Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu.

Rychlosti mobilniho internetu

Pirátům a médiím patří dík. Protipirátská unie udělá nejlépe, když neudělá už vůbec nic

Služby a obsah

Pirátská strana si získala pozornost českých médií. Zřídila webové stránky s odkazy na spoustu filmů. Piráti „žádají“ pokutu ve výši stovek milionů korun. Důvodem akce je případ mladíka, který kvůli témuž čelí obvinění z porušování autorských práv.

Mediálně se příběh mladého "piráta" začal psát před rokem. Tehdy české deníky přinesly informace od České protipirátské unie (ČPU) o tom, jak 16letý chlapec způsobil filmovým studiím (či bůhvíkomu) stamilionovou škodu, protože nabízel ke stažení filmy (přes odkazy na cizí servery). A navíc si sám, slovy TV Nova ze 7. května 2010, takto vydělával desítky tisíc korun měsíčně. Sluší se opět říct, že takto si mladík nemohl nikdy vydělat desítky tisíc měsíčně (o čemž se letos rozhovořil v jednom z rozhovorů i sám) a už vůbec nemohl způsobit škody -- ani stamilionové, ani milionové. Jakou dramatickou atmosféru tehdy nátlaková organizace Česká protipirátská unie ve spolupráci s TV Nova vytvořila, jste mohli vidět ve vysílání TV Nova z 7. května 2010 -- video dnes bohužel není funkční.

Šéfka Unie Markéta Prchalová dokonce dopadení 16letého hocha označila za největší úlovek její organizace. Nechci sahat podobným organizacím do svědomí, ale jestliže chce někdo označovat jakýsi bezvýznamný web 16letého kluka za lapení velké ryby, pak se Protipirátská unie přiznává k vlastní neschopnosti -- a tím se nechci dotknout mladého provozovatele webu, jenže "pirátství" v reálném životě vypadá poněkud jinak.

Komu chci však sáhnout do svědomí, je TV Nova, která ráda přikrmuje atmosféru svými protipirátskými agitačními hesly (kromě reportáží si stačí vzpomenout na skutečně nepovedené děšení v seriálu Ulice), ale sama namísto zakoupení video obsahu používá materiál z portálu YouTube, kde uploadeři často autorské práva přímo porušují (když používají snímky, které jim nepatří, např. záznamy sportovních utkání, části zahraničních zpráv, filmy apod.). Navíc použití autorského obsahu z YouTube portál ošetřuje touto klauzulí (aniž bychom se chtěli pitvat v tom či onom).

Nemůžeme vám udělit práva ke snímkům obrazovky nebo záznamu obsahu třetí strany. Navíc neexistují žádné veřejné záznamy vlastníků práv k jednotlivým dílům. Proto vám nemůžeme pomoci s identifikací a kontaktováním strany, která vlastní práva k danému dílu. Ohledně práv k těmto záznamům je třeba kontaktovat jednotlivé vlastníky obsahu. Doporučujeme vám, abyste uživateli zkusili zaslat e-mail pomocí svého účtu YouTube.

Otázkou je, zda případ onoho mladíka si zasluhoval a zasluhuje takovou mediální odvezu, s jakou se setkal. Z toho pohledu, jaký prezentovala ČPU a TV Nova, určitě ne. Z druhého úhlu pohledu, tedy reakce na první vlnu, bezesporu. Nahánět mladého člověka kvůli odkazům a vnořeným videím je dost absurdní -- zvláště když člověk má ponětí o tom, co je opravdové duševní pirátství, a když ví, že odkazů na autorsky chráněný materiál a vnořených videí je naprosto plný internet.

