Úvod > Články > Google Plus již není městem duchů

Google Plus již není městem duchů

Google se pochlubil novými čísly – každý týden je nahráno asi 1,5 miliardy fotografií a sociální síť má asi 300 miliónů denních aktivních uživatelů.

Google Plus se tak postupně etabloval v konkurenci dalších sociálních sítí a není možné jej vnímat jen jako město duchů, jak s oblibou někteří novináři říkají.

Google je obecně mistrem v tom, jak dobře manipulovat s čísly. Od vzniku Google Plus pravidelně zveřejňuje data, která jsou ale získávána různou metrikou, vždy tak, aby bylo vidět, jak síť dobře funguje.

První čísla se týkala jen počtu profilů, které byly ale bytostně navázané na Gmail. Další pak počtu měsíčních aktivních uživatelů, což bylo opět číslo spojené s náborem osob, které na síť už nemusely vůbec zavítat.

Poslední data ale vypadají relativně přesvědčivě, především proto, že se týkají aktivních denních návštěv. Uživatelů, kteří se každý den objeví na Plus a aktivně využívají stream, je asi 300 miliónů, s těmi pasivními, kteří jen každý den čtou, je to 540 miliónů.

Tato čísla řadí Plus na druhé (pokud počítáme YouTube, tak na třetí) místo mezi sociálními sítěmi. Twitter má například (podle odhadů) méně než 150 miliónů aktivních denních uživatelů a počet každodenně tweetujících je asi jen okolo 60 miliónů.

Google vychází jednak orientace na mobilní uživatele, které si získává díky výborně vytvořené aplikaci, jež je integrální součástí Androidu, ale také podporou fotografů. Právě k nim míří také nejvíce inovací a společnost se snaží silně akcentovat právě tuto skupinu osob.

Nové funkce umožní lepší kontrolu nad automatickými úpravami snímků, přidají HDR efekty, nebo lepší řazení snímků a sémantické vyhledávání. iPhone se nyní snaží nabídnout také možnost automatického nahrávání snímků na webové úložiště, ale co se týče celého ekosystému funkcí mezi fotografy, zřejmě nemá šanci.

Další drobná vylepšení se pak týkala také Hangouts, které představují třetí významný pilíř celé služby. Ty nyní podporují animované gify a do diskuse přidávají také SMS zprávy, tak, aby celý komunikační tok byl co možná nejpřehlednější.

Také verze on Air nabízí možnost zřízení stránky pro přenos již dopředu, což zajistí možnost lepší propagace a pohodlnější moderování diskuse.

Služba se tak průběžně vylepšuje a jejím nejbližším a skoro jediným konkurentem bude asi dvakrát až třikrát větší Facebook.

6. 11. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Technika s lidskou povahou

O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...

 

Furt něco mažu

Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...

 

5 zajímavých pivních webů

O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...

Nejčtenější články

Formule 1 2024: Kde sledovat přímé přenosy?

 

Sezóna Formule 1 2024 startuje. Podívejte se, kde letos sledovat přímé přenosy ze všech velkých cen, kvalifikací a...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v únoru 2024

 

Podívejte se na únorové statistiky rychlostí internetu od DSL.cz. Jak si tentokrát vedly technologie a u kterého...

Platforma X chce konkurovat Gmailu novým XMailem

 

Elon Musk oznámil spuštění vlastního e-mailového klienta XMail. Chce tak konkurovat populárním Gmailu od Googlu.