Úvod > Články > O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

Operátor mění podmínky služeb, zákazníci by měli mít možnost odstoupit od smlouvy. O2 to však umožnit nechce, sdružení dTest chystá na operátora žalobu. Podle O2 vypnutí mobilního internetu po vyčerpání dat je nařízení ČTÚ, úřad tvrdí něco jiného.

O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

Informovali jsme vás o tom, že operátor O2 bude vypínat internet v mobilu po vyčerpání předplacených dat. Podle zákona by zákazník měl mít možnost odstoupit od smlouvy bez sankcí, jelikož se jedná o zhoršení postavení účastníka. Operátor ovšem tvrdí, že možnost bezplatného surfování po internetu byla jen doplňkovou funkcí a odmítá zákazníkům ukončit smlouvu bez toho, aby zaplatili pokutu za předčasné ukončení smlouvy.

Podle spotřebitelského sdružení dTest O2 tímto klame zákazníky a sdružení chystá žalobu. “Společnost O2 jsme dnes vyzvali ke zdržení se protiprávní činnosti. Je to první krok k tomu, abychom mohli podat žalobu, která by operátorovi takovou činnost soudně zakázala, k čemuž jsme oprávněni dle zákona o ochraně spotřebitele,“ uvádí Miloš Borovička, právní poradce dTestu.

ČTÚ k blokování nevyzýval

Tisková mluvčí společnosti O2 na výzvu dTestu uvedla, že vypínání internetu jim údajně nařídil Český telekomunikační úřad. Ten ovšem tvrzení odmítá. Tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina uvádí, že ČTÚ v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat, ani jiným způsobem takovou povinnost nikdy neuložil.

Přistoupí-li operátor k úpravě své politiky účtování dat na maloobchodním trhu, jde o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě však musí splnit všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí patřičným způsobem a včas informovat své zákazníky o chystané změně a o jejich právu ve smluvním vztahu bez jakýchkoliv sankcí dál nepokračovat, pokud s touto změnou smluvních podmínek nebudou souhlasit.

ČTÚ obecně doporučuje účastníkům, kteří by s požadavkem na ukončení smlouvy ke dni účinnosti změny smlouvy bez jakýchkoliv smluvních pokut u operátora neuspěli, aby následné vyúčtování se smluvní pokutou včas reklamovali, a v případě, že s reklamací neuspějí, aby se na ČTÚ obrátili v námitkovém řízení.

4. 7. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetO2

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

O2 na léto zlevňuje tarify Datamanie

O2 nabízí na léto výhodnější ceny svých datových tarifů. Nejlevnější Datamanie 100 GB vás vyjde jen na 349 Kč měsíčně.

 

O2 upravilo své roamingové balíčky

O2 představilo nové roamingové balíčky - Svět TOP do 96 zemí a Svět Ostatní do dalších 28 zemí. Jak si nabídka stojí...

 

Ericsson v Japonsku vytvoří 300 pracovních míst v rámci výzkumu 5G a 6G

Ericsson plánuje rozšířit své výzkumné aktivity v Japonsku, kde vznikne 300 nových pracovních míst. Firma se zaměří...

Nejčtenější články

ChatGPT: Jaké modely jsou dostupné a kdy který z nich použít?

 

V poslední době se v ChatGPT objevilo hned několik nových modelů AI. Každý z nich se hodí k jiným úkolům, ale pro...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v květnu 2025

 

Minulý měsíc rychlosti internetu znovu kolísaly. Podívejte se na květnové statistiky i na to, jak si vedl váš provider.

T-Mobile a Vodafone mají nové roamingové balíčky: Který z nich se vám vyplatí víc?

 

T-Mobile a Vodafone přicházejí s novými datovými balíčky pro cestování mimo EU. Jaké možnosti máte a která nabídka...