ČTÚ zakázal O2 naúčtovat si úhradu smluvní pokuty za nedodržení minimálního měsíčního plnění. Pro nezaplacení faktur totiž odpojil zákazníka a tím učinil závazek zákazníka nesplnitelným.
Smlouva hovořila tak, že zákazník musí překročit cenu 4 000 Kč využíváním hlasových a datových služeb. Když pak přestal platit, O2 ho prostě odpojilo a smluvní vztah ukončilo. Přerušením poskytování služeb se octl zákazník v situaci, kdy nemůže ani kdyby chtěl na hranici minimálního měsíčního plnění dosáhnout. Přesto po něm O2 požadovalo pokutu ve výši 11 467 Kč.
Podle zákona rozhodl ČTÚ tak, že zákazník musí zaplatit měsíční plnění i smluvní pokutu, ale O2 mu musí umožnit využívat tyto služby. Zároveň však ale O2 odpojením neumožnil splnění smluvního závazku, proto pokutu za toto období zákazníci platit nemusí.
20. 7. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
4GADSLLTEmobilní telefonO2pevný internet
Který operátor nabízel nejrychlejší mobilní internet? A ve kterém kraji se datovalo nejvyšší rychlostí? Podívejte se...
Vláda oznámila, že pracuje na aplikaci eDoklady, která by od nového roku měla být alternativou k občanskému průkazu.
Rychlost Wi-Fi připojení v dubnu zůstala na březnových hodnotách. Podívejte se, jak se tentokrát dařilo vašemu...
CETIN od dubna zařadil do svého portfolia nový tarif, který umožní na optických přípojkách využívat rychlost až...
O2 rozdává dárky zákazníkům, kteří si na e-shopu objednají nejnovější O2 TV set-top box. Za 1 Kč si mohou pořídit...
V dubnu se rychlosti mobilního i pevného internetu opět propadly. Podívejte se, kteří provideři nabízeli...