A další novinky uplynulých dní: Google koupil od IBM přes tisíc patentů -- Facebook zaplatí hackery, aby hledali v sociální síti hledali chyby -- a více...
Loterijní společnost Fortuna nabízí klientům mobilního operátora Vodafone možnost dobíjení kreditu přes své terminály. Fortuna to oznámila v tiskové zprávě.
Vodafone je tak druhou společností, která už používá terminály Fortuny. Jako první svým klientům tuto možnost dobíjení kreditu nabídla konkurenční Telefónica.
„Dobíjení telefonních karet je po příjímání sázek na naši hru Fortuna Loto druhou nejvýznamnější aktivitou, které naše loterijní terminály aktuálně nabízejí. Po Telefónice O2 od úterního rána dobíjíme i Vodafone, zákazníci obou operátorů si tak snadno mohou dobít svůj kredit v místech, kde jsou léta zvyklí tuto službu využívat.“ uvedl Martin Illner, generální ředitel Fortuna Loterie.
V současnosti je možné si kredit dobít na 700 obchodních místech Fortuny, do konce roku se jejich počet má navýšit na asi 2 tisíce.
Společnosti IBM a Google zásadně prohloubily spolupráci. Google od Velké modré koupil zhruba tisíc patentů, což ho má chránit před případnými dalšími soudními spory s ostatními firmami. Zahraniční média o tom informují s odvoláním na dokumenty, které společnost poslala americkému Úřadu pro patenty a ochranné známky. Google ani IBM však k mediálním zprávám nechtějí zatím nic říct.
Facebook bude platit externí hackery, aby v síti hledali chyby, sepisovali reporty a díry tak řádně nahlašovali. Facebook tím chce zlepšit funkčnost a bezpečnost svého webu.
Facebook se tak přidává k firmám, jako je Mozilla nebo Google, které platí externí odborníky za to, že najdou a popíší chyby a díry v aplikacích (například prohlížeči Chrome).
Za odhalení bezpečnostní díry Facebook vyplatí 500 dolarů (asi 8 500 Kč), ale v případě, že půjde o zranitelnost opravdu závažnou, bude odměna vyšší (přesná částka chybí).
Bezpečnostní experti se mohou u Facebook registrovat přes stránku WhiteHat.
Zbankrotovaná kanadská telekomunikační společnost Nortel Network v pátek oznámila, že dokončila prodej svých šesti tisíc patentů společenství firem Microsoft, Apple, RIM, Sony, EMC a Ericsson, které za ně zaplatí celkem 4,5 miliardy dolarů. O patenty se ucházel i Google, ale konsorcium vyjmenovaných společností v součtu nabídlo vyšší částku.
Mikroblogovací služba Twitter si zase začala pohrávat s jednou myšlenkou pro svůj obchodní model. Firmy si u této sítě mohou zaplatit tzv. "promoted tweets" (zviditelněné tweety), což je neagresivní forma reklamy.
Neagresivní proto, že nejde o klasickou webovou reklamu či vtíravé tweety. Uživateli si zviditelněné zprávy firem zobrazí jen v tom případě, že uživatel firmu sám sleduje.
Není to poprvé, co si Twitter s tímto typem reklamy hraje, firemní reklamní tweety se ve výsledcích vyhledávání objevovaly poprvé už na jaře roku 2010.
Novou funkci Twitter bude zkoušet s malou skupinou firem, jako je Dell, Groupon, HBO nebo JetBlue.
Společnost Oracle vydala první velkou (major) aktualizaci platformy Java, kterou v lednu 2010 získala odkoupením firmy Sun Microsystems. Před pár dny vyšla Java Platform Standard Edition 7.
Oracle odhaduje, že Javu používá asi 9 milionů vývojářů po celém světě. Jak některé zahraniční IT deníky upozorňují, podle odhadů společnosti Tiobe Software je Java vůbec nejpoužívanějším programovacím jazykem, jejž používá více vývojářů než jazyk C a C++ (prý až dvakrát tolik). Na Javě fungují asi tři miliardy zařízení a nainstalována jen na 97 procentech všech firemních desktopů.
Podle údajů firmy Oracle je instalační balík prostředí Java stažen každý rok více než miliardkrát.
Nové vydání je spíše inkrementální, byla například vylepšena podpora dynamických jazyků určených pro běh na JVM, jako je například Groovy.
Společnost Google vyvinula novou službu, která umí analyzovat webové stránky a v rámci optimalizace také přepsat jejich kód a obsah přenášet přes vlastní servery.
Službu Page Speed Service pro své webové projekty bude moci použít každý. Stačí se do služby zapsat a použít DNS Googlu. Služba pak převezme veškerý obsah na bedra serverů Googlu a optimalizovaný obsah pak přepošle uživatelům.
Z výsledků testování Googlu vyplývá, že služba je s to zrychlit zobrazování stránek o 25 % až 60 % v závislosti na typu webu a na tom, jak je napsán.
V současnosti ke službě má přístup jen omezený počet vybraných webmasterů, detaily jako podmínky a ceny Google zveřejní později.
1. 8. 2011
Autor: Oldřich Klimánek
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
T-Mobile nově nabízí Netflix jako součást vybraných tarifů. Sepsali jsme pro vás všechny důležité informace, které k...
O2 v březnu představilo novou platformu Oneplay. Nyní aktualizoval svou Magenta TV i T-Mobile. Obě služby jsme pro...
Chcete získat Netflix zdarma? U T-Mobilu ho získáte ve verzi Premium jako dárek při pořízení nové Magenta TV.