Pirátská strana z těchto důvodů zprovoznila web PiratskeFilmy.cz. Na ten začala odkazovat i některá velká česká média, čímž jsme se snad dle logiky České pirátské unie stali společně piráty my všichni. Jde o to, jak upozorňuje i Česká pirátská strana, že odkaz na autorský obsah (zde tedy film) nemůže být považován za porušení autorského práva, protože „není sdělováním díla ve smyslu kopírovacího zákona, stejně jako není sdělováním díla veřejnosti konstatování, že dnes večer dávají v kině Aero od 20:30 film Lidice nebo televizní program, který si lidé běžně kupují v trafice.“ Kdyby opak byl pravdou, pak by protipirátské organizace musely táhnout proti všem internetovým vyhledávačům, jako je Google nebo Seznam, či sociálním sítím typu Facebook.

Samozřejmě, že jakákoli samozvaná protipirátská organizace je příliš malá na to, aby si mohla vyšlápnout chabou argumentací na tak velké firmy – proto jako obětní beránci poslouží jednotlivci s jedním bezvýznamným webem.

Čeští Piráti dále odkazují na slovenskou organizaci podobnou naší OSA (SOZA): „Na Slovensku se o zneužití kopírovacího monopolu pokusila tamější OSA (SOZA), když chtěla vybírat poplatky za videa embedovaná z YouTube. Internetové protesty však donutily jejího ředitele Vladimíra Repčíka uznat, že „použití hypertextových odkazů a tzv. embedovacích kódů není zpřístupňování autorského díla veřejnosti podle platného autorského zákona.“ Slovensko není sice Česko a legislativa je jiná, jenže selský rozum snad stejný.

Na webu PiratskeFilmy.cz je 20 tisíc odkazů na stažení více než 5 800 filmů, servery pronajaté Piráty filmy však neukrývají. Celkem Piráti zveřejnili řádově desetkrát více odkazů než student z Liberce, který se dostal do hledáčku ČPU a policie. „Šestnáctiletý chlapec z Liberce byl obviněn za umístění internetových odkazů na svůj web. Česká protipirátská unie 'vypočítala' údajnou škodu 138 000 000 Kč. Šikanou mladých lidí se Protipirátská unie s pomocí státu marně snaží zachraňovat starý obchodní model, který v době Internetu přestal fungovat. Po půl roce byl obviněný obžalován. Virtuální škoda mezitím záhadně klesla na 122 000 000 Kč,“ uvedli Piráti.

U nátlakových organizací není výjimkou, že argumentují ztrátami v řádu milionů či miliard korun. Všechny takové odhady však nemají žádný jiný cíl než jen šokovat. Jsou to libovolně vysoká čísla, jež neodrážejí skutečnost. Prodeje filmů či hudby jsou stále vynikající, v mnoha ohledech rekordní. Stejně jako po letech jsou zaznamenávány rekordní tržby a návštěvnosti kin nejen u nás. Už jsem o tom psal v minulosti, ale nikdy není na škodu zopakovat základní fakt: návštěvnosti kin nebo prodejnost fyzických hudebních nosičů u nás nemohou být nikdy tak vysoká jako zkraje 90. let. Když se totiž podíváme na příslušné statistiky, zjistíme, že návštěvnosti kin a (prodejnosti hudebních nosičů) podstateně klesly v roce 1994 (u hudby kolem tohoto roku) – tedy ještě před érou internetu, jak ho známe. Důvodem bylo celoplošné spuštění komerční televize Nova. Kdo si její start pamatuje, ví, jaká byla nabídka filmů v tehdejší Československé a České televizi. Stejně tak pro hudbu už nebylo nutné chodit do obchodů, ale stačilo si zdarma naladit právě vznikající komerční, hudební rádiové stanice.

Někdo by mohl v akci Pirátů vidět oportunistický krok. Piráti však ukazují absurditu argumentů antipirátů a různých lobystických skupin. Chtějí-li se dobrovolně vkládat do soudních sporů, je to jejich volba – ČPU nicméně na jejich web ještě nereagovala, v současnosti „konzultuje“. Její nejlepší reakce by byla taková, kdyby nebyla žádná. Ani v budoucnosti u podobných případů. A dík patří i velkým médiím, které konečně po letech umí rozlišit racionální argumenty od planých řečí nátlakových skupin, byť stále platí ono známé o houšti a kapkách. 

