Úvod > Články > Twitter se změnil

Twitter se změnil

Jedna z nejpopulárnějších sociálních sítí se zásadním způsobem změnila a přiblížila se svým vzhledem i ovládáním širší veřejnosti i inzerentům. Nejde přitom jen o změny vzhledu, ale také v nových možnostech firemních prezentací a propojení obsahu organického s tím reklamním.

Twitter se v posledních měsících začal dostávat do nemalého tlaku. Část uživatelů, kteří byli především mezi počítačovými nadšenci, postupně přesídlila na Google Plus, který nabízí větší volnost v psaní příspěvků a přitom je velice rychlým zdrojem informací. Nedávno Plus umožnil existenci firemních profilů, což ve spojení s dobrou podporou multimédií začalo pro Twitter, který se držel zásadně konzervativního rámce, představovat problém.

V jeho ovládacím prostředí a jazyku se poměrně špatně orientovali především uživatelé, kteří nejsou příliš počítačově zdatní a u provozovatele této sociální sítě se tak poměrně přirozeně objevily obavy o to, zda nedojde k určitému nasycení sítě uživateli gramotnými, angažovanými a chtějících využívat právě tento komunitní projekt. Druhým motivem změn je nepochybně možnost více vydělávat na reklamě.

Nový Twitter je tak barevnější a bližší konceptu web 2.0. Z pohledu uživatelů jsou největší změny především v přímém zobrazování obrázků a videí v hlavním proudu, což je koncept převzatý z Plus. Dále pak došlo k přestěhování jednotlivých položek na stránce a zpřehlednění ovládání, které je na webu i v mobilních aplikacích rozčleněno do čtyř částí – Home, Connect, Discover a Me. Novinky se budou týkat také firem, které si budou moci za úplatu pořídit lepší firemní profily.

Pokud se změny vydaří a nedojde k jejich další brzké přestavbě, měl by se významným způsobem propojit obsah generovaný uživateli a firemní sdělení. To je zajímavé pro korporace, ale méně již pro běžné uživatele a bude zajímavé sledovat, jak na tyto změny zareagují. Dle mého osobního soudu přichází Twitter o svoji unikátnost a bude jen velmi těžko vysvětlovat svým uživatelům, v čem je oproti Plus lepší. 

15. 12. 2011

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Nej.cz přechází pod O2. Co se pro vás mění?

 

Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2024

 

Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...

O2 představilo letní odměny pro své zákazníky

 

O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...