Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v dubnu 2023

Který operátor nabízel nejrychlejší mobilní internet? A ve kterém kraji se datovalo nejvyšší rychlostí? Podívejte se...

 

Stát investuje 120 milionů korun do rozšíření 5G signálu na železničních koridorech

Ministerstvo průmyslu a obchodu investuje 120 milionů korun do zlepšení pokrytí 5G signále na dvou hlavních...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v dubnu 2023

Rychlost Wi-Fi připojení v dubnu zůstala na březnových hodnotách. Podívejte se, jak se tentokrát dařilo vašemu...

Nejčtenější články

CETIN přidal do nabídky optický tarif 2000/1000 Mb/s

 

CETIN od dubna zařadil do svého portfolia nový tarif, který umožní na optických přípojkách využívat rychlost až...

O2 rozdává k novým O2 TV set-top boxům soundbary za 1 Kč

 

O2 rozdává dárky zákazníkům, kteří si na e-shopu objednají nejnovější O2 TV set-top box. Za 1 Kč si mohou pořídit...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v dubnu 2023

 

V dubnu se rychlosti mobilního i pevného internetu opět propadly. Podívejte se, kteří provideři nabízeli...