Jestliže lidé už asi dekádu volají po jiném modelu distribuce hudby a filmů s ohledem na dnešní techniku, ale studia s ním prakticky nic nedělají, pak to můžeme chápat tak, že zas tak žhavé to s těmi ztrátami opravdu nebude... Sem tam v zájmu svých plánů se ale hodí vztyčit na výstrahu prst a veřejně lynčovat lidi, kteří žádné reálné nebezpečí pro společnost vlastně nepředstavují. Aspoň ne v tom smyslu, jak se nás protipirátské skupiny nebo TV Nova snaží přesvědčit.  

 

Ve zkratce

Nové tarify od UPC

10.05.2012 - Společnost UPC změnila rychlosti připojení. Základní rychlost od 30 Mbit/s [ více ]

Kompletní YouTube na DVD!

01.04.2012 - Více na našem Twitteru... [ více ]

Nové služby Českého Bezdrátu - Eri - VDSL Standard

03.11.2011 - Český Bezdrát nabízí nové služby Eri - VDSL Standard s rychlostí připojení od 2048 do 25000 kbit/s, s agregací 1:10. [ více ]

 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
05.09.2011, 19:22
Re:
Já bych se především pozastavil nad výpočtem způsobené škody, je až neuvěřitelné, že jim to ve finále potvrdí i soud, to je porostě neuvěřitelné.
Právě z protipirátské organizace se tak stává pirátská organizace a já bych se nebál je nazvat piráty v pravém slova smyslu. Nějak se mi v tomto odvětví vytrácí smysl hospodářské soutěže, protože stát jim svými zákony garantuje příjmy, na které jiné odvětví nemá nárok a za normálních okolností by byly i trestné. Je vidět že mají svoje kmotry i v politice. Krást se nemá a to ani duševní díla, ale garantovat někomu, že za svoji jednu práci bude pobírat plat 50 let, tak to mi přijde neadekvátní ba dokonce sprosté vůči ostatním, nemluvě o autorských poplatcích za nosiče a další media. Držím palce všem okradeným, "pirátům" i autorům.
 
 
charv (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.07.2011, 12:06
Re:
Myslím, že by se měl změnit především společenský model, tyto otázky pak budou zbytečné :) Ale na to má spousta lidí ještě zaostalý mozeček!
 
 
Pavel (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.07.2011, 11:47
Re:
Hezky napsaný :) ... hlavně na kvalitní film člověk rád zajde do toho kina, ale na spoustu bazmeků se člověk podívá zbýdou zdarma a ještě si říká, jaká to je ztráta času ... přesně takovýhle producenty by chtěli "protipirátský" organizace chránit :)
A s tou hudbou je to fakt, kdo si dneska koupí CDčko? Sběratelskou edici jo, ale normálně je to na nic, do MP3ky nebo do mobilu si to stejně nedám a je mi to k ničemu, tak at tenhle model neobhahujou, snad se víc rozjede vše přes net :)
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.07.2011, 21:00
Re:
Kdo si dneska koupi Bentley? Skoro nikdo a taky ho lidi nechodej krast. Programuji a delam aplikace na weby. Mnoho mych praci bylo doslova ukradeno lidma jako vy. Mate pocit, ze kdyz se vam naka nabizene sluzba nelibi, tak mate pravo jit a hledat skulinky v zakonech. Nelibi se vam cena CD, DVD nebo vstupenky do kina? Vas problem. Cumte si treba do zdi a poslouchejte zpet ptaku. Ale neexistuje, ze jdete a hledate skulinky jak obejit platne zakony. A btw kdyz se naposledy snazili rozjet prodej levnych MP3 prez net tak za dva mesice se utrzilo doslova par tisic dolaru. Co delate za praci? Vyrabite neco? Jak by se vam libilo, kdyby si nekdo vas vyrobek proste vzal a jeste vas serval, ze je vas vyrobek drahy? Jak by se vam libilo, kdyby jste natocil film, investoval do nej cas a penize a pak ho naky floutek vzal a povesil na net? Sice by vas mohlo hrat u srdce, ze si film stahne hodne lidi, ale z toho se jaksi nenajite.
 
