Úvod > Články > Google Chrome má být předinstalovaný na nových počítačích

Google Chrome má být předinstalovaný na nových počítačích

Americká armáda zakázala USB klíčenky. Čelí útokům malwaru ― Reklama na českém webu přišla v říjnu na 300 milionů korun ― UPC předhání Telefónicu O2 v počtu nových přípojek ― a více...

Americká armáda zakázala USB klíčenky. A čelí útokům malwaru

Kromě toho, že moderní přenositelná záznamová média s úspěchem nahradila stařičké nízkokapacitní diskety a stejně tak eliminovala nutnost vypalování dat na CD/DVD, se v poslední době ukazuje, že převzala i další jejich úlohu: s úspěchem slouží jako nástroj pro rychlý přenos virů a jiného škodlivého softwaru.

O tom, že bychom si do počítače neměli strkat kdejakou USB klíčenku, se toho napsalo už hodně. Rizik, která s paměťovými kartami souvisí, si jsou vědomi nejen výrobci počítačů (kdy tu a tam neopatrný zaměstnanec nakazí pevné disky počítačů mířících do výroby), ale už i armáda Spojených států.

Nedávný problém s rychle se šířícím červem ji totiž, aby zavedla naprostý zákaz používání přenositelných paměťových médií, jako jsou USB klíčenky, datová CD, karty flash apod. Zákaz jejich používání platí do chvíle, dokud všechna média nebudou pořádně zkontrolována a označena za bezpečná. Osobní USB disky a další paměťové karty byly zakázány úplně.

Jak se ukazuje, americká armáda se teď potýká s dalším velkým bezpečnostním problémem: na vojenské základně v Afghánistánu se nebezpečným softwarem nakazilo až 75 % tamních počítačů. Na případ upozornila jen hrstka médií včele s Los Angeles Times.

V počítačích amerického ministerstva obrany a armády úřadují nebezpečné kódy, které se snaží ukrást citlivá data a narušit síťovou infrastrukturu. O tom, jak se takové množství počítačů mohlo nakazit, se mlčí. Stejně tak není jasné, kdo za útoky stojí. Americká média ale upozorňují, že existují jistá podezření, že malware má svůj původ v Rusku a že za jeho vývojem sice může stát pouhý jednotlivec, ale stejně tak i ruské úřady. Odborníci z ministerstva obrany říkají, že přesný původ nákazy nebude možné zjistit nikdy.

Reklama na českém webu v říjnu: 300milionové výdaje

Společnost Mediaresearch informovala, že v říjnu stouply výdaje za internetovou reklamu na českém webu o takřka 12 procent na 300 milionů korun. Výše částky je odrazem hlavně zvýšené nabídky produktů v souvislosti s nadcházejícími vánočními svátky. Po Novém roce má přijít očekávaný propad.

Za minulý měsíc do kapsy nejvíce musel sáhnout Vodafone, který za reklamu na webu zaplatil celkem 12,5 milionů korun. V pomyslném žebříčku největších inzerentů je na druhém místě Sazka s výdaji ve výši 8,7 milionu korun a třetí Česká spořitelna, jíž internetová reklama stála 5,7 milionu korun.

Reklamy nejvíce vynesly Seznamu, české portálové jedničce, který si přišel na 114 milionů korun. Na druhém místě je Centrum Holdings (Centrum.cz, Atlas.cz, Aktuálně.cz, …) s příjmem ve výši 65,5 milionu korun a na třetím mediální skupina Mafra (iDnes.cz, Lidovky.cz, …), která inkasovala 51 milionů korun.

Twitter odmítl půlmiliardovou nabídku Facebooku

Nejznámější mikroblogovací služba Twitter byla v minulých týdnech předmětem zajímavých obchodních jednání ― potenciál služby si uvědomily i špičky sociální sítě Facebook a za Twitter jeho tvůrcům nabídly sumu ve výši 500 milionů amerických dolarů.

I přesto však představitelé Twitteru akvizici nedali zelenou. Důvodem je jednak to, že se stále domnívají, že možnosti mikrobloggingu jsou natolik velké, že budou schopni nalézt vlastní obchodní model, ale také ta skutečnost, že z celkové sumy 500 milionů amerických dolarů bylo jen 100 milionů „v hotovosti“, zbylých 400 milionů dolarů bylo nabídnuto v akciích Facebooku. V době, kdy akciovým trhům pšenka nekvete, se majitelům Twitteru hodnota v akciích příliš nezdála.

