Počítačoví piráti opět útočí na sociálních sítích Facebook a Twitter. Útočníci sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Upozornila na to společnost ESET.
"Mezi českými uživateli sociálních sítí Facebook a Twitter se začala znovu po roce šířit podvodná kampaň snažící se odkázat na internetové stránky fiktivního elektronického obchodu, pomocí kterého útočníci sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Weby jsou propagované prostřednictvím obrázků, které upozorňují na výprodej slunečních brýlí značky Ray-Ban. Útočníci ale pouze zneužívají jméno známého výrobce. Společnost Ray-Ban ani její distributoři nemají s touto akcí nic společného,“ říká Miroslav Dvořák, technický ředitel společnosti ESET.
Uživatelé Facebooku, kteří na svých profilech podvodné weby propagují, o tom vůbec netuší. Útočník do jejich alba vloží několik fotografií s reklamou na podvodné weby a zároveň v obrázku označí několik přátel z kontaktů daného uživatele. V závislosti na nastavení jejich soukromí se následně obrázky s reklamou zobrazí i kontaktům označených lidí.
Podle Dvořáka samotné prohlížení falešných webů není škodlivé. Problém nastává při platbě za fiktivní zboží, kdy útočník získá všechny informace potřebné k tomu, aby mohl provést finanční převod z dané karty. Informace o platební kartě totiž odchází k provozovateli podvodných webových stránek, jejichž servery se většinou nachází mimo Evropskou unii, často například v Číně.
20. 5. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
Sony vrací do prodeje legendární přehrávače Walkman. Vybrat si můžete ze dvou modelů, tří barev a dvou velikostí...
Pojďme se společně podívat na statistiky 15 nejčtenějších článků za rok 2022. Tipnete si, která témata vás loni...
Společnost Avast zveřejnila výsledky průzkumu, ze kterého vyplývá, že mladiství mají mnohdy větší digitální...
Chcete ušetřit za internet, mobilní tarif a televizi? Připravili jsme si pro vás 5 tipů, díky kterým můžete platit...
Jaké rychlosti jsme naměřili u jednotlivých technologií? A kteří poskytovatelé nabízeli nejrychlejší připojení...
Netflix se snaží přilákat nové uživatele na trzích, kde má menší podíl. V některých zemích snížil cenu předplatného...