 
Luboš (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
20.03.2012, 19:18
Re:
Reagujem na OSPF.Všetky jeho názory ohladom sťahovania z internetu sú opoctatnené.Bohapustá krádež a technológia ktorá im to umožnuje.Internet je divoký západ,kde je už na čase urobiť poriadok.Je predsa jasné že sa budu ozývať
tí, čo sa ich to najviac týka.
 
 
Joshua (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.08.2011, 12:02
Re:
Ve Vasem prispevku je plno zloby. Taky programuji a je mi jasne, ze cokoli co napisi, at je to sebelepsi, tak uz nekdo davno vymyslel a pouzil jinde. Vlastnictví napadu na desítky let je zhovadilost. A ano, taky bych byl nerad kdyby mi někdo kradl práci, proto dělám SW, kde jsou tyto možnosti minimální. Nedělám si iluze o pošlapávání mých práv, ale nechci aby lidé jako Vy moralizovali ostatní nebo chcete tvrdit, že jste nikdy nic nestáhl nebo neporušil autorské právo?
 
 
Myšlenka (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.07.2011, 02:10
Re:
Vydavatelé by si měli uvědomit, že jsem platící zákazník a né mi tam cpát nějakou ochranu proti kopírování, ať už na hudební, filmové nebo jiné CD/DVD/BD a tím si na mě vylít zlost a upozornit mě na to, že jsou mezi námi piráti, kteří tu ochranu stejně prolomí a pak odstraní/zablokují/atd., což mě přivádá k myšlence, že si film nebo hudbu stáhnu raději z internetu, bez těchto protivných ochran. Můžete argumentovat tím, že se vydavatelé musí nějak chránit, ale musíte si potom také uvědomit, že svého zákazníka si tímto krokem velice naštvou a vlastně ho nasměrují na ilegální cestu piráta. Za prvé vývoj ochrany stojí nemalé peníze a za druhé nejsou tyto ochrany moc účinné a za třetí, jak už jsem psal, otravuje to platícího zákazníka.
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.07.2011, 12:06
Re:
Takze protoze se vam nelibi nabizena sluzba, tak vlastne rikate, ze mate pravo jit a zacit obchazet zakony. Vy by jste si mel uvedomit, ze bud vemete nabizenou sluzbu tak jak je nebo si ji nebrat. Kdyz nemate na auto tak take jiste nejdete a neukradnete ho. A ano, platiciho zakaznika to jiste otravuje, ale tech je jen zlomek. Drtiva vetsina lidi si hudbu radsi stahne. A jak to dopadlo s prodejem MP3 prez net vime.
 
 
Myšlenka (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.07.2011, 02:17
Re:
Nemám právo obcházet zákony, je to jenom myšlenka, proč lidi tak hodně pirátí. Já si nepotřebuju nic uvědomovat, já jsem ten nasraný platící zákazník, tak neházejte všechny do stejného pytle jako všichni, hlavně jako ti vydavatelé. Čím víc budou lidi otravovat, tím víc bude pirátů a míň platících. Pokrok se nezastaví, ale to si zatím neuvědomili a bojují nesprávným způsobem. Chtělo by to i nějakou osvětu, mnoho lidí vůbec neví, že jsou piráti, ...
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.07.2011, 13:31
Re:
Ale to je zacarovany kruh. Ochrany stoupaji protoze se pirati. Pirati se, protoze se vetsine nechce platit. Tak stoupaji ochrany a plati se vice...
 
