Úvod > Články > O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

Operátor mění podmínky služeb, zákazníci by měli mít možnost odstoupit od smlouvy. O2 to však umožnit nechce, sdružení dTest chystá na operátora žalobu. Podle O2 vypnutí mobilního internetu po vyčerpání dat je nařízení ČTÚ, úřad tvrdí něco jiného.

O2 klame zákazníky, dTest chce operátora dostat k soudu

Informovali jsme vás o tom, že operátor O2 bude vypínat internet v mobilu po vyčerpání předplacených dat. Podle zákona by zákazník měl mít možnost odstoupit od smlouvy bez sankcí, jelikož se jedná o zhoršení postavení účastníka. Operátor ovšem tvrdí, že možnost bezplatného surfování po internetu byla jen doplňkovou funkcí a odmítá zákazníkům ukončit smlouvu bez toho, aby zaplatili pokutu za předčasné ukončení smlouvy.

Podle spotřebitelského sdružení dTest O2 tímto klame zákazníky a sdružení chystá žalobu. “Společnost O2 jsme dnes vyzvali ke zdržení se protiprávní činnosti. Je to první krok k tomu, abychom mohli podat žalobu, která by operátorovi takovou činnost soudně zakázala, k čemuž jsme oprávněni dle zákona o ochraně spotřebitele,“ uvádí Miloš Borovička, právní poradce dTestu.

ČTÚ k blokování nevyzýval

Tisková mluvčí společnosti O2 na výzvu dTestu uvedla, že vypínání internetu jim údajně nařídil Český telekomunikační úřad. Ten ovšem tvrzení odmítá. Tiskový mluvčí ČTÚ Martin Drtina uvádí, že ČTÚ v žádné výzvě nikdy nepožadoval úplné zablokování datových služeb po vyčerpání základního balíčku dat, ani jiným způsobem takovou povinnost nikdy neuložil.

Přistoupí-li operátor k úpravě své politiky účtování dat na maloobchodním trhu, jde o jeho obchodní rozhodnutí, na které má právo. V takovém případě však musí splnit všechny zákonem dané podmínky. Operátor musí patřičným způsobem a včas informovat své zákazníky o chystané změně a o jejich právu ve smluvním vztahu bez jakýchkoliv sankcí dál nepokračovat, pokud s touto změnou smluvních podmínek nebudou souhlasit.

ČTÚ obecně doporučuje účastníkům, kteří by s požadavkem na ukončení smlouvy ke dni účinnosti změny smlouvy bez jakýchkoliv smluvních pokut u operátora neuspěli, aby následné vyúčtování se smluvní pokutou včas reklamovali, a v případě, že s reklamací neuspějí, aby se na ČTÚ obrátili v námitkovém řízení.

4. 7. 2016

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetO2

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v lednu 2021

Lednové rychlosti mobilního internetu jsou tady. Který operátor nabízel nejrychlejší 2G, 3G a LTE připojení? A ve...

 

3G končí: Čeští operátoři ji letos nahradí novější LTE a 5G sítí

Čeští operátoři tento rok začnou vypínat zastaralou 3G síť. Nahradí ji modernější LTE a 5G, díky čemuž se výrazně...

 

Operátoři musí nově uvádět reálné rychlosti připojení: Při odchylce máte nárok na slevu

Operátoři mají od 1. ledna povinnost uvádět v cenících a smlouvách reálné rychlosti připojení. Pokud tyto hodnoty...

Nejčtenější články

Vodafone se rozdělí na 2 firmy: Své stožáry nabídne ostatním operátorům

 

Vodafone se rozhodl, že vyčlení svou pasivní infrastrukturu do nové společnosti. V rámci nově vzniklé Vantage Towers...

CETIN zveřejnil statistiky rychlostí internetu. Jaký je u nás průměr?

 

CETIN každoročně investuje miliardy korun do modernizace své komunikační infrastruktury. Kolik internetových...

T-Mobile a O2 obnovují prodej bondingu

 

CETIN znovu obnovil prodej bondingu. Od 1. února si tak můžete bonding znovu objednat jak u T-Mobilu, tak u O2...