Nevědí roupama, co dělat. To je asi to první, co člověka napadne ve chvíli, kdy se dozví informaci o novince, kterou (byť v pokusném provedení) představil Google.
Mluvící bota je totiž přesně to poslední, co lidstvo potřebuje. Google se na tuhle ptákovinu sčuchnul s Adidasem a výsledkem jsou tenisky, které v sobě mají počítač, čidlo na měření tlaku, rychloměr, gyroskop, reproduktor v jazyku a bezdrát. A jako vylepšení zásobu 250 předem připravených frází.
Tenisky nazujeme a vykročíme. Perka podle pohybu odhadnou intenzitu chůze a začnou komentovat – sedneme si na lavičku a uslyšíme: „Nic moc“, zrychlíme a dozvíme se: „Konečně“, a pokud v nich začneme hrát třeba fotbal, botky ohlásí: „Nezbláznil ses?“.
Díky modrému zubu se mohou tenisky spojit se smartphonem a, světe div se, přidat nějakou tu hlášku také na Google+. Styl hlášek i určitý sakrasmus poněkud připomíná mnohem úspěšnější asistentku Siri, což mohl být úmysl. Nutno připomenout, že po několika hláškách typu „Pokud by stání na místě bylo sportem, budeš mistrem světa“, by mluvící perka našly nejrychlejší cestu do nejbližší popelnice.
Pokud připomeneme připravované brýle stejné firmy a vymoženosti jako jsou chytré vidličky Hapifork nebo sluchátka Beats, je jasné, že cyborgizace lidstva pokračuje svižným krokem. Ještě bezdrátové špunty do nosu, případně sklenice, která bude na Facebook hlásit, že už máme pátého panáka rumu.
Jakoby nestačila armáda zombie, která se sluchátky v uchu a nepřítomným výrazem v očích rejdí po ulicích. Kde se bere ta šílená touha sdílet s celým světem každý prd, který se v našem nedůležitém životě naskytne? Proč by proboha měl někdo vědět, jestli se po ulici pohybuju rychlostí splašeného hlemýždě nebo jestli jsem rozhýbal kostru do úctyhodných obrátek?
Jediná chvíle, kdy bych si dokázal představit, že budou mluvící boty výhodné, je pokud se je podaří naprogramovat tak, aby mne varovali těsně před tím, než mi bude hrozit, že na ulici šlápnu do h.... Ale myslet na něco tak praktického, to ne, že pane Google?
Jediné štěstí lze najít v prohlášení mluvčího Googlu, který se dušuje, že firma nemá ani nejmenší zájem něco podobného prodávat, ale že se jedná jen o ukázku, kam mohou firemní kreativci dojít, když dostanou volnost. Jen aby nekecal.
Boty totiž nevyvíjel jen Google a Adidas, ale také reklamní firma YesYesNo, takže jejich komerční využití v reklamě nevyžaduje příliš fantazie. Nekonečné reklamní žbrblání botek, ať už na ulici nebo třeba v tělocvičně, totiž může být za příštím rohem.
16. 3. 2013
Autor: Václav Větvička
O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...
Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...
O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...
Operátoři O2, T-Mobile a Vodafone podpoří své zákazníky v této nelehké situaci. Nabízí své služby zdarma, aby mohli...
Prohlížeč Google Chrom nabídne uživatelům nové funkce založené na umělé inteligenci, které výrazně usnadní...