojnásobné slevy na telefony a další zařízení

O2 v rámci Black Friday zdvojnásobilo svou vánoční nabídku. Zákazníci dostanou za každou aktivní službu hned dva...

 

O2 představilo další vánoční dárek: Tarif s neomezeným voláním a SMS a 10 GB dat za 549 Kč

O2 v rámci své vánoční kampaně zlevnilo tarif FREE+ Bronzový. Za 549 Kč tak získáte neomezené volání a SMS do všech...

 

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v říjnu 2022

Podívejte se, u kterého z operátorů jsme v říjnu naměřili nejvyšší hodnoty a v jakém kraji se datovalo nejrychleji.

Nejčtenější články

T-Mobile představil vánoční nabídku, na dárky se mohou těšit všichni zákazníci

 

T-Mobile v rámci letošní vánoční kampaně vrací oblíbené dvojičky, mobilní telefony za korunu a adventní kalendář pro...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2022

 

Podívejte se, jaké rychlosti jsme v říjnu naměřili u vašeho poskytovatele a které technologie si vedla nejlépe.

O2 TV přechází na novou platformu O2 TV 2.0

 

O2 TV představila novou platformu, která divákům nabídne nový vzhled a další možnosti využití. Přechod na ni začne...