Úvod > Články > Provozovatel infolinky 1221 přestal účtovat propojovací poplatky

Provozovatel infolinky 1221 přestal účtovat propojovací poplatky

Číslo 1221 slouží jako centrální infolinka Hygienické služby. Volání na tuto linku ale mohlo uživatele vyjít až na 6 Kč za minutu. Provozovatel nyní tyto poplatky přestal účtovat.

Provozovatel infolinky 1221 přestal účtovat propojovací poplatky

Centrální infolinka 1221 byla spuštěná 1. září a slouží pro informace o chytré karanténě a dotazy spojené s koronavirem. V provozu je každý všední den od 8:00 do 19:00 a o víkendech od 9.00 do 16:30.

Takové linky jsou běžné bezplatné, maximálně účtovány jako běžný hovor. V případě této linky to ale bylo trochu jinak. 

Volání stálo mezi 3-6 Kč za minutu, podle toho, jakého operátora využíváte. Za využití infolinky platili dokonce i zákazníci s volnými minutami a neomezenými tarify.

Jedná se totiž o tzv. barevnou linku, kterou neprovozuje operátor. Část z ceny hovoru jde přímo provozovateli, a tak se tyto hovory účtují nad rámec volných minut.

Operátoři přitom ještě do minulého týdne nevěděli, jaký je účel této linky. Musela je na to upozornit až média. V reakci na to přestal T-Mobile svým zákazníkům tyto hovory účtovat. Veškeré poplatky platil provozovateli ze svého. Až poté začalo Ministerstvo zdravotnictví vyjednávat o možnostech bezplatného volání i s dalšími operátory.

„Těžko můžeme provozovat linku zdarma, když si o ni stát neřekl. Za operátory věříme, že se tato věc vyřeší, ale je potřeba, aby stát jasně specifikoval, o co má zájem a co potřebuje,“ uvedl k celé věci pro ČT Jiří Grund, ředitel asociace APMS sdružující tři velké operátory.

Nyní se k celé věci vyjádřil i samotný provozovatel linky, Dial Telecom. Eva Hrubešová, manažerka společnosti, pro server MobilMania uvedla: „Na základě žádosti mobilních operátorů jsme byli vyzváni k odpuštění propojovacích poplatků, které jsou standardně účtovány za provoz linek tohoto typu. Rozhodli jsme se tuto situaci bezodkladně řešit a propojovací poplatky s okamžitou platností ostatním operátorům neúčtovat. Aplikovali jsme stejný režim jako je užíván pro tísňové linky, kterým se tato služba obsahem velmi blíží.

Zajímavé články na váš email

 
 

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

16. 9. 2020

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

volání na pevnou

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 200 Kč

Přečtěte si také

 

Operátoři řeší problémy s propojováním hovorů

V posledních hodinách si zákazníci všech českých operátorů začali stěžovat na výpadky mobilních služeb. Kvůli...

 

Operátor může podle ČTÚ změnit vaši smlouvu k horšímu

ČTÚ v posledním měsíci řešil stížnosti na Vodafone a jeho nově zavedené účtování hovorů po minutách. Klienti...

 

T-Mobile od září nabídne tarif s neomezenými daty

Po úspěšném neomezeném datovém létě se T-Mobile rozhodl, že internet bez limitu budou moci zákazníci využívat i...

Nejčtenější články

Víme, kde se od září 2020 připojíte k internetu s rychlostí 100 Mb/s!

 

Nordic Telecom začíná od září nabízet svůj internet s rychlostí 100 Mb/s v dalších lokalitách. Podívejte se, jestli...

Datamánie je u konce. O2 stáhlo z nabídky předplacené karty se 100 GB dat

 

O2 svým zákazníkům v létě přichystalo zajímavou akci. Nabízelo předplacené karty se speciálním tarifem - 100 GB dat...

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v červenci 2020

 

Jaké rychlosti mobilního internetu přinesl červenec? Který operátor nabízel nejrychlejší LTE, 3G a 2G připojení...