Úvod > Články > Amazon Coins: uspěje virtuální měna?

Amazon Coins: uspěje virtuální měna?

Společnost Amazon oznámila spuštění své nové virtuální měny. Co si od ní slibuje? A proč by měla být úspěšnější než Facebook Credits či Microsoft Points?

Amazon nyní provozuje nejen velký obchod s knihami, filmy či fyzickým zbožím, ale také aplikacemi. A právě ty budou moci uživatelé kupovat za novou měnu s názvem Amazon Coins. Kurz by měl být 1:1 k americkému centu, takže hry či programy bude moci člověk koupit například za 2,25 USD či 225 Coins. Podobné pokusy, které staví na jednodušším nakupování prostřednictvím virtuální měny, zde již byly - Facebook Credits i Microsoft Points ale skončili více méně fiaskem. Je tedy otázkou, proč by se měl vstup na tento trh povést právě Amazonu.

Ten se snaží oslovit především vývojáře, aby novou měnu do svých výtvorů či her implementovali. Nákupy jsou pak jednodušší a zisky je možné pěkně organizovat z jednoho prostředí. Amazon nyní ve svém obchodu nabízí asi 68 000 programů, což je asi desetina toho, co jeho nejbližší konkurenti, především Google Play. Firma se rozhodla trh podpořit tím, že uživatelům rozdá desítky miliónů dolarů. Cíl je přitom jediný – ukázat lidem, že nakupování s Amazon Coins je rychlé, pohodlné a zábavné.

Časem by se měla virtuální měna rozšířit na všechno zboží, které Amazon nabízí. Jak říkají jeho analytici, lidé chodí na stránky Amazonu a vnímají je jako samostatný svět. K tomu samozřejmě patří také měna. Obrat je přitom zdrojem zisku. Pokud jde o aplikace či hry, platí vzorec, že 70 % náleží vývojářům a 30 % Amazonu. Další peníze jsou přitom pochopitelně generovány také tím, že lidé si předplatí svoji kartu a peníze již nevyčerpají.

Stejně jako v případě slevových kupónů lze přitom sázet na efekt slev, nadšení a psychologického efektu, že lidé budou snáze utrácet nějakou virtuální měnu, kterou navíc dostali (jednou) zadarmo, než skutečné dolary přímo z karty. Amazon má jistě lepší startovací pozici, než jeho předchůdci, ale na druhou stranu musí počítat s konkurencí (hlavně Google a jeho virtuální peněženka) a tím, že stále má v oblasti aplikací mnohem menší nabídku. Přesto jde o další krok, který má podpořit Amazon ekosystém, který zatím cílí hlavně na tablet Fire. Uvedení měny ale podpořilo domněnku, že firma přijde také s vlastním telefonem. Pro více zařízení by měl podobný projekt mnohem větší šanci na úspěch než nyní.

13. 2. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...