Po předvánočním velkohubém prohlášení šéfa Amazonu o tom, že firma připravuje doručování zásilek pomocí dronů, přichází tato firma s dalším špekem. Nechala si patentovat doručování zásilek ještě dřív, než si je objednáme.
Z celého blábolu o dronech se neukázalo nic jiného, nežli šikovná snaha o reklamu, což se o několik měsíců později, kdy firma díky zaručené spolupráci s UPS nedokázala doručit slíbené zásilky do 24. prosince, projevilo jako značné chucpe. Navíc je až neuvěřitelné, že na tak průhlednou snahu skočily doslova všechny americké noviny a televizní stanice, Bezose s tím nevyhodil ani zkušený reportér.
Teď tedy Amazon zčeřil vodu dalším trikem. Ohlásil patent na způsob, při kterém bude zboží odesláno do skladiště v blízkosti zákazníka, který si ho pravděpodobně koupí. Podle všeho bude Amazon odhadovat podle řady parametrů (především samozřejmě podle předchozích nákupů), a to vlastních i koupených, co si asi tak hodláme koupit.
Ptákovina celé myšlenky je jasná hned z několika důvodů. Jednak není předzásobování skladů ničím novým. Amazon má na území Spojených států celou řadu velkoskladů a je jasné, že v každém není všechno.
No a ve chvíli, kdy se objevuje nový produkt, který se tradičně v dané oblasti hodně prodává, bude z centrálních skladů či od výrobců posílán rovnou do skladů oblastních. Nic nového, ale když se zaštítíme patentem, hned vypadáme jako high tech.
Za druhé celá myšlenka „očekávaného nákupu“ je ptákovina. O tom, že Amazon dokáže správně odhadnout, že po nákupu songu „Už troubějí“ zatoužím po prvním cédéčku s břesknou dechovkou, které se jim dostane do skladů, silně pochybuji. Posledně jsem si koupil lososa, zatoužím po candátovi nebo po sardinkách?
A pokud z toho, že si budu na Googlu prohlížet řekněme nejnovější Canon, usoudí stratégové v Amazonu, že si ho asi objednám a pošlou ho tedy šupem do skladu v Kentucky, dobře jim tak, ať jim v Kentucky hnije, já ho nechci. No a pokud mi ho jasnozřivě pošlou a já ho neobjednaný najdu na zápraží, ještě lépe. Platit ho rozhodně nebudu.
Samozřejmě se naskýtá ještě jedna otázka – jak je možné patentovat něco tak nesmyslného?
30. 1. 2014
Autor: Václav Větvička
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Vodafone odstartoval novou kampaň, díky které si zájemci mohou vyzkoušet jeho služby bez závazků a za výhodné ceny.
Už v sobotu se můžete těšit na první zápas z italské Serie A. Podívejte se, kde sledovat všechny zápasy ligových kol...
Vodafone zařadil do své nabídky tarif Red Basic Lite. Za akční cenu 363 Kč získáte neomezené volání a SMS a 3 GB dat.