Fire se dostal do světa s jediným záměrem – nabídnout zákazníkům levný tablet skrytý v dresu ebooku. Podle Amazonu (který ovšem má v podobných případech patent na poněkud mlhavé informace) se Fire prodává jako housky na krámě a odhadovaných 5 miliónů se do konce roku podaří prodat. V poslední době jsou ale stále více slyšet hlasy znepokojených zákazníků. A co vlastně jde?
Značná část nespokojenců projevuje obavy z nevalné bezpečnosti, Fire totiž bez otevřeného konta u Amazonu moc nefunguje. A protože systém prodeje Amazonu je založen na jednom (patentovaném) kliknutí, musí být číslo kreditní karty v systému. To znamená, že pokud Fire někde položíme, může si kdokoliv objednat doslova cokoliv.
Majitelé mají i pramalou radost z toho, že na displeji najdeme informace o tom, co jsme v poslední době s tabletem dělali, od knihy, kterou jsme četli, až po webové stránky, které jsme otevřeli. Tyto informace navíc nejsou ani editovatelné, ani vymazatelné.
Když se objevily první negativní články, internetová fóra byla plná výkřiků o spiknutí placeném agitátory v dresu s nakousnutým jablíčkem. To byl samozřejmě nesmysl, spíše dokládal to, že zastánci jednotlivých trendů, ať již Microsoftu, Applu nebo Googlu nenajdou na konkurenci nit suchou. Zároveň to ale také prokázalo, že jsme u nových technologií dost odpustit – mizerně jedoucí auto bychom sice druhý den vrátili, ale u digitálních hračiček očekáváme, že na začátku nebudou stát za moc.
Pravdou je, že Kindle Fire má všechny znaky nedokvašeného produktu vyhnaného na trh předčasně, jen proto, aby se podařilo stihnout předvánoční trh. Dotykový displej je pomalý, řada časopisů existuje v jiném formátu nežli je tvar displeje, zapojený kabel se nepříjemně bimbá. Pokud nemáme prsty modelek, displej nám moc radosti nepřinese, webový browser si Amazon nechal předělat na míru a díru do světa s tím neudělal.
Řada lidí šťourá do toho, že Amazon prodává Fire pod cenou. S největší pravděpodobností je to pravda, stejně jako o většině, ne-li o všech verzích Kindlu. Prodejní cena ale Amazon vlastně vůbec nezajímá a klidně by mohl Kindle rozdávat zdarma, cílem je totiž vydělávat na aplikacích a na obsahu. A to se daří měrou skutečně vysokou.
Amazon si je vědom toho, že i odezva majitelů na vlastních stránkách je horší nežli bývá (pro Amazon) zvykem, proto spěchá se slibem gigantické záplaty. Prý hned po vánocích. Vylepšený model na sebe asi nenechá příliš dlouho čekat, což mimořádně potěší každého, kdo si Fire koupí k letošním Vánocům.
28. 12. 2011
Autor: Václav Větvička
Rakouská skupina NOYB podala stížnost na společnost Meta. Vadí ji poplatek za využívání platformy bez reklam.
Společnost ByteDance začala na čínské verzi své sociální sítě TikTok testovat funkci placeného obsahu pro tvůrce.
Instagram po měsících testování představil veřejnosti možnost sdílet příspěvky ve feedu pouze se seznamem Blízkých...
Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.
V říjnu se průměrná rychlost Wi-Fi nijak nezměnila. Podívejte se, jakých hodnot dosáhl váš kraj a poskytovatel.
Který operátor v říjnu nabízel nejrychlejší mobilní internet? A ve kterém kraji jsme naměřili nejvyšší rychlosti...