Úvod > Články > Google a Facebook zneužívají komentáře uživatelů

Google a Facebook zneužívají komentáře uživatelů

Mnohokrát opakované rčení o tom, že soukromí na dnešním internetu neexistuje, dostal Google zase o kousek dál. Jeho oznámení z minulého týdne o tom, že půjde ve šlépějích Facebooku a začne zneužívat našich poznámek na Google+ k marketingovým účelům, je totální výsměch.

V podstatě jde o to, že cokoliv v nějaké poznámce na Google+ pochválíme, může Google prodat dál, včetně našeho jména a ksichtu.

A tak pokud kamarádovi Pepovi napíšeme, že nám v restauraci XX chutnala pečená husa, může se tato pochvala i s naší nadšenou tváří objevit v internetové reklamě na restauraci XX. Ať chceme nebo nechceme, a samozřejmě aniž bychom z toho cokoliv měli.

Facebook zkouší něco podobného a celkem nepřekvapivě lidi řvou. Akorát je problém v tom, že v té miliardě plus účastníků je těch pár miliónů, co se snaží cukat řetězem, jen kapka rozumných v moři ovcí. Nicméně ani Facebook do toho nešel tak natvrdo. Pokud pochválíme nějakou firmu přímo na její stránce, firma to pak může přeposlat všem našim přátelům (a odsypat Facebooku něco do kasičky).

K tomu chválit něco přímo na firemních facebookových stránkách nás ale nic nenutí, navíc je to stránka veřejná. U Googlu to je ale jinak, konverzace s kamarádem Pepou byla až dosud soukromá (no dobře, quasi soukromá, ale o nějaké dozoru vládních Bretschneiderů zde není řeč).

Na druhé straně ale Google slibuje, že se z nové „povinnosti“ budeme moci vyvázat, zatímco kruťáci u Facebooku nám možnost úniku nenabízejí. Unikla jen velká skupina vzpurných uživatelů z Kalifornie, kteří dotáhli Facebook k soudu a vysoudili poměrně tučné výpalné.

A nešlo jen o tohle vítězství, Facebook se snažil zareagovat tím, že chtěl změnit podmínky tak šikovně, že by už nikdy nikdo nemohl protestovat. Naštěstí si toho všimlo bystré oko zastánců soukromí, došlo k další stížnosti a komise Federal Trade Commission to Facebooku zatrhla.

V každém případě je to hnus. O tom, že sociální sítě jako je Google+ či Facebook jsou zdarma jen zdánlivě, není pochyb. Ale ať si majitelé vydělávají reklamou jak chtějí (a že jich na Facebooku prudí víc než dost), případně ať nabízejí placenou verze bez reklam a neplacenou s reklamou, to je jejich věc.

Ale doslova krást komentáře, které si mezi kamarády vyměníme, včetně jména a obličeje, to je nehoráznost. 

18. 10. 2013

Autor: Václav Větvička

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

Přechod z Voyo a O2 TV na Oneplay: Co se pro vás mění a jak postupovat?

 

Oneplay od 10. března nahradí O2 TV a Voyo. Co se pro vás s přechodem na novou aplikaci změní? A na co byste si měli...

Oneplay: Jak se liší od tarifů O2 TV a kolik zaplatíte?

 

Oneplay od 10. března nahradí končící O2 TV a Voyo. Nabídne přitom čtyři různé balíčky – co v nich najdete a kolik...

Komu se Oneplay vyplatí a kdo při přechodu z Voyo a O2 TV „prodělá“?

 

Oneplay nabídne bohatý výběr filmů, seriálů, sportovních přenosů i televizních kanálů. Pro některé uživatele je to...