Úvod > Články > Spoofy a spol. učí uživatele objevovat hudbu

Spoofy a spol. učí uživatele objevovat hudbu

Spoofy je konečně dostupná v České republice i na Slovensku a ač má velkou řadu konkurentů, lze o ní hovořit jako o symbolu streamované hudby. Fenoménu, který baví, vychovává uživatele i pomáhá hudebníkům.

Spoofy u nás rozhodně není bez konkurence. Hudba Google Play přijde na 149 Kč měsíčně, Deezer na 190 a za 180 lze pořídit neomezený tarif od Rdio. Všechny stojí na podobné myšlence – za měsíční paušál nabízí možnost poslouchat streamovanou hudbu na mobilních zařízeních. Samotné Spoofy stojí v neomezené verzi 165 korun, což je těsně nad Hudbou Google Play.

K dispozici je ale také bezplatný tarif, který umožňuje přehrávání hudby na tabletech a desktopech zdarma s tím, že služba na sebe vydělává zobrazováním reklamy.

Otázkou samozřejmě je, zda se podobné projekty mohou s takovým modelem uživit. Spoofy je od svého založení v mínusu a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by služba měna naději na lepší zítřky počítané v něčem jiném, než je narůstající objem uživatelů.

Říká se, že podobné služby přinášejí přinejmenším dva významné benefity hudebníkům. Prvním jsou peníze – ač jde o částky v řádu jednotek haléřů za skladbu, kterou si uživatele pustí, tak celkové peníze mohou být zajímavé. Spoofy samotné vydává údajně až 70 % obratu na poplatky hudebníkům, což je v současné době něco přes 700 milionů dolarů za rok.

Druhým aspektem je výchova uživatelů. Díky tomu, že jsou tarify neomezené, může člověk mnohem více experimentovat, hledat, co ho zaujme a baví. Končí tak fixování na oblíbené CD, ale uživatel se stává stále více náročným posluchačem, který sice preferuje nějaký žánr či styl, ale také touží po stále nové kvalitě a zážitcích.

V neposlední řadě je zde bonus pro samotné uživatele – není třeba s sebou nosit desítky desek, které si chce přehrát či poslouchat, ale stačí se připojit a začít poslouchat. Ve světě jde o služby mimořádně populární. Pokud se bude v příštím roce tak rychle rozvíjet LTE síť, jak se předpokládá, mohla by se silně prosadit také u nás.

18. 12. 2013

Autor:

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Mapy.cz představují novinku

Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...

 

Windows 9: nač ten spěch?

Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...

 

Google nakupuje analytické nástroje: po Emu získal také JetPac

Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...

Nejčtenější články

HBO Max v Česku od května nahradí nová služba Max

 

Společnost Warner Bros Discovery oznámila, že v Evropě spustí novou platformu Max 21. května. To se týká i Česka a...

Revolut spouští vlastní eSIM a výhodné datové balíčky do celého světa

 

Revolut, známý spíše pro své finanční služby, představil vlastní eSIM. Zákazníkům nabídne cenově výhodné datové...

Seznam.cz připravuje vlastní předplatné, reklamě se ale nevyhnete

 

Seznam.cz testují nové předplatné. V placené verzi přestane využívat vaše data k cílení reklamy. Reklamu ale na...