Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Vodafone spustil gigabitovou síť, připojit se k ní může přes milion domácností a firem

Vodafone spustil vlastní gigabitovou síť. Více než milionu domácností a firem tak nabídne připojení s rychlostí až 1...

 

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červenci 2020

Jaké rychle se v červenci surfovalo na mobilním a pevném internetu? Který typ připojení si vedl nejlépe a který...

 

Český bezdrát spustil prázdninovou akci: Internet na 3 měsíce zdarma a dvojnásobná rychlost připojení

Český bezdrát si na letošní prázdniny připravil zajímavou nabídku pro všechny nové zákazníky. Nabídne jim připojení...

Nejčtenější články

O2 začalo nabízet 100 GB dat za 300 Kč

 

O2 představilo opravdu zajímavou limitovanou nabídku. Nově nabízí předplacené karty s 100 GB datovým balíčkem za 300...

Víme, kde se od léta 2020 připojíte k internetu s rychlostí 100 Mb/s!

 

Nordic Telecom i v létě rozšiřuje svůj pevný internet s rychlostí až 100 Mb/s. Podívejte se, jestli je už dostupný...

O2 v tichosti zdražilo DSL modemy a set-top boxy

 

O2 k 1. srpnu změnilo ceny DSL modemů, set-top boxů a O2 Security. U splátek si připlatíte desítky korun měsíčně a u...