Twitter zatím nemá žádný vlastní obchodní model, který by společnosti zaručil stabilní příjmy. Nicméně už brzy chce Twitter odtajnit své plány, jak to s příjmy bude příští rok. Každopádně 500 milionů dolarů za dva roky starou firmu, která nevydělává, bylo určitě slušnou nabídkou.

UPC předhání Telefónicu O2 v počtu nových přípojek

Největší kabelový operátor UPC hlásí, že od počátku letošní roku do konce září si internetovou přípojku zřídilo 46 000 nových zákazníků. Celkový počet uživatelů kabelového připojení od UPC se navíc v listopadu dostal už za hranici 300 000. Telefónica O2 za stejné období zvýšila počet přípojek o 38 000 na 608 000.

Podle představitelů společnosti za stále rostoucí oblibou kabelového připojení stojí i to, že zákazník po zřízení přípojky nemusí dále platit žádné poplatky za telefonní linku, na níž je přípojka na rozdíl od ADSL zcela nezávislá.

Velký zájem o připojení zaznamenalo UPC na přelomu října a listopadu, a to v reakci na zrychlování, které společnost po vzoru konkurence oznámila v polovině září, kdy zavedla nové rychlostní tarify UPC 10M (stahování rychlostí 10 Mbit/s a odesílání dat rychlostí 1 Mbit/s) a UPC 20M (dovnitř 20 Mbit/s, ven 1,5 Mbit/s). Zájem je podle UPC natolik velký, že v některých oblastech republiky bylo nutné posunout termín instalace služby z několika dnů na týdny.

Google Chrome má být předinstalovaný na nových počítačích

Společnost Google chce posílit pozici svého webového prohlížeče Chrome. V současnosti se jeho podíl na světovém trhu pohybuje kolem 0,8 %, a Google chce logicky více.

Udělá proto dvě věci: za prvé by firma měla spustit velkou reklamní kampaň, která uživatelům internetu představí přednosti Chrome, a za druhé se uvažuje o tom, že se tento webový prohlížeč objeví na nových počítačích jako součást předinstalovaných operačních systémů.

Google sice zatím vydal jen (zkušební) verzi Chrome pro systémy Windows XP a vyšší, ale už pracuje i na verzích pro Linux a Mac OS X. Ty by se na trhu měly objevit už během první poloviny příštího roku.

Google tak chce jít ve šlépějích Microsoftu, který z Internet Exploreru udělal majoritní webový prohlížeč stejným způsobem, tj. jeho integrací do Windows, které k zákazníkům proudí hlavně OEM kanálem. Tento krok Microsoftu nejvíce odnesl kdysi velice populární prohlížeč Netscape, který ztratil skoro všechny své uživatele a kvůli nezájmu bylo zkraje letošního roku oznámeno ukončení jeho vývoje.

Podíl Chrome se vydáním verzí pro Linux a Mac OS X zásadně zvýšit nemůže, neboť na světovém trhu těmto dvěma platformám patří dohromady asi 9 % trhu (u nás zhruba 2 %). Jistější se proto zdá cesta přes Windows. Jak se k tomu postaví výrobci značkových počítačů a sám Microsoft, se ještě uvidí. Avšak už i v minulosti takto Google s některými výrobci spolupracoval ― ve Windows OEM se objevovaly i jiné produkty Googlu společně s nástrojovou lištou Google Toolbar.

1. 12. 2008

Autor: Oldřich Klimánek

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

DSL internet nabídne rychlost připojení až 250 Mb/s

 

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zavádí technologii VDSL3, díky které nabídne v květnu vyšší...

Proč se na pořádný fotbal nepodíváte ani na ČT?

 

Britskou Premier League, Sky Bet Championship a španělskou ligu mohou čeští diváci sledovat pouze na Nové Digi TV a...

Rychlosti Wi-Fi internetu na DSL.cz v říjnu 2016

 

I v desátém měsíci roku 2016 jsme pro vás připravili zajímavé statistiky zaměřené na Wi-Fi providery. Z našeho...