Úvod > Články > Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Počet stížností na mobilní operátory v druhém čtvrtletí roku 2017 nepatrně klesl. Nejčastěji se týkají problémů spojených s odstoupením od smlouvy a nedůkladné informování při uzavírání závazku ze strany operátora.

Operátoři nejčastěji mlží o prolongaci a při uzavírání služeb

Více než 50 % z podaných stížností musel Český telekomunikační úřad řešit dle zákona o elektronických komunikací. Většina z nich se týká problémům s ukončením smlouvy a mlžení při jejich uzavírání. 

Zákazníkům se nelíbí, že zaplatili sankce za předčasné ukončení služeb. Operátoři zákaznických linek je přitom špatně informovali o ukončení závazku. Buď tvrdili, že volají brzo a na ukončení je ještě času dost, nebo volají pozdě a smlouva už se automaticky prodloužila. Zaměstnanci je tak vlákali do pasti. Pokud se smlouva automaticky prodloužila na dva roky a vy jste opět na začátku jejího trvání, není to úplně malá částka. Problémy byly i se sankcemi za předčasné vypovědění služby z důvodu stěhování, a to přestože operátorův signál nesahal do nové destinace, což je oficiálně jeho problém.

Tabulka 1

Lidé si stěžují i na chování zaměstnanců na pobočkách a při sjednávání smluv po telefonu. „Vlci“ verbující nové „ovečky“ neříkají vše, co by měli a zákazníci se pak nad fakturou mlátí do hlavy a ptají se sami sebe, na co to kývli. Jinými slovy: stěžovatelé tvrdí, že se nimi byla uzavřená smlouva jiného znění nebo na jinou, o dost levnější, službu.

Chceme vám taky připomenou, na co často zapomínáte. Pokud jste uzavřeli smlouvu určitého znění a něco se v ní po čas jejího trvání z ničeho nic změnilo, máte právo bez sankcí odstoupit. Někdy nastanou změny velice plíživě a jelikož většina z nás nenosí v hlavě databanku, raději se o podmínkách nehádá a zaplatí víc nebo se nechá na pobočce přesvědčit o tom, že je na omylu.

ČTÚ k těmto problémům není slepý a chování operátorů víc a víc reguluje. Těšme se proto jen na změny k lepšímu!

Legenda: První tři sloupečky jsou třetiny roku 2016. Další dva první dvě třetiny roku 2017. 

18. 8. 2017

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internet

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Ceny mobilních dat od roku 2019 klesly o polovinu

Ceny mobilních dat u českých operátorů klesly za poslední dva roky o polovinu. Od roku 2011 se snížily...

 

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v srpnu 2021

Průměrná rychlost Wi-Fi internetu v srpnu vzrostla o 1 %. Podívejte se, který poskytovatel si polepšil nejvíce a u...

 

O2 zrychlí tarify pro mladé a aktivuje u nich 5G

O2 vylepšilo tarify pro mladé. Už nyní nabízí u všech balíčků YOU automaticky 5G a od 15. listopadu navíc...

Nejčtenější články

ČTÚ upozornil na nekvalitní antény, způsobují problémy s příjmem DVB-T2

 

Český telekomunikační úřad vydal prohlášení, ve kterém upozorňuje na nekvalitní antény pro příjem DVB-T2. Jaký...

T-Mobile představil nové tarify, se kterými budete Pořád online

 

T-Mobile dnes představil nové tarify s bezplatnou službou Pořád online. Díky nim můžete datovat omezenou rychlostí i...

TV Speciál: Kde sledovat ten nejlepší sport?

 

Nevíte, kde sledovat svůj oblíbený sport? Podívejte se, které kanály a televize jednotlivé závody, utkání a turnaje...