Dnešní internet je plný nepříjemností, od všudypřítomných reklam přes nejrůznější phishing, stránky plné malwaru nebo spywaru, rejdí po něm kdejaký virus či červ (utraslušní mohou přidat i pornografii).
Do toho nám přes rameno na e-mail a bůhví kam ještě kouká Velký Bratr v podobě tajných služeb kdejaké země, takže soukromí na internetu veškeré žádné.
Ve snaze ochránit svého digitálního miláčka a vlastní příčetnost, spoléháme na pár programů, které povětšinou fungují – nejrůznější bezpečnostní balíky a separátní anti-malwarové programy.
Další snahu o pevné nervy pak představuje možnost blokovat různá prudící vyskakující okna a kdejaký reklamní blábol včetně videoklipů. A právě tady přichází to vystřízlivění.
Ukázalo se totiž, že software AdBlock Plus, který si získat reputaci jako nejúspěšnější program přistřihující křidélko on-linovým reklamám, ve skutečnosti funguje trochu jinak. Mateřská firma totiž tajně uzavírá smlouvy s velkými firmami, které své reklamy (samozřejmě za patřičný úplateček) dostávají na „bílou listinu“.
AdBlock najdeme jak u Firefoxu (kde se firma dokonce hrdí tím, že se s 200 000 000 jedná o nejstahovanější aplikaci), tak i pro Operu, Chrome, Safari či Android. Teď se ale ukazuje, že stejně jako nejsme všichni stejní, tak ani reklamní šot nedostane stejné zacházení.
AdBlock nakonec přiznal, že některé reklamy, které splní firemní požadavky (neprudí zvukem, animací či nějakými šokujícími obrázky), firma pouští. Údajně si o to od roku 2011 může majitel reklamy požádat na zvláštním formuláři.
Již to je víc než podivné, ale ono to navíc ještě není tak úplně pravda. Nedávno totiž prasklo, že zatímco mrňousům to AdBlock skutečně nabídne zadarmo, firmám jako Google AdBlock prostě za stejnou službu účtuje.
Založit si kšeft na tom, že slibuju zbavit webové stránky reklam, a přitom ve skrytu vydělávat na tom, že reklamy budu pouštět, je mimořádně podlé. Zase tak moc se to neliší od toho, že by výrobce antiviráků za úplatek některé viry „neviděl“. Pěkně vypráskaný „community project“, jen co je pravda.
25. 7. 2013
Autor: Václav Větvička
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...
O2 představilo novou chytrou televizi s předinstalovanou aplikací O2 TV a vlastním tlačítkem na ovladači. Až do...