Operační systém Android od společnosti Google na trhu pořád strmě stoupá. Uživatelé stále častěji žádají přístroje s Androidem a každou minutu jich je aktivováno skoro pět set. Není vůbec troufalé říct, že v mobilním segmentu byl rok 2011 jednoznačně rokem právě tohoto systému.
V násobcích to znamená, že počet mobilních přístrojů s operačním systémem Google Android, které lidé denně aktivují, dosahuje hodnoty přes 700 tisíc. To je 21 milionů aktivací měsíčně. Android se během krátké chvíle ze zcela nového operačního systému psaného na takřka zelené louce a s nulovým podílem vyšplhal na jednu z nejpopulárnějších mobilních platforem na světě.
Ve Spojených státech amerických jde o nejpopulárnější operační systém na mobilních přístrojích vůbec -- za období září až listopad -- jej používalo 91,4 milionu uživatelů starších 13 let, což znamená, že Androidu patřilo úctyhodných 46,9 procenta (tedy takřka polovina) trhu. Další populární přístroje značky iPhone (se systém Apple iOS) byly na druhém místě se vcelku velkým odstupem, jejich podíl činil 28,7 procenta. Pro úplnost ještě uveďme, že třetí byl RIM (Blackberry) s 16,6 procenta. Na spodních patrech tabulky s nepatrným podílem se nacházejí přístroje s mobilními Windows (Microsoft, 5,2 procenta) a Symbian (Nokia, 1,5 procenta). Údaje pocházejí ze společnosti comScore.
O tom, že denně dochází k aktivaci více než 700 tisíc přístrojů s Androidem informoval na svém profilu na sítí Google+ Andy Rubin, původní spoluzakladatel projektu Android, který dnes pracuje jako starší viceprezident mobilní divize společnosti Google.
Statistiky dále uvádějí, že jen na Štědrý večer bylo aktivováno sedm milionů zařízení, na kterých běží Android a iOS (telefony iPhone). Kompletní a podrobnější statistiky o samotném systému iOS však nebudou známy patrně dříve než na konci ledna. Nicméně vzhledem k úspěchu obou platforem je jasné, že karty byly rozdány a pozici obou systémů (a daných přístrojů) v blízké budoucnosti patrně nic neohrozí.
2. 1. 2012
Autor: Redakce DSL.cz
Rakouská skupina NOYB podala stížnost na společnost Meta. Vadí ji poplatek za využívání platformy bez reklam.
Společnost ByteDance začala na čínské verzi své sociální sítě TikTok testovat funkci placeného obsahu pro tvůrce.
Instagram po měsících testování představil veřejnosti možnost sdílet příspěvky ve feedu pouze se seznamem Blízkých...
Jaké rychlosti internetu jsme na DSL.cz naměřili v říjnu? Podívejte se na nejnovější statistiky.
YouTube podle svých slov "zahájil globální úsilí o potlačení blokátorů reklam“. Uživatelům s adblockerem začal...
V říjnu se průměrná rychlost Wi-Fi nijak nezměnila. Podívejte se, jakých hodnot dosáhl váš kraj a poskytovatel.