ČTÚ zakázal O2 naúčtovat si úhradu smluvní pokuty za nedodržení minimálního měsíčního plnění. Pro nezaplacení faktur totiž odpojil zákazníka a tím učinil závazek zákazníka nesplnitelným.
Smlouva hovořila tak, že zákazník musí překročit cenu 4 000 Kč využíváním hlasových a datových služeb. Když pak přestal platit, O2 ho prostě odpojilo a smluvní vztah ukončilo. Přerušením poskytování služeb se octl zákazník v situaci, kdy nemůže ani kdyby chtěl na hranici minimálního měsíčního plnění dosáhnout. Přesto po něm O2 požadovalo pokutu ve výši 11 467 Kč.
Podle zákona rozhodl ČTÚ tak, že zákazník musí zaplatit měsíční plnění i smluvní pokutu, ale O2 mu musí umožnit využívat tyto služby. Zároveň však ale O2 odpojením neumožnil splnění smluvního závazku, proto pokutu za toto období zákazníci platit nemusí.
20. 7. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
4GADSLLTEmobilní telefonO2pevný internet
T-Mobile oznámil, že svou 3G síť vypne na konci listopadu. Stejně jako O2 a Vodafone tak uvolní frekvence pro LTE a...
Rychlost Wi-Fi internetu se v březnu klesla o 2 %. Velké změny jsme zaznamenali také u jednotlivých krajů a...
Čínský Huawei předpokládá, že na černé listině Spojených států amerických zůstane ještě dlouhou dobu. Své působení...
Vodafone dnes představil novou akční nabídku pro UPC internet. Až do konce května si můžete pořídit 1 Gb/s a 500...
Únor byl ve znamení propadu rychlostí mobilního internetu. Podívejte se, jaké hodnoty jsme naměřili u konkrétních...
Operátor O2 díky bondingu, výstavbě předsunutých DSLAMů, novým optickým přípojkám a kombinaci pevných a mobilních...