Úvod > Články > Čte Microsoft vaši konverzaci na Skype?

Čte Microsoft vaši konverzaci na Skype?

Poslední dny hýbe internetovým světem aféra, podle které Microsoft nakukuje do skypových konverzací. S tímto tvrzením původně přišli koumáci z Ars Technica, o pár dnů později to potvrdili H Security.

Podle všeho by důvodem neměla být zvědavost, ale hledání případných podvodů. O nějakém soukromí na Skypu (a kdekoliv jinde na internetu) by sice mohl snít jen naprostý naiva, nicméně otázka, co se děje se získanými informacemi, není zase tak od věci.

Mluvčí Skypu James Blamey přiznává, že Skype používá automatické skenování a hledá jak nevhodné zprávy, tak i stránky, které jsou podezírány ze spamu či phishingu. To tak plně nekoresponduje s nálezy H Security, která tvrdí, že Skype šťourá do HTTPS URL, ale o HTTP se nestará. Přitom jsou to právě HTTPS URL, které by měly být bezpečné.

Z toho všeho není jasné, co Microsoft coby majitel Skypu vlastně sleduje. Čte celé konverzace, hledá jen webové stránky? A co se se získanou informací děje dál? Pokud čte všechno, jednou z možností je následující záplava reklam (Facebook a Google by o tom mohl přednášet).

Druhou potom skutečnost, že pokud to opravdu lze, tak může být firma následně donucena vládními agenturami k tomu, aby buď informace předávala, nebo bezpečnostním složkám umožnila přístup ke sledování. V tom případě by se Velký Bratr opět zaradoval.

Skype a jeho bezpečnost byla přitom zpochybněna již začátkem tohoto roku, kdy si stěžovala řada organizací, zabývajících se ochranou občanských práv, od Reporters without Borders až po Electronic Frontier.

Ať už Microsoft dělá se získanými informacemi cokoliv, současná aféra je z pohledu PR průšvih jako hrom. Microsoft totiž delší dobu využívá marketingovou kampaň „Scroogle“, ve které útočí na Google za to, že firma skenuje gmailové zprávy a využívá to k reklamám.

Tato kampaň, běžící od listopadu 2012, navíc v poslední době zesílila, a Microsoft dokonce na svoji anti-googlovskou petici získal téměř 10 000 podpisů. V další salvě pak Microsoft ukazoval výsledky nějaké studie, podle které 88 procent Američanů nesouhlasilo s tím, aby jim někdo četl e-mail a využíval to k reklamě. Že by Microsoft znovuobjevil pojem chucpe?

23. 5. 2013

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Finále Ligy mistrů můžete sledovat v sobotu na Nova Sport 3

 

Liga mistrů UEFA se blíží do finále. O slavný pohár se v sobotu 1. června utká Borussia Dortmund a Real Madrid...

Od roku 2025 se zvýší koncesionářské poplatky, platit se bude i za mobily a tablety

 

Koncesionářské poplatky za Českou televizi a Český rozhlas se od příštího roku navýší. Změny se dotknou domácností i...

O2 uvedlo na trh vlastní lokalizační čip O2 tag

 

O2 uvedlo na trh vlastní lokalizační čip s název O2 tag. Členové ekosystému Unity si ho mohou pořídit za pouhých 199 Kč.