Úvod > Články > Kdo komu střelil politický gól na českém internetu

Kdo komu střelil politický gól na českém internetu

Internet. Novodobé kolbiště, na kterém lze ukázat, co se ve vás skrývá. Pochopitelně nejen v dobrém, ale i ve špatném slova smyslu. Sebeprezentace zde přímo bují, ve většině případech v přímo tristní kvalitě. Něco takového si nemohou nechat ujít ani politici. Bohužel to často vypadá, že jsou z nějaké hodně vzdálené planety…

Politika a internet, to je zatím v mnoha případech spojení, které příliš nefunguje. Naši politici totiž daleko raději tráví čas ve svojí kantýně než na internetu. V zásadě se na první pohled může zdát, že zejména ti levicovější by všechny ta internety zakázali a moc by se jim pak ulevilo.

Na internetu se totiž šíří například satira. Všechny ty více či méně povedené vtípky, které míří na naše panoptikální představitele, ovšem svědčí o tom, že politický boj na síti začal možná ještě o dost dřív, než jej ti klauni seshora zaznamenali.

Pokud se podíváme na zaměření všech těch vtipů a fotomontáží, snadno odhalíme, že mezi guerillou převládají pravicově smýšlející jedinci. To je bezesporu světově unikátní jev, který je u nás však tvrdě vypodložen čtyřiceti lety hodně drsných argumentů.

Na stranu druhou to ovšem může podtrhovat i fakt, že pravicově smýšlející strany mají k internetu a zacházení s ním poněkud realističtější vidění. Kdo ví, kolik procent polonahých Paroubků je dílem těch, kterým se zvedl kufr, a kolik jich bylo vyrobeno na zakázku na modrém papíře. Osobně bych se stále ještě přikláněl k tomu, že jde většinou o výtvory z českého lidu, který je kromobyčejně tvořivý.

Jako průkazní materiál k tomuto tvrzení bych použil všechny ty billboardy plné politického rádoby vtipného hnoje, které vídáme kolem silnic. To je cesta politiků. Je to drahé a abyste to viděli, nemusíte na nic klikat.

Možná, že jste však zaznamenali lamentaci páně Paroubkovu o tom, že podcenili boj o koryta na internetu. ČSSD se zkrátka a dobře zaměřuje na důchodce s vysokou volební morálkou, mladí jsou jí docela ukradení. A pak létají vejce.

Konkrétně si ČSSD stěžovala na zaspání na Facebooku, kde se proti nim zorganizovala tak říkajíc od píky dnes již legendární vaječná akce (která rozhodně nebyla bez opodstatnění a měla svůj smysl). Dá se předpokládat, že v prvních dnech většina členů strany nebyla ani s to přečíst název serveru správně. O tom, že potenciál tohoto média je hlavně v reklamě, už jsme na DSL psali. Teď jde o to.

Dnes má skupina ČSSD na Facebooku 455 členů. Ve skupině I hate ČSSD and KSČM najdete přes 7200 lidí. Anti – 0DS má asi 600 členů. Když zadáte jméno milovaného oranžového vůdce, vyjede vám pouze karikatura, kde velkej šéf letí v supermanském oblečku vstříc zrušení třicetikorunových poplatků (všimli jste si, jak jsme klesli? Krista prodali za třicet stříbrných. To byl v porovnání s korunami sakra balík).

Skupina ODS má asi 2200 členů, Mirka zde nenajdete ani v karikatuře. Pravice zde ale rozhodně vede. Aktivně se na Facebooku z politických celebrit pohybuje Kateřina Jacquez, kterážto se nespokojila pouze se svými fanouškovskými a anti-fanouškovskými skupinami a sama si založila účet. Jisté je, že další ji budou časem dozajista následovat.

Největší zlo, které se ovšem začalo šířit českým internetem, je produktem komplexu ČSSD, že zaspala dobu. Takže se oranžová partaj rozhodla, že je to třeba napravit. Proto vypustili krakena. Tedy Šlégra. A rovnou na Youtube.

I když se uvádí, že příspěvek byl přidán už loni v srpnu, je krajně podezřelé, že jej nikdo nevyhrabal. Navíc na začátku tohoto týdne jej vidělo pouhých pár stovek lidí. Teď už je to sedm a půl tisíce.

Přiznám se, že něco tak devotně idiotského jsem neviděl už dlouho. Notně olezlý Jirka Šlégr se zjevuje na ztemnělém ledě v hudebním podkladu jako z Hvězdných válek. To bude nejspíš ten způsob, jak oslovit mladé. Mají přece rádi sci-fi a hokej! Že jo! Jen měli sehnat někoho s víc vlasama, protože Jiřík, i když to byl dobrej hokejista, už moc mladých neosloví.

Následuje střih a záběr na branku, kde stojí kdosi se jménem Topolánek na dresu. Fuj. Fuj. Fuj. Jak už poznamenal kdosi v komentářích na youtube, kdo chce politiky, kteří bojují jen s jinými politiky? Kdyby tam ten mamlas měl napsáno za krkem třeba Nezaměstnanost, nebo Státní dluh, dávalo by to smysl.

Jenže Paroubkovi pohůnci neovládají ani to nejmenší z pravidel dobrého příběhu. Za koho bojovali vždycky hrdinové a později i superhrdinové? Nejdřív za lidi a hned potom za vlast (je jedno, jestli za tu s pruhy nebo s cvičebními trenýrkami). Šlégr za tu vlast bojovával, ale je vidět, že už se mu to v hlavě plete, takže místo pro dobro lidu střílí góly za ČSSD.

Tahle strana je čím dál víc jako z nějaké cizí planety. Internetová kampaň je pro ni něco, co v zásadě nechápe a ani snad pochopit nemůže. Hlavoun v čele má sice mladou manželku, ale ta zvládá tak maximálně Reflex, jak se zdá.

Tady by prostě nepomohla ani svěcená voda, natož bubínkový podklad s tím, že Jirka Šlégr (už zase) dává góóól. Tenhle jde totiž jen a jen do jeho vlastní. Jen se na to podívejte sami.

Na závěr je ještě třeba vysvětlit, proč je článek zařazen do rubriky O internetu nevážně. Je to prosté. Kdybychom totiž začali brát chování a jednání těch, které bychom měli považovat za elitu, vážně, bylo by tady něco setsakra špatně. Aneb jak kdosi kdesi nastříkal na zeď a nechal proběhnout internetem: Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali.

4. 7. 2009

Autor: Richard Klíčník

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Technika s lidskou povahou

O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...

 

Furt něco mažu

Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...

 

5 zajímavých pivních webů

O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...

Nejčtenější články

Vodafone zlevňuje pevný internet, první půl rok zaplatíte jen za 299 Kč

 

Vodafone spustil novou kampaň na pevný internet. V rámci ní nabídne všechny rychlosti na první půlrok jen za 299 Kč.

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...