Úvod > Články > Yahoo se snaží, má to ale háčky

Yahoo se snaží, má to ale háčky

Americký gigant Yahoo se snaží přilákat nové uživatele, změnit portfolio služeb a tím i zvýšit zisk.

Poslední novinkou je také logo, které má lépe odpovídat dnešní době. Vše má ale určité nedostatky.

Yahoo v posledních měsících pod ředitelkou Mayerovou evidentně pookřálo. Společnost, která příliš nevěděla kudy kam, se začíná opět zvedat či lépe řečeno našla dno, od kterého se může odrazit.

Nedávná akvizice blogovací služby Tumblr a desítek dalších menších společností, které se zaměřují především na technologie a tablety, ukazuje, že zde nějaké jasné směrování konečně je.

Zajímavou srpnovou akcí byla aukce nepoužívaných e-mailových adres. Člověk se mohl přihlásit, když měl o nějakou zájem, a pokud zrovna nebyla nikým aktivně používaná, tak ji také získal. Tak jsem se stal šťastným majitelem adresy cerny (at) yahoo.com, která byla po mnoho let zcela nedobytná.

Má to ale háček v podobě spamu, který činí podobně lukrativní adresy téměř nepoužitelné. Dobrý nápad tak bude mít jen velice malý efekt na počet reálných uživatelů – nepočítaje ty, kteří si zajistí přesměrování třeba na Gmail.

Další změnou je nové logo, které se mění poprvé od roku 1995 nějak výrazněji. Výsledek není škaredý, ale také ani extra nápaditý a je otázkou, co jím vedení firmy chce vlastně říci. Celý taneček okolo loga – tedy měsíční testování každý den s novým logem – byl sice efektním PR, ale zdá se, že s ním nebude firma schopna nějak dále pracovat.

Mayerové není možné upřít snahu s internetovým obrem něco udělat – ale stejně tak není možné nevidět určitou absenci koncepce a dotažeností věcí.

Velká část dobrý projektů je tak pohřbena drobnostmi, jako je slabý antispamový filtr nebo spojení změny loga s novou službou či směřováním projektu.

Osobně se ale obávám, že to nebude Yahoo dlouhodobě stačit. Pomalu mu chybí přidaná hodnota a konzistence, takže podobný konglomerát lze s dostatečnou investicí vybudovat za pár měsíců. Otázkou samozřejmě je, zda by nějaký investor toužil po vlastnictví druhého Yahoo.

13. 9. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...