 
nereknu (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.07.2011, 09:58
Re:
hovada ted otravujou i na youtube.kdyby ti dementni google nekoupili youtube tak by tam mohli byt jakekoliv videa ale ne lidi musi byt hloupy a navic si za to muzou sami za ty udajne stamilionove skody protoze neumi rozumne prodavat
 
 
x (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.07.2011, 18:58
Re:
Jste hlupak ...programuju - zakaznik si objedna, ja napisu, on zaplati. Jestli si to pak nekdo stahne, je mi upln uprdele, prijde mi totiz (narozdil od vas) normalni, ze dostanu zeplaceno JEDNOU. Bydlite? S radosti najdu zednika co postavil vas dum, posluho at vam nakope prdel za to, ze mu neplatite za kazde otevreni dveri. Jak si vubec muzete dovolit krast jeho dilo?
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.07.2011, 14:25
Re:
No vidite, u me je zase normalni, ze mi zakaznici plati zato, ze vyuzivaji moji sluzbu. Ne ze zaplati prvni uzivatel a dalsi se vezou. Kdyz jsem si nechaval stavet dum, mel jsem ve smlouve fixni castku za odvedenou praci. Zadne dalsi kolonky za dalsi bydleni jsem tam nenasel. Vas argument je trochu mimo. Zakon v tomto stoji zcela na me strane. Vase argumentace odvedenim prace jednou je velmi smesna. To by treba takovej MS mel na kazdou verzi windows jednoho platiciho zakaznika.
 
 
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
11.07.2011, 02:03
Re:
Vite, neni vsechno tak jednoduche. Pokud vas algoritmus zkopiroval nejaky studentik bez vaseho svoleni, porusil tak autorsky zakon a klidne ho muzete zazalovat. Za stazeni audiovizualnich del vsak nikoho zalovat nemuzete, jedna se o legalni cinnost. Takze to neni to same...

Ona ta nenavist vuci vsem ochranarskym svazum neplyne ani tak z premrstenych cen CD ci mp3, ale spise z nucenych poplatku za veskera ulozna media ci pristroje schopne neco kopirovat, povinnost vsech kapel platit vypalne za ochranu a rovnez za neustale straseni, lhani a dokazovani moci temito organizacemi. A pokud vim, tak rozjet legalne obchod s mp3 a nizkymi cenami je v praxi nemozne, prave kvuli vysokym poplatkum vydavatelum. Takze nizke zisky nemusi plynout z nizkeho zajmu, ale spise z nizke marze.

To jen pro pohled z druhe strany, jinak s vami lze v podstate souhlasit. Nevim, proc se vsichni toho kluka z clanku vsichni tolik zastavaji; evidentne jeho obchodni model zalozeny na embedovani nelegalne nasdilenych filmu nebyl zrovna koser. Dost mozna byl i nelegalni, pokud by se embedovani videa posuzovalo jako sdelovani (coz by se podle meho nazoru rozhodne melo). Avsak prestoze se ten kluk snazil vydelavat na nelegalne sirenych filmech, prakticky vsude na internetu a ve zpravach krome Novy z nej delaji hrdinu...
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.07.2011, 13:01
Re:
Argument s organizaci OSA naprosto neberu. Poplatky pro osu jsou zakonem posvecena kradez - stejne jako stahovani filmu z internetu. Zde jsi sou uzivatele a osa naprosto rovni. Bohuzel u nas jsou zakony postaveny tak, ze nelegalni je pouze sdileni dat. Nicmene moralne je clovek ktery si dana data stahuje stejne viny jako ten ktery je sdili. Navic asi jsem zbohatlik ktery si nevazi penez, ale me nakych 129kc za lupen do multikina neprijde jako nak extra draha zalezitost. Je to cena jednoho jidla v restauraci.
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.07.2011, 21:03
Re:
Dam priklad, nedavno jsem delal aplikaci ktera tridila obsah stranky podle zadanych parametru. Prakticky se jednalo o vyhledavaci algoritmus podobny treba tomu co pouziva googl. Stalo me to prez dva tydny casu (zakaznik mel plno podminek a neustale menl zadani). Mesic na to jsem nasel svoji aplikaci na webu nakeho studentika, ktery ji vydaval za svou a jeste me serval, ze nic neukradl, ze jenom kopiroval. Libilo by se vam toto? Asi ne ze. Tak laskave nedelejte to same.
 
