Úvod > Články > Google a Facebook zneužívají komentáře uživatelů

Google a Facebook zneužívají komentáře uživatelů

Mnohokrát opakované rčení o tom, že soukromí na dnešním internetu neexistuje, dostal Google zase o kousek dál. Jeho oznámení z minulého týdne o tom, že půjde ve šlépějích Facebooku a začne zneužívat našich poznámek na Google+ k marketingovým účelům, je totální výsměch.

V podstatě jde o to, že cokoliv v nějaké poznámce na Google+ pochválíme, může Google prodat dál, včetně našeho jména a ksichtu.

A tak pokud kamarádovi Pepovi napíšeme, že nám v restauraci XX chutnala pečená husa, může se tato pochvala i s naší nadšenou tváří objevit v internetové reklamě na restauraci XX. Ať chceme nebo nechceme, a samozřejmě aniž bychom z toho cokoliv měli.

Facebook zkouší něco podobného a celkem nepřekvapivě lidi řvou. Akorát je problém v tom, že v té miliardě plus účastníků je těch pár miliónů, co se snaží cukat řetězem, jen kapka rozumných v moři ovcí. Nicméně ani Facebook do toho nešel tak natvrdo. Pokud pochválíme nějakou firmu přímo na její stránce, firma to pak může přeposlat všem našim přátelům (a odsypat Facebooku něco do kasičky).

K tomu chválit něco přímo na firemních facebookových stránkách nás ale nic nenutí, navíc je to stránka veřejná. U Googlu to je ale jinak, konverzace s kamarádem Pepou byla až dosud soukromá (no dobře, quasi soukromá, ale o nějaké dozoru vládních Bretschneiderů zde není řeč).

Na druhé straně ale Google slibuje, že se z nové „povinnosti“ budeme moci vyvázat, zatímco kruťáci u Facebooku nám možnost úniku nenabízejí. Unikla jen velká skupina vzpurných uživatelů z Kalifornie, kteří dotáhli Facebook k soudu a vysoudili poměrně tučné výpalné.

A nešlo jen o tohle vítězství, Facebook se snažil zareagovat tím, že chtěl změnit podmínky tak šikovně, že by už nikdy nikdo nemohl protestovat. Naštěstí si toho všimlo bystré oko zastánců soukromí, došlo k další stížnosti a komise Federal Trade Commission to Facebooku zatrhla.

V každém případě je to hnus. O tom, že sociální sítě jako je Google+ či Facebook jsou zdarma jen zdánlivě, není pochyb. Ale ať si majitelé vydělávají reklamou jak chtějí (a že jich na Facebooku prudí víc než dost), případně ať nabízejí placenou verze bez reklam a neplacenou s reklamou, to je jejich věc.

Ale doslova krást komentáře, které si mezi kamarády vyměníme, včetně jména a obličeje, to je nehoráznost. 

18. 10. 2013

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Nej.cz přechází pod O2. Co se pro vás mění?

 

Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2024

 

Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...

O2 představilo letní odměny pro své zákazníky

 

O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...