Úvod > Články > Cestující je třeba předem pěkně progooglovat

Cestující je třeba předem pěkně progooglovat

Ono nestačí, že při bezpečností kontrole na letišti musíme zouvat perka a sundávat pásek, takže reálně hrozí mít gatě na půl žerdi. Každou chvíli někdo přijde s nějakým dalším vylepšením.

British Airlines vymyslely způsob, jak „zpříjemnit“ cestování lidem v první třídě a všem VIP (přeložme jako všem, kteří jsou ochotni platit víc za letenku). BA přišly s programem „Know me“, který by měl lidem, kteří s BA létají často, poskytnout služby na míru. 

Slovy jednoho s šéfů chtějí připravit situaci, se kterou se setkáme třeba v restauraci, kde jsme už dávno štamgasti. To se lehce řekne, ale těžko udělá, protože BA má těch štamgastů desítky tisíc. Ovšem jak je poznat?

BA se proto snaží získat maximum informací. Hodí se všechno, od toho, jestli máme raději sedadlo u okénka nebo v uličce, co pijeme, jestli raději umělohmotné kuře nebo plastické těstoviny, kam nejčastěji létáme atd.

Tohle všechno bude obsahovat gigantická databáze, která navíc bude pomocí služby Google Images porovnávat naše jméno a informace s fotografií obličeje. A letuška vítající u vchodu do letadla by na svém iPadu měla být schopná v reálné době rozeznat přicházejícího štamgasta. Jestli ho přitom bude drbat na bříšku nebo jenom osloví jménem, to zatím není známo ani světové vědě, ani BA.

Teoreticky by to mělo pomoci i v případě potíží, třeba při zrušeném letu. Pracovníci BA by tak měli být schopni identifikovat nejvíce postižené cestující a v případě, že mezi nimi bude někdo z databáze, oslovit ho jménem (což by zvládli i bez toho, protože letenky jsou na jméno) a poznat ho podle ksichtu.

S novou službou mám celkem dva problémy – jednak nevidím, v čem by mi to mělo pomoci, protože dotyčný pracovník mne stejně musí k sobě přivolat rozhlasem (neboť již stojím ve frontě), k čemuž nepotřebuje iPad, a u šaltru mne může s klidem oslovit jménem, protože drží moji letenku v ruce.

Ten druhý potom souvisí se soukromím – od kdy platí, že když si koupím letenku, tak dávám letecké společnosti právo prohlížet internet a hledat o mně všechny dostupné informace? Když už mají pocit, že musí o každém cestujícím vědět opravdu všechno, nemohou se alespoň zeptat? Když řeknou prosím prosím, rád jim číslo bot prozradím.

BA se brání tvrzením, že žádné informace nehledá, že jen dává dohromady to, co je veřejně dostupné. Navíc se prý nebude jednat o každého filutu, který má od BA věrnostní kartičku, ale jen o skutečně důležité osoby, které si prý na diskrétní přístup (rozuměj dle ksichtu) potrpí. Já mám spíš pocit, že když se něco podobného jednou spustí, tak už není kroku zpátky.  

29. 8. 2012

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

CETIN zrychluje VDSL na 50 Mb/s a chystá rychlost až 250 Mb/s!

 

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) opět aktualizovala svoji nabídku pro přístup k veřejné pevné...

Zakrýváte si kameru u notebooku?

 

Kvůli obavám ze sledování hackery, uživatelé používají krytky, se kterými zakrývají nejen kamery u notebooků, ale i...

dTest podává žalobu na O2 kvůli datovým tarifům

 

Od pátku 15. července budou u O2 platit nové podmínky ohledně datových tarifů. O2 neumožní zákazníkům odstoupit od...