Číslo 1221 slouží jako centrální infolinka Hygienické služby. Volání na tuto linku ale mohlo uživatele vyjít až na 6 Kč za minutu. Provozovatel nyní tyto poplatky přestal účtovat.
Centrální infolinka 1221 byla spuštěná 1. září a slouží pro informace o chytré karanténě a dotazy spojené s koronavirem. V provozu je každý všední den od 8:00 do 19:00 a o víkendech od 9.00 do 16:30.
Takové linky jsou běžné bezplatné, maximálně účtovány jako běžný hovor. V případě této linky to ale bylo trochu jinak.
Volání stálo mezi 3-6 Kč za minutu, podle toho, jakého operátora využíváte. Za využití infolinky platili dokonce i zákazníci s volnými minutami a neomezenými tarify.
Jedná se totiž o tzv. barevnou linku, kterou neprovozuje operátor. Část z ceny hovoru jde přímo provozovateli, a tak se tyto hovory účtují nad rámec volných minut.
Operátoři přitom ještě do minulého týdne nevěděli, jaký je účel této linky. Musela je na to upozornit až média. V reakci na to přestal T-Mobile svým zákazníkům tyto hovory účtovat. Veškeré poplatky platil provozovateli ze svého. Až poté začalo Ministerstvo zdravotnictví vyjednávat o možnostech bezplatného volání i s dalšími operátory.
„Těžko můžeme provozovat linku zdarma, když si o ni stát neřekl. Za operátory věříme, že se tato věc vyřeší, ale je potřeba, aby stát jasně specifikoval, o co má zájem a co potřebuje,“ uvedl k celé věci pro ČT Jiří Grund, ředitel asociace APMS sdružující tři velké operátory.
Nyní se k celé věci vyjádřil i samotný provozovatel linky, Dial Telecom. Eva Hrubešová, manažerka společnosti, pro server MobilMania uvedla: „Na základě žádosti mobilních operátorů jsme byli vyzváni k odpuštění propojovacích poplatků, které jsou standardně účtovány za provoz linek tohoto typu. Rozhodli jsme se tuto situaci bezodkladně řešit a propojovací poplatky s okamžitou platností ostatním operátorům neúčtovat. Aplikovali jsme stejný režim jako je užíván pro tísňové linky, kterým se tato služba obsahem velmi blíží.“
Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR
16. 9. 2020
Autor: Redakce DSL.cz
Operátoři O2, T-Mobile a Vodafone podpoří své zákazníky v této nelehké situaci. Nabízí své služby zdarma, aby mohli...
Operátor O2 si připravil vánoční překvapení pro zákazníky, kteří mají své blízké nebo rodinu na Ukrajině. Během...
Lidé s nízkými příjmy by mohli od příštího roku volat levněji. Stejně jako u zdravotně postižených by jim operátoři...
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...
O2 představilo novou chytrou televizi s předinstalovanou aplikací O2 TV a vlastním tlačítkem na ovladači. Až do...