Od chvíle, kdy se začalo reálně mluvit o tom, že se knihy budou posílat po internetu, jsem se začal bát toho, jak moc se čtení (a s tím spojené kupování knih), moje oblíbená zábava, změní.
A měl jsem pravdu, jak úspěch Amazonu rostl, knihkupectví začala mizet. V milionovém americkém městě je dnes jedno jediné, a i tam chodí lidé s iPadem porovnávat ceny, knihu prolistují, vyberou si a jdou nakupovat on-line.
E-booky prosadil šéf Amazonu Jeff Bezos čistou vůlí, o několik let předtím si vylámala zuby nejen firma Sony, ale i samotný Microsoft.
První Kindle byl hitem a s technologií WhisperSync, která umožní synchronizovat obsah na všech perifériích, takže můžeme s klidem kdekoliv pokračovat ve čtení, je Amazon laťkou, ke které se budou všechny čtečky a digitální knihy porovnávat. Přidejme patřičné aplikace pro tablety, web a mobily, a Amazon má o úspěch postaráno.
Když potom začal Amazon dumat nad tabletem, přišel se systémem, dávno předtím ověřeným třeba výrobci žiletek – prodávat samotný přístroj pod cenou a účtovat si pálku za žiletky, které musíme kupovat stále dokola. Ostatně takový XBox se pod cenou prodával téměř pět let.
Když se objevil první Kindle Fire, byl již iPad dávno na světě. S tehdejší cenou 590 dolarů sice stál balík, ale těžko se mu něco mohlo rovnat. Zákazník volal po levném tabletu, ale u Fire za to Amazon zatáhl jak obsahem, tak designem, trochu moc. Navíc mizerné rozlišení, průměrný design. Finančně ani prodejem díru do světa neudělal, ale ono to zřejmě nebylo ani účelem.
Účelem bylo něco jiného, co většina pomlouvačů přehlédla. Amazon se snažil procpat na trh něco pokud možno co nejrychleji a získat čas, než si to svět probere. Mezitím se horečně makalo na něčem mnohem lepším. Amazon si upravil Android a připravil vlastní aplikace, které z Kindle Fire HDX udělaly něco úplně jiného.
Fire HDX má některé funkce, o kterých ostatní zatím jen uvažují, plus dalšího žolíka – službu Mayday, která je vlastně živou on-line pomocí.
Když k tomu přidáme velkou nabídku knih, písniček a filmů, a uvědomíme si, že cena je stále na podobné přístroje kulantní až dostupná, je jasné, že ostatní výrobci pomalu dostávají kopřivku.
Amazon se tak téměř přes noc dostal z pozice „já taky“ mezi první pětici výrobců tabletů. Co by za podobnou věc dal třeba Microsoft.
21. 11. 2013
Autor: Václav Větvička
Oblíbená aplikace Mapy.cz se vydává za hranice. Nově se mění na Mapy.com, což symbolizuje její ambice stát se...
Meta spustila první reklamy v aplikaci Threads. Testování probíhá s vybranými značkami v USA a Japonsku.
Společnost OpenAI představila nového AI agenta s názvem Operator, díky kterému můžete automatizovat řadu úkolů ve...
T-Mobile nově nabízí Netflix jako součást vybraných tarifů. Sepsali jsme pro vás všechny důležité informace, které k...
O2 v březnu představilo novou platformu Oneplay. Nyní aktualizoval svou Magenta TV i T-Mobile. Obě služby jsme pro...
Chcete získat Netflix zdarma? U T-Mobilu ho získáte ve verzi Premium jako dárek při pořízení nové Magenta TV.