Připojení k internetu má většina domácností v Česku, najdou se u nás však i lidé, kteří internet nikdy nepoužili, vyplývá to ze statistik Českého statistického úřadu.
Celkem má v České republice 75,6 % domácnostní počítač, ať už stolní nebo přenosný (notebook, tablet). Statistiky dále ukazují, že v domácnostech dominuje využívání internetu na noteboocích. Stolní počítače převažují v domácnostech seniorů. Notebook i stolní počítač využívá kolem milionu Čechů. Tablet vlastní jen pětina domácností. V roce 2016 se 41 procent lidí přihlásila k internetu přes mobilní telefon.
Třetina domácností, využívající internet, je k připojena přes bezdrátové připojení Wi-Fi. Pětina využívá mobilní připojení, další pětina je připojena přes kabelovou TV a 15 % procent domácností využívá ADSL připojení.
Tři čtvrtiny Čechů jsou online minimálně jednou týdně. Mladí Češi ve věku 12-24 let se v 94 procentech přihlašují k internetu denně. Internet většinou nevyužívají nebo využívají méně lidé nad 65 let.
A k čemu internet nejčastěji požíváme? Emailovou komunikaci využívá 94 procent uživatelů, více než 50 procent je online na sociálních sítích. Elektronickou poštu využívají všechny věkové kategorie, na sociálních sítí má profil 95 procent mladých. Většina uživatelů internetu se přihlašuje za účelem zábavy, nakupování nebo vyhledávání informací.
13. 1. 2017
Autor: Redakce DSL.cz
mobilní internetpevný internetpřipojení k internetu
V březnu se rychlost Wi-Fi internetu propadla. Podívejte se, jak si tentokrát vedl vás poskytovatel.
Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...
Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...
Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.
Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...
Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...