V nedávné minulosti byly způsoby, kterak se daly na internetu vydělat peníze sledováním reklamy, rozesíláním e-mailů nebo zprostředkováním obchodů. Tyto provizní systémy již ustoupily do pozadí, pořád ale existují. Jaká je dnes situace na poli partnerských (affiliate) programů?
Možná si někdo z vás ještě vzpomene na doby úspěchu společnosti Spedia, i já jsem u surfování po internetu sledoval reklamní bannery a čekal na šek. Kdo vydržel, ten dostal zaplaceno. Tyto doby jsou pryč. Kromě relativně spolehlivých způsobů, jak si nechat platit za surfování, existovala řada vykutálených podvodníčků, od nichž jste peníze nikdy neviděli. Je pravdou, že větší význam mělo vydělávání za surfování v dobách zpoplatněného minutového připojení k internetu, které dnes tvoří naprostou minoritu. Nově je vydělávání na internetu zaměřeno spíše jako provizní systémy, nejvíce tedy pro administrátory webů a portálů, či blogů.
Vydělávání na rozesílání e-mailů je dnes stejně nadějné, jako je třeba nadepisování obálek nebo pyramidové hry. Veškeré výdělky se ubírají ke směřování potencionálních klientů na určitý produkt nebo službu. Jedinou možností, jak lze toto efektivně provést, je vlastnit webové stránky s dobrou návštěvností. Když říkám dobrou, myslím tím alespoň v řádech stovek jednotlivých IP adres za den. Tato podmínka se už plní hůře, nicméně jsou provozovatelé blogů či mikroportálů, kteří toto splňují a provizní systémy jim tak mohou vynést solidní peníze. Mezi nabídkami provizních systémů jasně vedou cestovní kanceláře.
Na webu se často skloňuje jméno prodejce zájezdů a dovolených Invia. Partnerský program firmy INVIA.CZ se nachází zde a umožňuje vám propagovat tuto společnost pomocí bannerů a vyhledávacích panelů umístěných na vašem webu. Pokaždé, když někdo klikne na banner, dostanete 1 nebo 1,50 Kč (podle typu odkazu, který umístíte na vaše stránky). Pokud si navíc během následujících 14ti dnů koupí zájezd z nabídky prodejce, dostanete minimálně 1 % z ceny každého prodaného zájezdu.
Další možnost výdělku nabízí jeden z největších internetových prodejců letenek v ČR. Partnerský program společnosti Kralovna.cz nabízí za každou realizovanou letenku, provedenou přes vaše webové stránky, odměnu ve výši transakčního poplatku. U vybraných leteckých společností získáte navíc procentuelní provizi z ceny letenky. Kompletní přehled provizí naleznete v administrativním prostředí, do něhož po podpisu smlouvy získáte přístup. Portál nabízí několik druhů partnerských programů, kompletní přehled naleznete na webu společnosti.
Další možnost poskytuje partnerský program cestovní kanceláře NetTravel.cz. Na vaše webové stránky umístíte reklamu na prodej zájezdů od NetTravel.cz. Zákazník, který navštíví vaše stránky, na tuto reklamu klikne a přejde na stánky NetTravel.cz. Portál jej identifikuje a v případě, že tento zákazník koupí zájezd, podělíte se s NetTravel.cz o provizi. Ta může hypoteticky činit až 35%. Takovýchto nabídek je více, skoro každá internetová cestovka nabízí určitou formu spolupráce s webovými administrátory.
Vedle partnerských programů cestovních kanceláří a e-shopů existují i jiné cesty. V záplavě různých beta verzí nejrůznějších webových aplikací Google úplně zanikla informace, že Google spustil affiliate na některé své služby i pro majitele českých webů. Tak kupříkladu Google AdSense nabízí provizi cca 100$, když se přes odkaz registruje nový uživatel a během 180 dní vydělá alespoň 100$. Google AdWords poskytuje provize cca 20$, když se přes odkaz na vašem webu zaregistruje nový uživatel. Musí ale během 90 dní utratit alespoň 100$. Oblíbená Picasa přináší provizi cca $1, pokud si návštěvník přes váš odkaz stáhne program Picasa a nainstaluje si jej. Možností je zkrátka vícero.
Především je nutné si uvědomit, že partnerský program je nejméně výdělečná reklama pro váš server. Zobrazíte tisíce bannerů, ale dostanete peníze pouze za prokliky nebo dokonce až za prodej nějakého produktu. Pokud váš server nemá dostatečnou návštěvnost, nevyděláte na affiliate programech skoro nic. A pokud už máte slušnou návštěvnost, pak je pro vás výhodnější si prodávat inzerci vlastní a účtovat klasicky za tisíc zobrazení. Každopádně, pokud web nedokáže vydělat na affiliate programech, pak není jediný důvod, proč by tam nějaký inzerent měl zájem inzerovat, snad jen aby se mu jen tak zobrazovaly bannery.
3. 4. 2009
Autor: David Procházka
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.
Black Friday odstartoval a s ním i sleva na neomezené tarify od Vodafonu. Pořídit si je můžete za historicky...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...