 
x (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.07.2011, 18:59
Re:
A ten zakaznik nezaplatil?
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.07.2011, 14:26
Re:
jiste ze zaplatil. Proc by platit nemel? Jakou to ma spojitost s tim, ze nekdo dalsi kdo chce vyuzivat muj produkt tak necht za nej plati? Nebo vy snad pracujete zadarmo?
 
 
hulajo (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
11.07.2011, 01:23
Re:
Co my s tým?
Zarába na tom? Dokáž autorstvo, zažalujho!
Nezarába?
O čo si potom prišiel? Že by o nič?

Prvý ľudský nástroj, skúsenosť sa šírila kopírovaním. Koleso sa používa doteraz. Komu platíte za to, aby ste mohli použiť koleso?
Komu platíte za to aby ste si mohli doma zaspievať nejakú pesničku?
Používate abecedu?
Nikdy ste nič nenahrali na kazetu, video z rádia, TV, neurobili kópiu článku?
Ak áno, potom ste rovnakohnusný zlodej ako ktokoľvek iný.

Zarába sa na výnimočnosti.
Ak ste dobrý programátor, budete mať dobré meno a budete mať prácu.
Ten ktorý kradne, bude mať výsledok, ale nie know-how.

Filmy - kto núti štúdiá dávať 10-20 mil.USD honoráre jednotlivým hercom?
Za 1. mil. USD by neboli ochotní účinkovať?
Boli by nižšie ceny lístkov, nosičov. Len si zvykli na každom filme zarobiť 100-1000 mil. USD. Majú neprimerane dlhú ochranu!
Mnohonásobne dlhšiu ako omnoho potrebnejšie veci. Taký liek sa kopíruje legálne po 20 rokoch (náklady na vývoj sú od cca 500mil.USD vyššie). Lekárske postupy takmer okamžite.
Knika, film, audio? Zabudnite! Chránené ešte desiatky rokov po smrti autora!
Privilegovaná vrstva. Iní majú len pár rokov na zisk, obrovské náklady a posúvajú vývoj ľudsva. Kasta najvyšších má desaťročia zaručený zisk, ochranu aj pre svojich potomkov s minimálnymi nákladmi a s takmer nulovým posunom vo vývoji ľudstva vpred.
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.07.2011, 13:03
Re:
Opravdu jste me rozesmal. Zavidite snad platy hercum? Vice zamindrakovany nazor jsem uz dlouho necetl. Vydavatelstvi maji pravo prodavat sve vyrobky treba za desetimiliony. Neexistuje zadny zakon ktery by upravoval cenu produktu hudebniho trhu - zijeme v demokraticke spolecnosti. Vyrobce ma pravo urcit si cenu jakou chce. Stejne tak vy mate pravo si danou vec koupit ci nekoupit.
 
 
azzo (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.09.2011, 23:25
Re:
Tvrdit o předchozím příspěvku, že je to zamindrákovaný názor a vyvodit z něj, že autor závidí hercům přímy může jen notně omezený a arogantní hňup, který si navíc naivně myslí, že žije v demokracii :-D
 
 
x (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.07.2011, 19:03
Re:
Vyrobce si muze rict kolik chce - v !!!! konkurencnim prostredi !!!! - a ja si muzu danou vec poridit kde chci. Rohlik si muzu upect doma nebo koupit. Uz se tesim jak me bude pekar zalovat, ze si pecu doma.

BTW: Jak si dovolujete sem psat? Komu platite za to ze smite pouzivat pismo? Koho jste okrad ze si dovolujete programovat? Aha, vy si dovolujete gratis pouzivat cizi znalosti a po ostatnich chcete, aby za to 1 promile vassi invence platili ...
 
