Znáte to – ať se snažíte jakkoliv, smrti a reklamám neuniknete. Na rozdíl od smrti reklamy ale můžete přežít. Možná proto je jejich výtvarné pojetí takové, jaké je.
No jistě! Z brožurek svědků Jehovových. V té chvíli jsem netušil, na stopě jakého spiknutí a konspirace jsem.
Pamatujete si ještě reklamy tak dvacet let zpátky? Šedivé, tupé, nevtipné a nebarevné. Doživotně mne poznamenala reklama, v níž chuchvalci mlhy padá tu zmražené kuře, ondy husa a do toho tajuplný hlas strašidelně šeptá slova: „Drůbež. Drůůůbež. Drůůůůůůbež!“
Ve stejné době svědkové Jehovovi procházejí krizí. Odliv jejich členů je zapříčiněn tím, že na den a hodinu poněkolikáté ohlášený druhý příchod Ježíše Krista nenastal. Vysvětlení, že onen příchod se uskutečnil, ale neviditelně, a Ježíš neviditelně přebývá mezi námi, se nesetkal s takovým pochopením, jak v ústředí čekali.
A tak bylo nutné vymyslet novou strategii. Peněz mají v ústředí dost (pokud se stanete řadovým jehovistou, odevzdáváte jim většinou svůj majetek), a tak není problém proniknout do reklamního byznysu. Ostatně s tím mají svým způsobem zkušenosti. Psychologické. Dokonce na to mají brožurky.
Neexistuje lepší taktika, jak přesvědčit lidi o své vizi, než jim ji začít nutit na každém kroku. Jistě, před každým hypermarketem stojí jeden dva omšelí lidé s časopisy v rukou a čekají, až se u nich zastavíte, aby mohli promluvit zasvěceně na téma, jak je ta doba mizerná, a jak oni v časopisech nabízejí recept na zaručený eňo ňuňo svět. Ale přece jen takto neoslovíte tolik lidí.
Takže vezmete svůj vizuál a nabídnete ho v širokém měřítku. Než nabízet ráj za časově neurčitelnou dobu, nabídněte lidem ráj teď hned. Náš vizuál je už pevně daný – usměvaví lidé, tráva, pohodička, mládí, krása, sluníčko, příroda, roztomilá zvířátka, modrá obloha, zeleň, syté barvy...
Sledujete současné reklamy? Pak jste již beznadějně svědkem Jehovovým. Ne, nikdo vás nebude archaicky stávat před supermarketem. Vy budete demonstrovat pěkně přímo v supermarketu! Celou tu politiku svědků Jehovových.
Protože chcete mít to, co reklamy nabízejí: pohodu, krásu, mládí, sluníčko, hodné děti… Recept na všechno nabízejí reklamy, které jednoznačně jsou z dílny svědků Jehovových, a je divné, že si toho doposud nikdo nevšiml.
Lidé touží po ráji a tady ho mají. Hned, instantně. Stačí zajít do hypermarketu. Každou koupí výrobku podporujete víru svědků Jehovových. Sice si myslíte, že kupujete kousek nebe, kousek té krásy z reklamy, té pohody, ale skutečnost je jiná. Prohnilá. Jako to zboží, které kupujete, a ostatně jako celý ten jehovistický kult krásných a přebarvených obrázků.
P. S.: Kdyby článek někdo chtěl opět brát vážně, připomínám, že je v rubrice O IT nevážně,
28. 5. 2011
Autor: Jan Lipšanský
O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...
Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...
O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...
T-Mobile představil limitovanou předplacenku se 100 GB dat, za kterou zaplatíte jen 300 Kč měsíčně. A každé 12...
Společnost Netflix rozšířila nová pravidla pro sdílení hesel do dalších více než 100 zemí. Za využívání účtu mimo...
CETIN od dubna zařadil do svého portfolia nový tarif, který umožní na optických přípojkách využívat rychlost až...