Úvod > Články > ADSL konečně bez pevné linky?

ADSL konečně bez pevné linky?

A další novinky nedávných dní: Nakoupila Nova za 200 milionů spam a generátor textu? ― Nebezpečí z aktualizační služby Creative ― Miliony dolarů za doménu ― a více...

Nebezpečí z aktualizační služby Creative

Odborníci z US-CERT (United States Computer Emergency Readiness Team) objevili závažnou bezpečností chybu v aktualizačním nástroji produktů společnosti Creative. Zjistilo se, že přes AutoUpdate, využívající technologii ActiveX, může být přes webové rozhraní spuštěn libovolný kód.

Problém se dotýká různých výrobků, ke kterým je dodáván software, který AutoUpdate využívá: jde o zvukové karty (Audigy, Live!, Sound Blaster Audigy, Sound Blaster X-Fi, ...), různé přehrávače, webové kamery,  externí zvukové karty a různé příslušenství k notebookům. Podle pracovníků z US-CERT zatím neexistuje žádné praktické řešení problému (snad jen kromě toho, že nebudete AutoUpdate používat).

TV Prima: T-Mobile prodal údaje o klientech Komerční bance

Televize Prima přinesla zprávu o obchodu mezi Komerční bankou a mobilním operátorem T-Mobile. Nebylo by na tom nic divného, kdyby ale nešlo o údajný prodej osobních údajů statisíců klientů.

Vybraným klientům T-Mobilu poté chodily do poštovních schránek kreditní karty KB a pokud si je neaktivovali, banka jim volala na soukromá telefonní čísla. Na případ si posvítí Úřad pro ochranu osobních údajů.

Komerční banka i T-Mobile se proti nařčení Primy ohradily a odmítly, že by jejich obchod byl protiprávní a neetický nebo že by T-Mobile údaje Komerční bance přímo prodal. Má jít o čistou spolupráci v rámci zákona. „T-Mobile nikdy neprodal databázi svých klientů Komerční bance a obě společnosti postupovaly eticky a v naprostém souladu s platnou legislativou v oblasti ochrany osobních údajů. T-Mobile začal nabízet v rámci svého věrnostního programu T-Mobile Bonus kreditní kartu jako společný produkt s KB. T-Mobile poskytl partnerovi tohoto projektu pouze takové údaje, které jsou nezbytné pro uskutečnění nabídky, ale z nichž konkrétní osoba není určená nebo určitelná. Nešlo tedy o osobní údaje. Kompletní údaje - jméno, adresa, rodné číslo, telefon - poskytuje zákazník bance sám až v okamžiku, kdy se rozhodne k aktivaci karty tím, že vyplní a odevzdá aktivační kupon ke kartě,“ píše se v tiskové zprávě T-Mobile.

Obě společnosti na svou obranu zvažují právní kroky.

ADSL konečně bez pevné linky?

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) se chystá Telefónice O2 nařídit, aby konkurenčním poskytovatelům umožnila nabízet připojení přes ADSL i bez poplatku za pevnou linku. Informoval o tom Ekonomický server ČTK s odvoláním na zprávu na webu ČTÚ.

Mluvčí Telefónicy O2 Martin Žabka ale zákazníky a zájemce o nahé ADSL varuje: "Naked ADSL není pro zákazníky tak výhodné, jak se může laikům zdát. Klíčovou část ceny za hlasový tarif tvoří náklady na přístupové vedení, které by se jinak musely promítnout do ceny naked ADSL.“ Jinými slovy, cena nahého ADSL by se nijak nelišila od současné celkové ceny za ADSL a hlasový tarif.

Miliony dolarů za doménu

Kdo byl kdysi v začátcích webu chytrý, dneska si přijde na slušné peníze. A nemusí vůbec zakládat žádné firmy ― stačilo si kdysi za pár dolarů/korun registrovat doménu a dnes ji dát do aukce. Například v současnosti se chystá prodej America.com, jejíž cena se v poslední aukci vyšplhala na 1,71 milionů dolarů (při současném kursu takřka 27,5 milionu korun). Její majitel se ale rozhodl nabídku ještě nepřijmout. Důvodem je, že její reálná hodnota byla dříve odhadnuta až na těžko uvěřitelných 119 milionů amerických dolarů (1,9 miliardy korun).

Nedávno se například prodala doména pizza.com, za kterou její majitel ― jenž si ji v roce 1994 zaregistroval za 20 dolarů ― dostal 2,6 milionu dolarů. Nicméně spekulace s doménami už tak nevynášejí jako kdysi. Jako odstrašující případy posloužily nákupy milionových domén, které se nikdy neujaly. Patří mezi ně například Jewelry.com a Meat.com. Naopak úspěch zaznamenaly Business.com (za 7,5 milionu dolarů) nebo Vodka.com (3 miliony dolarů).

Nova kupuje Jyxo za 160-200 milionů. Nebo kupuje generátor textu?

Na českém internetu se udál velký obchod. Společnost CME totiž oznámila, že koupila společnost Jyxo, s.r.o. ― cena nákupu se bude pohybovat mezi 163 až 200 miliony korun v závislosti na různých faktorech.

Jyxo kromě stejnojmenného vyhledávače provozuje i reklamní systém (na němž se zakládá Sklik.cz), webmail a hlavně: Blog.cz. Podle měřáků návštěvnosti s přehledem nejpoužívanější blogovací systém u nás ― jde vlastně o pátý nejnavštěvovanější server v České republice, na který podle statistik má psát aktivních 400 000 bloggerů (se 760 000 registrovanými blogy). Tato čísla musela Novu, potažmo tedy CME, hodně lákat ― Nova se totiž v součtu návštěvnosti stala rázem trojkou českého internetu. A Blog.cz je v anglicky psané tiskové zprávě CME zmiňován a opěvován mnohokrát.

Avšak není všechno zlato, co se třpytí. Nejen počet českých bloggerů na Blog.cz napovídá o něčem podivném, ale jsou to i jiná různá čísla ― jako průměrný čas, který návštěvník na Blog.cz stráví (55 minut), nebo frekvence zakládání nových blogů a jejich názvy, pořadí, obsah... Více o podivných číslech si přečtěte na LaTrine.cz, kde najdete i rozuzlení: Blog.cz byl totiž dlouhou dobu pod palbou „spammera“, který o generování blogů a jejich obsahu dokonce psal na svých stránkách.

Co na to CME? Kdoví...

2. 6. 2008

Autor: Oldřich Klimánek

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v březnu 2024

 

Rychlost u většiny technologií v březnu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš poskytovatel a u kterého providera...