Úvod > Články > Aukro není holubice bílá

Aukro není holubice bílá

Bezesporu nejlepší a nejnavštěvovanější aukční portál Aukro začíná mít problémy. Jeho uživatelé hromadně upozorňují na poněkud neseriózní chování provozovatele a technické podpory. Zároveň uživatelé upozorňují na komplikace s vydáváním faktur za Aukro poplatky.

Hned v úvodu musím vysvětlit svůj postoj k aukčnímu portálu Aukro. Sám jej aktivně využívám pro nákup a prodej a za posledních 5 let, kdy jsem registrovaný uživatel, jsem přímo s provozovatelem tohoto portálu neměl sebemenší problémy, pominu-li občasné výpadky v době konce mých akcí. Na jedné internetové diskusi jsem se ale dočetl o problémech podnikajících osob, kteří na Aukru prodávají a zároveň chtějí získané peníze a poplatky za zprostředkování aukce zavést do rozpočtu firmy, potažmo do daní a účetnictví. 

Dle vyjádření diskutujícího v oné diskusi došlo k této situaci: 

„Koncem ledna nám přišlo vyúčtování a výzva k platbě (e-mailem) na částku 68 Kč. Tuto částku jsme také začátkem února z firemního úctu odeslali na jejich účet a očekávali jsme fakturu nebo jiný daňový doklad. Uběhl čas a stále nic. Asi víte, že na stránkách Aukro.cz moc kontakty nenajdete, tak jsme využili jejich formulář. Odpověď přišla dne 13.3.: Bohužel v případě fakturačního dokladu nebylo možné tento za uplynulý měsíc vystavit, neboť Aukro vystavuje doklady pouze za poskytnuté služby, jak je uvedeno v bodu 5.2.1 Obchodních podmínek (podsekce Provizní podmínky). V tomto měsíci Vám však bohužel nebyly žádné poplatky z naší strany účtovány.“ 

Dále pak diskutující pokračuje: 

„Odpověděli jsme, že jen potřebujeme daňový doklad na platbu, kterou jsme na základě jejich výzvy učinili. Dne 1.4 přišla výzva na další platbu poplatků (cca 1400 Kč za další aukce). Po předchozích zkušenostech ale čekáme, jak dopadne náš boj o doklad na platbu 68 Kč. Dne 7.4 přišla další odpověď z Aukra, kde nám oznámili, že jde o zpětné vystavení dokladu, které je z důvodu, že se nejedná o standardní službu Aukro, zpoplatněno částkou 100 Kč za každý vystavený doklad. Samozřejmě, že pro nás byl poplatek 100 Kč za platbu 68 Kč nesmyslný a dále jsme trvali na zaslání daňového dokladu. Nakonec Aukro přislíbilo dodání dokladu i bez tohoto poplatku do 2-3 týdnů. V této lhůtě se ale nic nestalo a doklad jsme neobdrželi.“ 

Zástupce portálu Aukro se k tomuto případu na diskusním fóru taktéž vyjádřil: 

„Dovolte, abychom se i my vyjádřili k této stížnosti. Z naší strany byla při vystavení dokladu poskytnuta součinnost a v současné době by již měl být tento problém vyřešen. Uznáváme, že nedošlo k automatickému vystavení dokladu, avšak neodmítli jsme možnost vystavení. Požadovali jsme pouze doplňující informace, potřebné k jeho vystavení. Tyto nám však bohužel nebyly poskytnuty. Celou záležitost chápeme proto spíše jako nedorozumění. Na požádání jsme vystavili doklad za příslušné období, a to na přesnou částku, kterou Uživatel uhradil. Částka se však týkala také dřívějších fakturačních období, která byla na faktuře uvedena jako počáteční stav. Uživatel nás poté kontaktoval s žádostí o vystavení dokladu za platbu, a zde vzniklo zmíněné nedorozumění, neboť jsme nedostali odpověď na dotaz, zda uživatel požaduje doklad, že jsme danou částku přijali, nebo doklad za služby odpovídající uhrazené částce. Abychom vyhověli žádosti i přes její nepřesné znění, nechali jsme vystavit zbylé fakturační doklady, které s již zaslanou fakturou dohromady dávají doklad o službách odpovídajících částce uhrazené uživatelem. Pokud by uživatel měl zájem o vystavení druhého zmíněného dokladu, tedy potvrzení o přijetí platby v dané výši, může nás s daným požadavkem opětovně kontaktovat s tím, že mu samozřejmě vyhovíme.“ 

Dle dalších příspěvků v diskusi ale nejde o ojedinělý problém. Hned několik podnikatelů se připojuje s podobnými zkušenostmi. Bariérou číslo jedna je v tomto případě kontakt na zákaznické oddělení nebo na technickou podporu. Pokud se porozhlédnete po stránkách portálu, najdete jen adresu provozovatele a jména zaměstnanců. Telefonní číslo, přímý e-mail apod. – nic z toho se na stránkách Aukra nenachází. Jedinou možností komunikace (alespoň jejího zahájení) je kontaktní formulář.  

Trochu mi to připomíná situaci u některých nejmenovaných poskytovatelů připojení k internetu, kde podobný formulář tvořil řadu let perfektní komunikační bariéru. Pošlete dotaz, připomínku či jiný požadavek a pak děj se vůle boží – zda někdo odpoví nebo ne je už věcí dobré vůle daného subjektu. Další možností komunikace je fórum. Sám jsem jej několikráte využil, hlavně v rámci hlášení poruch a technických problémů. Reakce na hlášené problémy byla velice rychlá, jejich řešení ale často zabralo i několik hodin za provozu. 

Na běžného uživatele asi tyto problémy podnikatelů vliv nemají. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že jsem nikdy s Aukrem neměl problém, provize platím včas a pohodlně pomocí eBankingu. Pro řadu podnikatelů je ale toto limitující faktor. Na druhou stranu – kolik procent podnikatelů tyto příjmy skutečně zahrnuje do daní? Procento to bude asi mizivé.  

10. 6. 2009

Autor: David Procházka

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...