 
Mars (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.08.2011, 16:06
Re:
Tak si doma natočte hollywoodský trhák s Angelinou Jolie :-)
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.07.2011, 14:28
Re:
Tady se nebavime o znalostech, ale o finalnim produktu. At si kdokoli doma programuje co chce. Klidne at udela program na radek stejny jako ten muj. Ale at si ho proboha udela sam. Ja nikomu nebranim v tom, aby vyuzival jakekoli znalosti. Ale plody moji prace at vyuziva za podminek, ktere ja urcim. Navic vase argumentace s pismem atd je na urovni maleho ditete. Zkuste se nad sebou trochu zamyslet.
 
 
Magnat (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.07.2011, 00:59
Re:
Já myslím, že by jste se měl zamyslet vy nad sebou, argumenty proti vám jsou oprávněné, nikoliv dětinské.

1) chápu vás, že vás krádež vašeho díla mrzí, nazývám to krádeží, nikoliv kopírováním, protože vaše dílo bylo poskytováno nejen bez povolení (budiž), ale drze přebráno jako produkt někoho jiného bez vaší "známky", zde se spíše projevuje chamtivost a neochota za cokoliv platit některých našich spoluobčanů

2) to co zde ale ostatní tvrdí nemá s vaším případem toliko společného, jedná se spíše o změnu modelu ( změna je vždy nutná, stagnace vždy vede k zániku..trocha filozofie ze života), ano na volném trhu si firma může účtovat cenu jakou chce, ale hlavní je vždy zákazník, který určuje, co požaduje a za kolik to koupí, firma se přizpůsobí ( nikoliv si trh přizpůsobuje tak, aby prodala neprodejné),pletete si kapitalismus s korporativismem ;)

3) s těma hercema je to zajímavá myšlenka, též si nemyslím, že by toto ohodnocení odpovídalo práci, ale budiž, do kina také chodím za stávající ceny, problém je, že neexistují řádné internetové půjčovny a prodejny hudby a filmů, nepotřebuji kupovat media, která se mi válí doma a na které se mnohdy podívám jednou za život, vzpomínám na doby, kdy bylo možné si ve videopůjčovně půjčit filmové trháky krátce po kině za dvacku... a fungovalo to!

4) autorské zákony snad není nutné komentovat, stejně tak jako duševní vlastnictví, jsou to hovadiny postavené na hlavu a proti kapitalismu a pokroku
 
 
OSPF (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.07.2011, 12:08
Re:
Ale ja s vama souhlasim. Zmena je nutna, ale voli se k ni spatna cesta. Vydavatelsti si musi uvedomit, ze doba je nekde jinde a podle toho jednat. Ale tim, ze se bude hromadne stahovat z netu se situace nevyresi. Akorat se bude vymyslet dalsi a dalsi ochrana jak tomu predejit.
 
 
Magnat (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.07.2011, 13:23
Re:
To máte pravdu, ale nějak se začít muselo, toto stahování ve velkém (také občas neodolám) není sice nejlepší, ale je to aspoň něco, důležité je to využít a nenechat si to přerůst přes hlavu....
 
 
Daffy (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.07.2011, 19:11
Re:
Rozběhla se tu zajímavá diskuze a tak tu chci napsat další pohled na tuhle věc. Vím že žádná z těch to věcí neospravedlňuje krádež, ale zamyslely jste se nad tím jací lidé nejvíc stahují filmy,hry,mp3 a dnes už i knihy. Kdy by existovala nějaká statistika tak by to byly nejvíc nevýděleční lide. Tedy děti a studenti. Mám 200 měsíčně kapesné. Pro mě je ještě v pohodě dat 150 Kč za lístek do kina na film který chci vidět ale dávat 500 ,- a víc za jedno DVD (Pokud to není sběratelská edice.) je už moc a kde mám brát peníze na novou hru když chcou 1000 ,- a víc na ps3 i 1800,- A dávat 500 ,- za jedno cd kde se ti líbý dvě písničky ? A kde na internetu stáhnu levně a nové písničky českých interpretu ?
 
 

Jste spokojeni s Vaším internetem?

O2 Internet ADSL

Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu....

Vodafone

Mobilní připojení kdykoliv a kdekoliv! Velmi jednoduchá instalace. ...