Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Čtvrtý operátor teď na český trh vstoupit nemůže, tvrdí nový šéf ČTÚ

Nový předseda ČTÚ na tiskové konferenci uvedl, že vstup čtvrtého mobilního operátora na český trh v současnosti není...

 

Vodafone představil nové tarify pevného internetu

Vodafone k 1. únoru nahrazuje původní UPC tarify novými balíčky pevného internetu. Můžete vybírat z rychlostí 250...

 

Do 5 let stoupne počet 5G připojení na 5 miliard

Podle společnosti Ericsson stoupne počet mobilních připojení přes 5G ze stávající jedné miliardy na pět miliard. Měl...

Nejčtenější články

Vodafone představil nové tarify pevného internetu

 

Vodafone k 1. únoru nahrazuje původní UPC tarify novými balíčky pevného internetu. Můžete vybírat z rychlostí 250...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Podívejte se, jaké hodnoty jsme v prosinci naměřili u jednotlivých technologií a kteří poskytovatelé nabízeli...

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v prosinci 2022

 

Průměrná rychlost Wi-Fi připojení se v prosinci po delší době propadla. Jak si vedl váš provider a jaké hodnoty jsme...