Nejnovější odhady ukazují, že placenou satelitní i pozemní televizi čeká v budoucnu propad. Pouze u internetové televize počet předplatitelů poroste. Stejný vývoj se očekává i u bezplatných služeb.
Britská společnost Digital TV Research vypracovala odhad vývoje placených televizních platforem v západní Evropě.
Zjistila, že v příštích pěti letech bude ubývat předplatitelů televizních služeb. Počet domácností, které budou přijímat bezplatné terestrické televizní vysílání ve standardech DVB-T a DVB-T2 naopak poroste.
I když lidé budou dávat přednost bezplatným platformách, nijak se to nedotkne IPTV. Její obliba naopak poroste stejně jako počet jejích zákazníků. V Česku patří k nejoblíbenějším z nich Digi TV, O2 TV a T-Mobile TV.
Ze 180 milionů domácností ve sledovaných zemích západní Evropy letos přijímá bezplatnou pozemní digitální televizi celkem 50 milionů. Jedná se tak o nejčastější způsob přijímání televizního signálu.
Očekává se, že v roce 2024 ji bude přijímat dokonce 52 milionů domácností. Internetovou televizi letos využívá 35 milionů domácností a do roku 2024 by mělo toto číslo narůst ještě o 4 miliony.
Některou z placených satelitních platforem si letos předplácelo 23 milionů západoevropských domácností. V příštích pěti letech ale číslo klesne o 3 miliony.
Pokud chcete přijímat signál prostřednictvím internetového vysílání, ale máte doma pomalé připojení, podívejte se, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
4. 6. 2019
Autor: Redakce DSL.cz
digitální televizemultimediaOneplaytelekomunikace
YouTube zpřísňuje podmínky pro tvůrce. Monetizace se nově nebude týkat neautentického obsahu, který často vzniká za...
V Egyptě platí od letoška nové pravidlo, které může zablokovat váš telefon. Místo místních SIM karet tak raději...
Slovenský regulační úřad úspěšně ukončil největší aukci frekvencí v historii země. Zájem operátorů výrazně překonal...
Od července se mění pravidla pro rozhlasové a televizní poplatky. Podnikatelé musí do 30. června ČT a ČRo oznámit...
Britská komisařka Rachel de Souza požaduje úplný zákaz AI nástrojů, které upravují nebo generují obrázky nahých...
Meta po 11 letech zavádí reklamy přímo do WhatsAppu. Budou se zobrazovat v záložce Updates, mimo osobní chaty.