Úvod > Články > Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

S výpadkem internetu nebo mobilních služeb už se setkal asi každý. Věděli jste ale, že v takovém případě máte nárok na slevu od poskytovatele? A to i v případě, kdy je služby možné využívat v omezeném rozsahu.

Při výpadku služeb máte nárok na slevu!

Kdy mám na slevu nárok?

Na slevu máte nárok v případě, že internet nebo mobilní služby není možné využívat buď vůbec, nebo jen omezeně

Příčinou tohoto výpadku ale musí být závada technického nebo provozního charakteru na straně vašeho operátora.

Ten má povinnost problém odstranit a přiměřeně snížit částku, kterou na konci měsíce zaplatíte. Můžete se ale dohodnout také na poskytnutí služby náhradním způsobem, pokud je to technicky možné.

Co v takovém případě dělat?

Pokud vás výpadek postihne, ihned kontaktujte svého poskytovatele a nahlaste vzniklé potíže.

Nefunkčnost služby musíte prokazatelným způsobem reklamovat do dvou měsíců od úplného nebo částečného výpadku. V reklamaci je zároveň potřeba uvést požadavek na snížení ceny.

Operátor závadu co nejrychleji odstraní a také určí případné snížení ceny. 

Co když je reklamace zamítnuta?

Pokud operátor vašemu požadavku nevyhoví, můžete do jednoho měsíce od doručení vyrozumění podat námitku k ČTÚ. To samé platí i v případě, že společnost včas nevyřídí reklamaci. Jeden měsíc pak začíná běžet od okamžiku, kdy měla být reklamace dle zákona vyřízena.

Nárok nevzniká vždy

Poskytovatel má povinnost uhradit vám škodu pouze v případě, že se k tomu zavázal ve smlouvě. Před podáním námitky si tedy nejdříve prostudujte celý dokument.

Ne každé přerušení služby z důvodů na straně operátora ale podléhá povinnosti poskytnout přiměřenou slevu. Například v případě živelné pohromy nebo jiné reálné hrozby může společnost přístup ke službě zákazníkům zcela odepřít.

I v případě, že na náhradu máte nárok, rozhodnutí o jeho výši je pouze na samotné společnosti. Zákon o elektronických komunikacích totiž pravidla stanovení slevy nijak nereguluje.

Neplaťte za internet víc, než je nutné

Jaké možnosti připojení máte u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    29. 6. 2019

    Autor: Redakce DSL.cz

    Témata

    mobilní internetpevný internettelekomunikace

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 449 Kč
    Cena za měsíc: 499 Kč

    Přečtěte si také

     

    ČVUT otevřelo laboratoř pro výzkum 5G a 6G mobilních sítí

    ČVUT otevřelo na Fakultě elektrotechnické novou laboratoř, ve které mohou vědci ověřit výsledky teoretického výzkumu...

     

    Jak vypnout nabízení personalizovaného obsahu v aplikaci Google?

    Google přidal do své mobilní aplikace novou funkci, díky které budete moci omezit personalizaci služeb a tím i...

     

    Ceny mobilních dat od roku 2019 klesly o polovinu

    Ceny mobilních dat u českých operátorů klesly za poslední dva roky o polovinu. Od roku 2011 se snížily...

    Nejčtenější články

    ČTÚ upozornil na nekvalitní antény, způsobují problémy s příjmem DVB-T2

     

    Český telekomunikační úřad vydal prohlášení, ve kterém upozorňuje na nekvalitní antény pro příjem DVB-T2. Jaký...

    T-Mobile představil nové tarify, se kterými budete Pořád online

     

    T-Mobile dnes představil nové tarify s bezplatnou službou Pořád online. Díky nim můžete datovat omezenou rychlostí i...

    O2 přidalo 5G do všech tarifů a zrychlilo neomezená data

     

    O2 dnes představilo vylepšené tarify NEO a FREE+. Neomezené tarify budou rychlejší a v tarifech FREE+ přibydou data...