Počítačoví piráti opět útočí na sociálních sítích Facebook a Twitter. Útočníci sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Upozornila na to společnost ESET.
"Mezi českými uživateli sociálních sítí Facebook a Twitter se začala znovu po roce šířit podvodná kampaň snažící se odkázat na internetové stránky fiktivního elektronického obchodu, pomocí kterého útočníci sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Weby jsou propagované prostřednictvím obrázků, které upozorňují na výprodej slunečních brýlí značky Ray-Ban. Útočníci ale pouze zneužívají jméno známého výrobce. Společnost Ray-Ban ani její distributoři nemají s touto akcí nic společného,“ říká Miroslav Dvořák, technický ředitel společnosti ESET.
Uživatelé Facebooku, kteří na svých profilech podvodné weby propagují, o tom vůbec netuší. Útočník do jejich alba vloží několik fotografií s reklamou na podvodné weby a zároveň v obrázku označí několik přátel z kontaktů daného uživatele. V závislosti na nastavení jejich soukromí se následně obrázky s reklamou zobrazí i kontaktům označených lidí.
Podle Dvořáka samotné prohlížení falešných webů není škodlivé. Problém nastává při platbě za fiktivní zboží, kdy útočník získá všechny informace potřebné k tomu, aby mohl provést finanční převod z dané karty. Informace o platební kartě totiž odchází k provozovateli podvodných webových stránek, jejichž servery se většinou nachází mimo Evropskou unii, často například v Číně.
20. 5. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
Rusko uvedlo, že ví o snahách amerických zpravodajských služeb využívat komerční provozovatele satelitů. Varovalo...
Amazon testuje v amerických skladech humanoidní roboty, které mají pomoci v automatizaci operací a usnadnit práci...
Pojďme se společně podívat na statistiky 15 nejčtenějších článků za rok 2023. Tipnete si, která témata vás loni...
Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...
Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...
Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.