Úvod > Články > Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

S výpadkem internetu nebo mobilních služeb už se setkal asi každý. Věděli jste ale, že v takovém případě máte nárok na slevu od poskytovatele? A to i v případě, kdy je služby možné využívat v omezeném rozsahu.

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Kdy mám na slevu nárok?

Na slevu máte nárok v případě, že internet nebo mobilní služby není možné využívat buď vůbec, nebo jen omezeně

Příčinou tohoto výpadku ale musí být závada technického nebo provozního charakteru na straně vašeho operátora.

Ten má povinnost problém odstranit a přiměřeně snížit částku, kterou na konci měsíce zaplatíte. Můžete se ale dohodnout také na poskytnutí služby náhradním způsobem, pokud je to technicky možné.

Co v takovém případě dělat?

Pokud vás výpadek postihne, ihned kontaktujte svého poskytovatele a nahlaste vzniklé potíže.

Nefunkčnost služby musíte prokazatelným způsobem reklamovat do dvou měsíců od úplného nebo částečného výpadku. V reklamaci je zároveň potřeba uvést požadavek na snížení ceny.

Operátor závadu co nejrychleji odstraní a také určí případné snížení ceny. 

Co když je reklamace zamítnuta?

Pokud operátor vašemu požadavku nevyhoví, můžete do jednoho měsíce od doručení vyrozumění podat námitku k ČTÚ. To samé platí i v případě, že společnost včas nevyřídí reklamaci. Jeden měsíc pak začíná běžet od okamžiku, kdy měla být reklamace dle zákona vyřízena.

Nárok nevzniká vždy

Poskytovatel má povinnost uhradit vám škodu pouze v případě, že se k tomu zavázal ve smlouvě. Před podáním námitky si tedy nejdříve prostudujte celý dokument.

Ne každé přerušení služby z důvodů na straně operátora ale podléhá povinnosti poskytnout přiměřenou slevu. Například v případě živelné pohromy nebo jiné reálné hrozby může společnost přístup ke službě zákazníkům zcela odepřít.

I v případě, že na náhradu máte nárok, rozhodnutí o jeho výši je pouze na samotné společnosti. Zákon o elektronických komunikacích totiž pravidla stanovení slevy nijak nereguluje.

Neplaťte za internet víc, než je nutné

Jaké možnosti připojení máte u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Zadejte ulici, číslo popisné a obec.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Probíhá ověřování

Probíhá ověřování

29. 6. 2019

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

mobilní internetpevný internettelekomunikace

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 449 Kč

Přečtěte si také

 

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v prosinci 2019

V prosinci pokračoval pokles rychlostí mobilního internetu u všech operátorů. Jak rychlé připojení nabízel váš...

 

Apple zkritizoval návrh EU na jednotnou nabíječku

Apple zkritizoval návrh poslanců evropského parlamentu na využívání jednotné nabíječky pro mobilní telefony, tablety...

 

Soud zamítl stížnost Vodafonu, ČTÚ při aukci LTE kmitočtu nechyboval

Nejvyšší správní soud zamítl stížnost Vodafonu ohledně výběrového řízení na udělení práv k využívání rádiových...

Nejčtenější články

Výpadky signálu DVB-T2: Co je způsobuje a jak je řešit?

 

V Česku se pomalu vypíná televizní vysílání ve formátu DVB-T a nahrazuje ho nový standard DVB-T2. Někteří uživatelé...

Přechod komerčních stanic na DVB-T2 v Praze se odkládá

 

V noci na dnešek mělo dojít k vypnutí komerčních stanic ve formátu DVB-T v Praze a Středočeském kraji. České...

DIGI TV už můžete bez set-top boxu sledovat i na Android TV

 

DIGI TV krátce před Vánocemi představila novou aplikace pro televize s Androidem. Pokud máte tento operační systém...