Úvod > Články > Jak utrácet hodně zábavně na internetu

Jak utrácet hodně zábavně na internetu

Nakupování přes internet dostává nový rozměr. Také u nás se začíná prosazovat na západě velmi úspěšný model speciálních serverů na výhodné nabídky. Tak trochu to sice připomíná Slavnosti sněženek, ale občas se sledování podobných portálů skutečně vyplatí.

Nápad je jednoduchý – lidé kupují rádi levné věci. Pokud jsou to navíc věci s nepopiratelnou hodnotou, tak tím lépe. Ovšem je potřeba stále na tom vydělat. Pokud překročí počet objednávajících určitou sumu, začnou obchodníci vydělávat i s nižšími cenami. Ovšem je tu ještě druhá možnost – jde o reklamní akci, takže pokud z toho dostane objednavatel zpátky alespoň nějaké peníze, je to vlastně výhra.

Podobných serverů je více, nejviditelnější jsou však bonybony.cz a dealbook.cz. Zejména ten druhý překvapil v posledních dnech úctyhodným náběhem, kdy během prvních čtyřiadvaceti hodin získal na facebooku více než tisíc fanoušků, kteří se přímo třásli na další skvělý „deal“ (povšimněte si ponechaného anglického výrazu, který zní za a) americky a za b) daleko lépe než „výhodná nabídka“.

Je pravda, že první facebookovská akce se serveru bezezbytku povedla. Jednalo se o reklamní akci nového pražského restaurantu Hooters, jehož úspěšný formát spočívající v tom, že servírkami jsou zde pouze šlechtěné samičky v kraťáskách a tílčičku, převzali majitelé z USA. Pochopitelně už jen krásné ženy jsou dobrým marketingovým tahem, ale zatímco v Americe jsou Hooters opravdu známí, zde je potřeba českého Pepíka naočkovat. A to jde, ruku na srdce, daleko lépe přes pivo než přes poprsí.

Hooters proto nabídlo pár hektolitrů piva s původní slevou 90 %. Nebylo pak nic složitého, aby se s každým, kdo kliknul na koupi voucheru, zvedla cena piva o určitou část až ke slevě 30 %. Poukázku na jeden litr piva s původní cenou 90 Kč si nakonec koupilo 877 lidí, a i když konečná cena se vyšplhala o dost výše než původní nabídka, stále ještě se pivo v Hooters vyplatilo. Nebo ne?

Pochopitelně k tomu, abyste mohli kupón získat, museli jste nechat Dealbooku svůj mail, na který vám jej mohou poslat. Také jste museli kliknout na „to se mi líbí“ na Facebooku. A jste v jámě lvové. Aniž jste si objednali nové dealy, tak vám každých pár dní přijde další nabídka s tím, co si můžete výhodně pořídit. A ani jedna z nich už pochopitelně není tak zajímavá jako pivo v Hooters. Nezbývá než pogratulovat jak majitelům Dealbooku, tak vynálezci tohoto vpravdě dokonalého nástroje na vytažení informací a peněz z lidí.

Je ovšem pravda, že akce s pivem byla poněkud netypická a záměrně určená k úspěšnému zahájení provozu a hladkému a bleskovému rozjezdu. Poukázku jste mohli objednat pouze jednu z jedné IP adresy a vůbec zde bylo několik odlišností od normálního provozu.

Běžně je sleva předem stanovená a neměnná, přesně je určen i počet slevových kuponů, které dá provozovatel k dispozici. Výhodnost nabídky se dá proto implicitně poznat i z toho, jak rychle začnou kupony mizet. Ty nejvýhodnější se poměrně záhy rozprodají a ruce si mnoucí provozovatel již spěchá s další výhodnou nabídkou. Ty, jejichž prodej není tak horký, mají přesně určený čas, po jehož uplynutí jsou nahrazeny dalším zbožím.

Nejčastějšími artikly jsou zde kosmetické služby a návštěvy restaurací, galerií atp. V době krize se zájemců o propagaci podobným způsobem najde vždycky dost a v kombinaci s Facebookem a šikovnými provozovateli se z těchto serverů stává mocná marketingová zbraň, proti které budete jen těžko hledat obranu – pokud je to vůbec zapotřebí.

Podle nabízeného sortimentu se dá předpokládat, že více na podobných serverech utrácejí ženy, ale podíl mužů zcela jistě také nebude malý, protože restaurace a pivo je zajímají také. Navíc si nemusíme nalhávat, že právě takovéto servery s výhodnými nabídkami na „věci“ pro ženy jsou přesně to, co se mužům bez fantazie hodí více než velmi. Čas od času je nějaký ten dárek pro drahou polovičku potřeba a tyto servery se velmi snaží, aby nabídly zajímavé produkty, které zákazníka osloví. Že budou ženy spokojené, je dost pravděpodobné.

Celý systém vlastně trochu připomíná internetové aukce, ale pro ty, kdo nemají rádi onen adrenalin před koncem. Tady máte skvělou nabídku, kterou můžete okamžitě koupit a hned se z ní radovat, aniž byste se museli bát, že vám ji někdo vyfoukne. Všechno pohodlně až pod nos, abyste nemuseli prakticky nic dělat. Jen pár kliků a peníze jsou pryč – ovšem vaše zboží je na cestě. Ať žije marketing! 

23. 9. 2010

Autor: Richard Klíčník

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Black Friday u Vodafonu: Neomezený tarif za 399 Kč

 

Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.

Black Friday je tady! Pořiďte si neomezený tarif od Vodafonu za 399 Kč

 

Black Friday odstartoval a s ním i sleva na neomezené tarify od Vodafonu. Pořídit si je můžete za historicky...

Nova ukončila spolupráci s Vodafonem a T-Mobilem, stahuje Voyo z TV balíčků

 

Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...