Google nemá pro letošní rok rozhodně malé cíle – chce získat až 90 % náročných uživatelů klasického kancelářského balíku. Tvrdí to alespoň Amit Singh, ředitel divize Google pro firmy. Pro Google jde jistě o jednu z klíčových aktivit příštího roku.
Pokud se podíváme na letošní rok očima Google, asi není důvod k nespokojenosti. Celkové výsledky hospodaření jsou sice zatíženy ztrátou Motoroly, ale jinak je vše v nejlepším pořádku. Zatímco v oblasti vyhledávání Google jen kontroluje svou pozici, v případě Androidu se postupně stává hegemonem na trhu. Daří se i jiným projektům – Plus se postupně upevňuje na pozici třetí největší sociální sítě a prohlížeč Chrome by se měl stát v roce 2013 nejpoužívanějším prohlížečem.
V tomto kontextu je pochopitelné, že se velká pozornost a očekávání soustředí okolo služeb pro firmy. Jde o soubor projektů, které mají vesměs velice dobrou kvalitu, ale zatím se jim nedaří efektivní získávání finančních prostředků. To je také jeden z důvodů, proč byl ukončen bezplatný Google Apps pro malé podniky.
Amit Singh se nechal v nedávném rozhovoru slyšet, že by rád přetáhl až 90 % uživatelů MS Office, což bude znamenat nutnou změnu funkcí, nárůst jejich kvalit a především nový marketingový přístup. První kroky tímto směrem již společnost učinila. Jednak jde o spuštění Google Drive, který zvýšil prostor pro dokumenty a současně otevření služby dalším firmám jako PaaS.
Do Google dokumentů lze nyní snadno integrovat nejrůznější nástroje, jako jsou grafické editory, nástroje na práci s LaTeX či práci s databázemi a řízení projektů. To by mělo zvýšit celkovou atraktivitu projektu pro širokou veřejnost, která již může Drive chápat jako celkový, aplikacemi pro práci nabitý prostor.
Šance vidí Google také v nástupu Windows 8 a jejich verze RT. Uživatelé se budou muset vypořádat se změnou prostředí a budou zvažovat, zda nezmění celý systém práce také na úrovni správy kanceláře.
Google si také hodně slibuje od podpory mobilních zařízení, kde je mnohem silnější než Microsoft, čož mu může u řady uživatelů pomoci. To je ostatně důvodem, pro který nedávno zakoupil QuickOffice. Jedním dechem ale dodává, že asi 10 % nejnáročnějších uživatelů zůstane u klasického kancelářského balíku a nemá velký smysl o ně v tuto chvíli usilovat.
2. 1. 2013
Autor:
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Vodafone se rozhodl, že vyčlení svou pasivní infrastrukturu do nové společnosti. V rámci nově vzniklé Vantage Towers...
CETIN každoročně investuje miliardy korun do modernizace své komunikační infrastruktury. Kolik internetových...
CETIN znovu obnovil prodej bondingu. Od 1. února si tak můžete bonding znovu objednat jak u T-Mobilu, tak u O2...