S výpadkem internetu nebo mobilních služeb už se setkal asi každý. Věděli jste ale, že v takovém případě máte nárok na slevu od poskytovatele? A to i v případě, kdy je služby možné využívat v omezeném rozsahu.
Na slevu máte nárok v případě, že internet nebo mobilní služby není možné využívat buď vůbec, nebo jen omezeně.
Příčinou tohoto výpadku ale musí být závada technického nebo provozního charakteru na straně vašeho operátora.
Ten má povinnost problém odstranit a přiměřeně snížit částku, kterou na konci měsíce zaplatíte. Můžete se ale dohodnout také na poskytnutí služby náhradním způsobem, pokud je to technicky možné.
Pokud vás výpadek postihne, ihned kontaktujte svého poskytovatele a nahlaste vzniklé potíže.
Nefunkčnost služby musíte prokazatelným způsobem reklamovat do dvou měsíců od úplného nebo částečného výpadku. V reklamaci je zároveň potřeba uvést požadavek na snížení ceny.
Operátor závadu co nejrychleji odstraní a také určí případné snížení ceny.
Pokud operátor vašemu požadavku nevyhoví, můžete do jednoho měsíce od doručení vyrozumění podat námitku k ČTÚ. To samé platí i v případě, že společnost včas nevyřídí reklamaci. Jeden měsíc pak začíná běžet od okamžiku, kdy měla být reklamace dle zákona vyřízena.
Poskytovatel má povinnost uhradit vám škodu pouze v případě, že se k tomu zavázal ve smlouvě. Před podáním námitky si tedy nejdříve prostudujte celý dokument.
Ne každé přerušení služby z důvodů na straně operátora ale podléhá povinnosti poskytnout přiměřenou slevu. Například v případě živelné pohromy nebo jiné reálné hrozby může společnost přístup ke službě zákazníkům zcela odepřít.
I v případě, že na náhradu máte nárok, rozhodnutí o jeho výši je pouze na samotné společnosti. Zákon o elektronických komunikacích totiž pravidla stanovení slevy nijak nereguluje.
Jaké možnosti připojení máte u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
29. 6. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
mobilní internetpevný internettelekomunikace
YouTube zpřísňuje podmínky pro tvůrce. Monetizace se nově nebude týkat neautentického obsahu, který často vzniká za...
V Egyptě platí od letoška nové pravidlo, které může zablokovat váš telefon. Místo místních SIM karet tak raději...
Slovenský regulační úřad úspěšně ukončil největší aukci frekvencí v historii země. Zájem operátorů výrazně překonal...
Od července se mění pravidla pro rozhlasové a televizní poplatky. Podnikatelé musí do 30. června ČT a ČRo oznámit...
Britská komisařka Rachel de Souza požaduje úplný zákaz AI nástrojů, které upravují nebo generují obrázky nahých...
Zákazníci O2 mají během července a srpna dvojnásobnou porci Dat naplno. Užijí si také maximální rychlost 5G a nové...