ČTÚ zakázal O2 naúčtovat si úhradu smluvní pokuty za nedodržení minimálního měsíčního plnění. Pro nezaplacení faktur totiž odpojil zákazníka a tím učinil závazek zákazníka nesplnitelným.
Smlouva hovořila tak, že zákazník musí překročit cenu 4 000 Kč využíváním hlasových a datových služeb. Když pak přestal platit, O2 ho prostě odpojilo a smluvní vztah ukončilo. Přerušením poskytování služeb se octl zákazník v situaci, kdy nemůže ani kdyby chtěl na hranici minimálního měsíčního plnění dosáhnout. Přesto po něm O2 požadovalo pokutu ve výši 11 467 Kč.
Podle zákona rozhodl ČTÚ tak, že zákazník musí zaplatit měsíční plnění i smluvní pokutu, ale O2 mu musí umožnit využívat tyto služby. Zároveň však ale O2 odpojením neumožnil splnění smluvního závazku, proto pokutu za toto období zákazníci platit nemusí.
20. 7. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
4GADSLLTEmobilní telefonO2pevný internet
Dnes večer můžete sledovat první zápas jarní části FORTUNA:LIGY. Stejně jako u ostatních utkání soutěže odvysílá...
Vodafone oznámil navýšení cen mobilních tarifů kvůli rostoucím nákladům na energie. Od února zdraží paušální služby...
Který operátor v prosinci nabízel nejrychlejší mobilní internet a v jakém českém regionu se datovalo nejrychleji?
CETIN od dubna nabídne uživatelům na optických přípojkách nový superrychlý tarif. Zájemci budou moci využívat...
Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...
Zákazníci si nyní mohou u O2 pořídit nový internet s garancí vrácení peněz do 60 dnů od pořízení. Pokud nebudou...