Úvod > Články > Mobil Treo Pro jen pro bohaté?

Mobil Treo Pro jen pro bohaté?

Firma Palm uvedla na trh novinku řady manažerských mobilních telefonů Treo s atraktivním designem. Nechybí GPS, WiFi ani tradiční QWERTY klávesnice pro snadné psaní textu jednou rukou.

Jedná se o nadupaný smartphone GSM poháněný operačním systémem Windows Mobile 6.1 (tri-band UMTS, quad-band GSM). Mobil je vybavený Wi-Fi (802.11b/g, WPA, WPA2), Bluetooth 2.0, GPS, 256 MB ROM, 128 MB RAM. 2 MPx fotoaparátem, paměťovou kartou microSD (podporující karty až do kapacity 32 GB), konektorem microUSB,  klávesnicí QWERTY, která vypadá spíše jako vylepšená klávesnice z Centra nežli z 800w a standardním 3,5 mm konektorem pro sluchátka. Celý mobil je znatelně tenčí nežli tradiční Treo, ale větší nežli Centro. Příjemnou změnou je 320x320 dotykový displej. Mobil využívá 400 MHz procesor Qualcomm MSM7201, jako baterii používá vyjímatelný 1 500 mAh akumulátor nabízející 5 hodin nepřetržitého hovoru. Rozměry jsou 60 mm (šířka) x 114 mm (délka) x 13,5 mm (tloušťka).


Poněkud překvapující je skutečnost, že se Palm rozhodl prodávat Treo Pro v USA jako odemčený mobil bez jakékoliv dotace od provozovatelů, neboť tím se cena vyšplhala na nepříjemných 549 dolarů. To znamená odklon od firemní politiky. Až dosud totiž bývalo zvykem zahájit prodej s exkluzivitou pro nějakého provozovatele a teprve o řadu měsíců později mobil uvolnit do prodeje za nedotovanou cenu. Prodej odemčených telefonů je ve Spojených státech v porovnání s Evropou mnohem nižší, takže analytici nemohou přijít na důvod, proč Palm svoji politiku změnil. Možností je celá řada – od sázky na nového koně přes snahu více konkurovat populárnímu mobilu BlackBerry, který výrobce Research in Motion prodává pro všechny operátory, až po možnost, že Treo Pro prostě žádný provozovatel nechtěl.

Mluvčí společnosti Palm sice vysvětluje, že firma míří na bohaté zákazníky z okruhu profesionálů, kteří se nechtějí vázat na jednoho mobilního provozovatele. To je ale velice sporné tvrzení, neboť tito profesionálové se většinou zaměřují na nové funkce, které jim nová periférie může nabídnout a možnost vybrat si mobilního provozovatele  rozhodně nefiguruje na vrcholu zájmu. V Evropě by nový Treo Pro měly od září prodávat společnosti Vodafone a O2, v Austrálii pak provozovatel Telstra. Prodej mobilů v zahraničí tvoří tradičně kolem 21 procent tržeb firmy Palm.

Stejně jako všechny ostatní společnosti bojující o větší kus krajíce lukrativního trhu mobilních telefonů třetí generace, i Palm, kterému v současné době patří 13,1 procent trhu, je nucen neustále přicházet s novými modely. Proto se Treo Pro objevuje jen několik měsíců po uvedení modelu Treo 800w. Samozřejmě oba modely blednou v porovnání s komerčním úspěchem druhé generace iPhonu. Přímý konkurent by měl být BlackBerry Bold, který Research in Motion začal prodávat v Kanadě.

Treo Pro je možné v ČR rezervovat zde. Cena nedotované verze bude nejspíše podobná nabídce obchodu Amazon.de, kde je Treo Pro nabízeno za 420 EUR. Je pravděpodobné, že do Vánoc se objeví Treo Pro také jako dotované v nabídce některého z našich mobilních operátorů.

9. 9. 2008

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Formule 1 2024: Kde sledovat přímé přenosy?

 

Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.