Úvod > Články > Google chce konkurovat MS Office

Google chce konkurovat MS Office

Google nemá pro letošní rok rozhodně malé cíle – chce získat až 90 % náročných uživatelů klasického kancelářského balíku. Tvrdí to alespoň Amit Singh, ředitel divize Google pro firmy. Pro Google jde jistě o jednu z klíčových aktivit příštího roku.

Pokud se podíváme na letošní rok očima Google, asi není důvod k nespokojenosti. Celkové výsledky hospodaření jsou sice zatíženy ztrátou Motoroly, ale jinak je vše v nejlepším pořádku. Zatímco v oblasti vyhledávání Google jen kontroluje svou pozici, v případě Androidu se postupně stává hegemonem na trhu. Daří se i jiným projektům – Plus se postupně upevňuje na pozici třetí největší sociální sítě a prohlížeč Chrome by se měl stát v roce 2013 nejpoužívanějším prohlížečem.

V tomto kontextu je pochopitelné, že se velká pozornost a očekávání soustředí okolo služeb pro firmy. Jde o soubor projektů, které mají vesměs velice dobrou kvalitu, ale zatím se jim nedaří efektivní získávání finančních prostředků. To je také jeden z důvodů, proč byl ukončen bezplatný Google Apps pro malé podniky.

Amit Singh se nechal v nedávném rozhovoru slyšet, že by rád přetáhl až 90 % uživatelů MS Office, což bude znamenat nutnou změnu funkcí, nárůst jejich kvalit a především nový marketingový přístup. První kroky tímto směrem již společnost učinila. Jednak jde o spuštění Google Drive, který zvýšil prostor pro dokumenty a současně otevření služby dalším firmám jako PaaS.

Do Google dokumentů lze nyní snadno integrovat nejrůznější nástroje, jako jsou grafické editory, nástroje na práci s LaTeX či práci s databázemi a řízení projektů. To by mělo zvýšit celkovou atraktivitu projektu pro širokou veřejnost, která již může Drive chápat jako celkový, aplikacemi pro práci nabitý prostor.

Šance vidí Google také v nástupu Windows 8 a jejich verze RT. Uživatelé se budou muset vypořádat se změnou prostředí a budou zvažovat, zda nezmění celý systém práce také na úrovni správy kanceláře.

Google si také hodně slibuje od podpory mobilních zařízení, kde je mnohem silnější než Microsoft, čož mu může u řady uživatelů pomoci. To je ostatně důvodem, pro který nedávno zakoupil QuickOffice. Jedním dechem ale dodává, že asi 10 % nejnáročnějších uživatelů zůstane u klasického kancelářského balíku a nemá velký smysl o ně v tuto chvíli usilovat.

2. 1. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Nej.cz přechází pod O2. Co se pro vás mění?

 

Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2024

 

Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...

O2 představilo letní odměny pro své zákazníky

 

O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...